ابزارهای برشکاری میلگرد

07:162510
ابزارهای برشکاری میلگرد

در ساختمان سازی از اجزای ریز و درشت مختلفی استفاده می شود. با توجه به ویژگی هایی که هر کدام از این اجزا دارند در سازه مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از اجزای فولادی پرکاربرد که نقش اساسی در ساختمان ها دارند، میلگرد ها هستند. هدف اصلی از استفاده ی میلگرد ها در ساختمان افزایش مقاومت سازه در برابر نیرو های جانبی است. برای استفاده از این محصول در برخی قسمت ها نیاز است که برش داده شود. در این مقاله به توضیح ابزارهای برشکاری میلگرد در ساختمان سازی می پردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست

میلگرد چیست؟

کاربرد میلگرد در ساختمان سازی

ابزارهای برشکاری میلگرد

خرید میلگرد


میلگرد چیست؟

به پروفیل هایی که سطح مقطع دایره ای و توپر دارند و برای افزایش مقاومت در سازه در برابر نیروهای جانبی مانند زلزله از آن ها استفاده می کنند، میلگرد می گویند. میلگرد ها دارای انواع مختلفی بوده و هر کدام از آن ها نقشی ایفا می کنند. همچنین با توجه به نوع و کاربرد آن ها در اندازه های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. در سازه های بتنی برای افزایش مقاومت کششی و پیچشی از میلگرد ها استفاده می کنند.

کاربرد میلگرد در ساختمان سازی

یکی از پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی میلگرد ها هستند که در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی میلگرد ها به دو دسته ی آجدار و ساده تقسیم می شوند و هر کدام کاربرد خاصی دارند. در ادامه به کاربردهای میلگرد در ساختمان سازی اشاره می کنیم.

  1. کاربرد میلگرد ساده: ساخت انواع درز انقباض برای جلوگیری از ایجاد ترک بتن در اتوبان و فرودگاه ها
  2. میلگرد آجدار: این نوع میلگرد دارای مقاومت بالا، جوش پذیری و انعطاف پذیری بالایی بوده و از آن برای ساخت پل ها، ساختمان های صنعتی و تجاری استفاده می کنند.

ابزارهای برشکاری میلگرد

برای بریدن میلگرد دو روش سرد و گرم وجود دارد و برای اجرای هر کدام از این روش از ابزار مختلفی استفاده می شود. به هنگام برش به روش سرد حرارت به طور مستقیم با میلگرد در تماس نیست. بر خلاف روش سرد برای به کارگیری روش گرم دما تا حدی بالا می رود که ملکول های میلگرد از هم جدا شوند.

برش میلگر با استفاده از روش سرد

برش به صورت دستی

این روش به دلیل اینکه خاصیت میلگرد را حفظ می کند، زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. برای بریدن میلگرد به روش دستی باید وزن، سایز و ابعاد میلگرد در نظر گرفته شود. از زمان های گذشته از این نوع اره ها برای برش میلگرد استفاده می شد و به خاطر سایزهای مختلفی که داشت برای برش انواع میلگرد مورد استفاده قرار می گرفت. به دلیل امن نبودن این وسیله توصیه می شود که ابزاری با ایمنی بالاتر به جای آن مورد استفاده قرار گیرد.

معرفی ابزارهای برشکاری میلگرد

برش با اره نواری

به دلیل اتوماتیک و جدید بودن این دستگاه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این دستگاه می تواند میلگرد های ضخیم و دارای وزن بالا را به راحتی برش دهد. با تنظیم آن می توان به صورت اتوماتیک برش انجام داد و می توان زاویه ی مورد نیاز آن را تنظیم کرد.

آشنایی با ابزارهای برشکاری میلگرد

برش با اره دیسکی

این نوع اره به دلیل ایمنی بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و قابلیت برش میلگرد و انواع فلزات ضخیم را دارد.

انواع ابزارهای برشکاری میلگرد

برش با اره لنگ

عملکرد این اره به این صورت است که برای برش روی میلگرد به عقب و بالا می رود و انقدر این روند ادامه پیدا می کند تا به طور کامل بریده شود. استفاده از این روش به دلیل تولید ضایعات و  نداشتن دقت کافی حین انجام کار توصیه نمی شود.

برش با اره لنگ

 برش با واترجت

این دستگاه بسیار سریع بوده و قدرت زیادی در برش دارد. امروزه از این دستگاه بیشتر برای بریدن سنگ استفاده می کنند و برای میلگرد استفاده نمی شود. نحوه ی برش این دستگاه به کمک موتور های پر فشار آبی است.

 برش با واترجت

برش با قیچی میلگرد هیدرولیکی

این دستگاه به دو روش دستی و برقی مورد استفاده قرار می گیرد. وجود چرخ زیر آن باعث شده که به راحتی بتوان از آن استفاده کرد. هنگامی که قرار است تعداد زیادی میلگرد به طور همزمان برش داده شود از قیچی هیدرولیکی استفاده می کنند.

برش با قیچی میلگرد هیدرولیکی

برش با دستگاه حدیده

اگر قصد دارید میلگردها را با سایزی مشخص و استاندارد ببرید باید از برش با دستگاه حدیده استفاده کنید. در ساختمان سازی بیشتر از این دستگاه استفاده شده و قابلیت برش میلگرد ساده تا سایز 50 و میلگرد آجدار تا سایز 45 را دارد.

برش با پرتال برقی

برای برش میلگرد با سایز های کوچک معمولا سایز 18 تا 25 از این روش استفاده می کنند.

برش میلگر با استفاده از روش گرم

برش با پلاسما (هوابرش)

برای انجام این کار دما تا حد بسیار زیادی بالا می رود. مشعلی در این دستگاه وجود دارد که گاز را با سرعت بسیاز زیاد از آن خارج می کند. این روند تا آنجایی ادامه دارد که میلگرد به طور کامل بریده شود.

برش میلگر با استفاده از روش گرم

برش با تیغ اره دیسکی آتشی

این روش نسبت به روش قبل از سرعت بسیار بالایی برخوردار است ولی به دلیل ایجاد خطاهای زیاد به هنگام استفاده از آن و شکستگی میلگرد زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد.

برش با تیغ اره دیسکی آتشی

برش با لیزر

همان طور که از آن مشخص است از لیزر برای ایجاد ارتعاش و بریده شدن میلگرد استفاده می کنند. لیزرها انواع مختلفی دارند و می توان گفت که استفاده از آن ها کمترین آسیب را به میلگرد به روش گرم می رساند.

برش با لیزر

خرید میلگرد

کارخانه های زیادی در ایران میلگرد را در سایزهای مختلف تولید و به بازار عرضه می کنند. برای خرید آسان انواع میلگرد می توانید آن را از سایت های معتبر در این زمینه خریداری کنید. یکی از این سایت ها آهن505 است. با مراجعه به این سایت می توانید انواع اجزای ساختمانی را خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:09131184637

تلفن ثابت:03131505


سخن آخر

یکی از ابزار های پرکاربرد در ساختمان سازی میلگرد ها هستند. از انواع میلگرد ها در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می کنند. هدف از استفاده ی میلگرد افزایش مقاومت و استحکام ساختمان در برابر نیرو های جانبی مانند سیل و زلزله است. برای استفاده در برخی از قسمت ها نیاز است میلگرد ها بریده شوند. برای بریدن میلگرد دو روش وجود دارد. روش گرم و روش سرد. هر کدام از این روش ها خود دارای دستگاه های مخصوصی هستند که به طور کامل به آن اشاره شد. در این مقاله قصد داشتیم ابزارهای برشکاری میلگرد را به شما معرفی کنیم. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد. اگر سوال و یا دیدگاهی درباره ی ابزارهای برشکاری میلگرد دارید، خوشحال می شویم آن را با ما درمیان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2138

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند