مزایا و کاربرد میلگرد استیل

09:002340
مزایا و کاربرد میلگرد استیل

برای ساخت سازه از اجزایی استفاده می شود که نمی توان از اهمیت و ویژگی های آن چشم پوشی کرد. یکی از اجزای پرکاربرد در ساختمان سازی و صنایع میلگرد ها هستند که جزء این دسته قرار می گیرند. میلگرد ها معمولا به صورت ساده، آجدار و استیل به بازار عرضه شده و در صنعت و ساخنمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله قصد داریم توضیحی در رابطه با مزایا و کاربرد میلگرد استیل برای شما عزیزان قرار دهیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

میلگرد استیل چیست؟

مزایا و کاربرد میلگرد استیل

فرآیند تولید میلگرد استیل

خرید انواع میلگرد استیل

روش تشخیص میلگرد استنلس استیل و استیل کربنی

محاسبه ی وزن میلگرد استیل


مزایا و کاربرد میلگرد استیل چیست

میلگرد استیل چیست؟

میله گرد یا میلگرد استیل یکی از انواع میلگرد های پرکاربرد در صنعت و ساختمان سازی است. میلگرد های استیل خود به دو دسته ی میلگرد استنلس استیل و میلگرد کربنی تقسیم می شود. استحکام این نوع میلگرد ها بسیار بالا بوده و در ساختمان سازی، صنایع نفتی، پتروشیمی، صنایع غذایی و… مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که میلگرد خاصیت زنگ زدگی بالایی داشته باشد هنگام استفاده از آن در بتن به آن آسیب می رساند و در نتیجه سازه از مقاومت بالا برخوردار نمی شود. هر کدام از انواع میلگرد ها ویژگی هایی دارند که در ادامه بیشتر به آن اشاره خواهیم کرد.

مزایا و کاربرد میلگرد استیل

حال که با مفهموم میلگرد استیل آشنا شدید در ادامه به توضیح مزایا و کاربرد میلگرد استیل می پردازیم.

از مزایای میلگرد استیل می توان به: کاهش پوشش بتن، ایجاد مقاومت در برابر خوردگی، مقاوم در برابر شرایط سخت مانند حمل و نقل به نقاط مختلف، نصب سریع و آسان، شکل پذیری بالا، طول عمر بالا، قابلیت بازیافت و استفاده ی مجدد و… اشاره کرد.

به دلیل استحکام بالای این نوع مصالح از آن ها در قسمت های حساس که امکان خورندگی مانند آب دریا وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در ساخت پل ها، پارکینگ، ساختمان سازی در مناطقی که زلزله در آنجا زیاد رخ می دهد و… استفاده می شود.

هر مصالح ساختمانی علاوه بر مزایایی که برای ما فراهم می کند معایبی نیز دارد. از معایب میلگرد های استیل می توان به قیمت بالای آن و سنگین بودن اشاره کرد.

در این قسمت به طور کلی توضیحی در رابطه با مزایا و کاربرد میلگرد استیل قرار دادیم. همان طور که گفته شد میلگرد های استیل خود به دو دسته ی میلگرد استنلس استیل و میلگرد استیل کربن تقسیم می شوند. هر کدام از آن ها دارای مزایا و کاربردی هستند که به آن اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با مزایا و کاربرد میلگرد استیل

میلگرد استنلس استیل

استنلس استیل300 یکی از آلیاژهای پر طرفدار در ساختمان سازی به حساب می آید.

مزایا میلگردهای استنلس استیل

  1. به دلیل ضد زنگ بودن، این محصول در برابر آب و هوا مقاوم است و از اکسایش میلگرد جلوگیری می کند.
  2. مقاوم در برابر حرارت و جوش
  3. خاصیت مغناطیسی نداشته و اکسید نمی شود.
  4. به دلیل کیفت بالا برای مصارف خاصی مانند ماشین سازی در قسمت هایی که نیاز به دقت بالایی دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد میلگرد استنلس استیل

  1. به دلیل مقاومت بالای این نوع میلگرد در صنایع غذایی استفاده می شود. وسایلی که برای صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، باید از تجهیزاتی در آن استفاده شود که دچار خرابی و خوردگی نشده و طول عمر بالایی داشته باشد. در صورت ایجاد خرابی به مواد غذایی آسیب می رسد و در نتیجه سلامت انسان ها به خطر می افتد. به دلیل خاصیت ضد زنگ بودن این میلگرد از آن در صنایع غذایی استفاده می کنند.
  2. در صنایع پتروشیمی و نفت به دلیل استفاده از موادی که سبب خوردگی و از بین رفتن تجهیزات با میلگرد استیل معمولی می شوند از میلگرد ضد زنگ استفاده می کنند.

میلگرد استیل کربنی

این نوع میلگرد دارای آلیاژهای کروم، نیکل و کربن به مقدار زیاد است و در مصارف زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای میلگردهای استیل کربن

  1. انعطاف پذیری بالا
  2. به دلیل ایجاد مقاومت بالا در ساختمان سازی و آرماتوربندی از آن استفاده می کنند.

این میلگرد در ساختمان سازی بسیار کاربردی بوده و به دلیل انعطاف بالایی که دارد در صنعت پتروشیمی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که این میلگرد مقاومت لازم را در برابر رطوبت ندارد و برای قسمت های مرطوب بهتر است از آن استفاده نشود.

کاربرد میلگرد استیل کربن

  1. برخلاف میلگرد استنلس استیل نمی توان از میلگرد استیل کربنی در قسمت هایی که امکان خوردگی وجود دارد استفاده کرد. در برخی قسمت ها نیاز است از میلگرد های منعطف استفاده شود و میلگرد ها جوش داده شوند. در نتیجه این نوع میلگرد بسیار پر کاربرد است.
  2. برای بالا بردن مقاومت ساختمان از این میلگرد ها در فونداسیون و قسمت های مختلف ساختمان استفاده می کنند.

فرآیند تولید میلگرد استیل

فرآیند تولید میلگرد استیل

طریقه ی ساخت میلگرد های استیل مشابه میلگردهای ساده و آجدار است. تفاوت اصلی که این میلگردها را از هم متمایز می کند در مرحله ی مذاب میلگرد استیل است.

مواد اولیه در ساخت این نوع میلگرد ها قراضه ی استیل است. این مواد درون کوره ای مذاب به نام کوره قوس ریخته شده که نوعی از کوره ی الکتریکی به حساب می آید. ذوب در این کوره با دمای بسیار بالا انجام می شود. پس از انجام این عملیات و ذوب کامل آن مواد را داخل کوره ی خلاء می ریزند. بعد از این مرحله آلیاژهایی که در ساخت این نوع میلگرد استفاده می شود مانند نیکل، کروم و کربن به مواد مذاب افزوده می شود. در صورتی که مقدار اضافه کردن کربن بیش از مواد دیگر باشد، میلگرد استیل کربنی تولید می شود. در مرحله ی بعد ریخته گری صورت می پذیرد و پس از آن برای نورد آماده می شود. مواد درون قالب های مسی ریخته می شود. میلگردها را به شکلی که مورد نیاز است در می آورند و پس از آن به طور کامل میلگرد آماده شده و برای استفاده به بازار عرضه می شود.

خرید انواع میلگرد استیل

در ایران کارخانه های مختلفی انواع میلگرد ها را تولید و در معرض فروش قرار می دهند. قیمت مصالح ساختمانی مدام در حال تغییر است و برای خرید آن بهتر است از قیمت انواع آن اطلاع پیدا کنید. یکی از راه های سریع و آسان برای دستیابی به انواع مصالح ساختمانی سفارش از طریق سایت های اینترنتی معتبر در این زمینه است. شرکت فیدار مبین آژند (آهن505) یکی از سایت های معتبر در فروش انواع مصالح ساختمانی است. شما می توانید با مراجعه به سایت آهن505 انواع مصالح ساختمانی را مشاهده کرده و مصالح مورد نیاز خود را خریداری کنید. میلگردها در انواع مختلف با سایزهای متفاوت قابل خریداری است.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:09131184637

تلفن ثابت:03131505


روش تشخیص میلگرد استنلس استیل و استیل کربنی

میلگرد های استنلس استیل و استیل کربنی از نظر ظاهر کامل به هم شبیه هستند و از این نظر غیر قابل تشخیص می باشد. در قسمت کاربرد و مزایای میلگرد استنلس استیل به این موضوع اشاره کردیم که این نوع میلگرد دارای درصد بالایی آلیاژ نیکل و کروم است. میلگرد استنلس استیل خاصیت مغناطیسی دارد و این خاصیت به دلیل نداشتن کربن است. در نتیجه اگر یک آهن ربا به آن نزدیک کنیم می توانیم این دو میلگرد را از هم تشخیص دهیم. میلگرد استنلس استیل آهن ربا را جذب نمی کند. با توجه به این خاصیت در ساخت میلگرد، میلگرد های استنلس استیل به عنوان میلگرد نگیر و استیل کربنی به عنوان میلگرد بگیر شناخته می شوند.
علاوه بر این کار راه های دیگری نیز برای شناسایی میلگرد استیل وجود دارد که به آن اشاره می کنیم.

  1. وجود نمادهایی روی آن برای تشخیص نوع فولاد موجود در آن
  2. ایجاد نماد از طرف کارخانه ی سازنده ای که آن را نورد کرده
  3. درج شناسه ی میلگرد

روش تشخیص میلگرد استنلس استیل و استیل کربنی

محاسبه ی وزن میلگرد استیل

یکی از نکاتی که باید در انتخاب نوع میلگرد استیل به آن توجه کرد وزن میلگرد است. محاسبه ی وزن میلگرد استیل با میلگرد معمولی تفاوت چندانی ندارد. در ادامه به نحوه ی محاسبه ی آن می پردازیم. دو راه برای محاسبه ی وزن میلگرد استیل وجود دارد.

  1. راه اول استفاده از جدول اشتال است.
  2. روش دیگری برای محاسبه ی وزن میلگرد وجود دارد که محاسبه از طریق فرمول است. به کمک این فرمول مقدار وزن بر حسب کیلوگرم بدست می آید.محاسبه ی وزن میلگرد استیل

سخن آخر

در ساختمان سازی و صنایع به طور گسترده از میلگرد استفاده می شود. میلگردها به صورت ساده، آجدار و استیل تولید و به بازار عرضه می شوند. میلگردهای استیل مزایا و کاربرد هایی دارند. از نوع استیل ضد زنگ برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی استفاده می شود و هزینه های بالایی به همراه دارد. در ساختمان سازی بیشتر از میلگرد استیل کربنی استفاده می کنند زیرا قایلیت انعطاف پذیری بالا و تغییر شکل دارند. برای خرید آسان میلگرد و دیگر مصالح ساختمانی می توانید آن را از سایت های معتبر در این زمینه مانند سایت آهن505 سفارش دهید. در این مقاله به طور کامل به بررسی مزایا و کاربرد میلگرد استیل پرداختیم. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با مزایا و کاربرد میلگرد استیل با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2157

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند