صفحات ساندویچی با بتن

06:232000
صفحات ساندویچی با بتن

نکات مهم در سیستم صفحات ساندویچی با بتن پاششی

مقدمه

یکی از مصالح ضروری و کاربردی در ساختمان سازی بتن است. بتن باعث ایجاد چسبندگی و افزایش مقاومت در قسمت های مختلف سازه می شود. برای استفاده از این مصالح باید به نکاتی توجه داشته باشید زیرا حمل و نقل و نگهداری آن بسیار حساس است. برای حل این مشکل و انجام راحت تر این کار از صفحات ساندویچی با بتن استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم توضیحاتی راجع به نکات مهم صفحات ساندویچی با بتن پاششی خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

فهرست

بتن پاششی چیست؟

انواع صفحات ساندویچی با بتن

مزایا و معایب استفاده از صفحات ساندویچی با بتن پاششی

خرید انواع صفحات ساندویچی برای استفاده با بتن پاششی


معرفی صفحات ساندویچی با بتن

بتن پاششی چیست؟

در ساختمان سازی برای راحتی هنگام حمل و نقل از صفحات ساندویچی با بتن پاششی استفاده می کنند. این سیستم ها دارای پانل‌ هایی از جنس پلی استایرن یا پلی پورتان هستند که دو شبکه فلزی اطراف آن وجود دارد که برای تولید آن از مفتول ‌هایی با قطر بین 2.5 تا 5 میلی متر استفاده می شود. این صفحات دارای سایز 50X50 تا 150X150 میلی متر و شکلی به صورت مربعی دارند. فاصله دو شبکه موازی بستگی به ضخامت عایق و مقدار بتن پاششی دارد که معمولا 70 تا 150 میلی متر در نظر گرفته می شود.
اندازه ضخامت استاندار پیلی استارن در لایه میانی 40 تا 100 میلی متر است و لایه پاششی بتن 45 میلی متر ضخامت دارد. اولین بار در اتریش و ایتالیا صفحات ساندویچی مورد استفاده قرار گرفت که پس از مدتی به دلیل ضوابط عمرانی استفاده از آن محدود به ویلا سازی در خارج از محدوده ی شهری شد.

کاربرد: معمولا در پانل های دیواری و سقفی از این مصالح استفاده می شود. بتن پاششی در پانل های دیواری علاوه بر نقش جدا کننده نقش سازه ای را نیز ایفا می کند. در نتیجه با وجود آن تحمل نیروهای ثقلی و اثرات جانبی امکان پذیر می شود. پانل های سقفی هم توانایی تحمل بار وارده را در سازه ایجاد می کنند و آن ها را به پانل های دیواری منتقل می کنند.

انواع صفحات ساندویچی با بتن

سیستم های صفحات ساندویچی با بتن پاششی بر اساس کاربردی که دارند، دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

1. صفحات ساندویچی با بتن پاششی دیواری

برای پوشش دیوار ها از صفحات ساندویچی با بتن پاششی استفاده می کنند که نقش سازه ای دارند. از این پانل ها برای سایخت انواع کانکس ها، سردخانه ها، ساختمان های صنعتی، دیوار های پیش ساخته و… استفاده می شود.

2. صفحات ساندویچی با بتن پاششی سقفی

برای انواع سقف با ارتفاع کم از این نوع پانل ها استفاده می کنند. اما در صورتی که ارتفاع بیش از دو طبقه باشد تنها خاصیت جداکنندگی خواهد داشت. از کاربرد های این سیستم می توان به استفاده در ساخت سقف های بزرگ در ساختمان های ویلایی اشاره کرد.

3. صفحات ساندویچی با بتن پاششی سردخانه ای

ضخامت این پانل ‌بین 8 تا 20 سانتی متر است و برحسب نوع کاربردی که دارند و پلی یورتان استفاده شده در آن ها بسیار سخت و شکننده است به همین دلیل زیاد قابل استفاده نیستند.

مزایا و معایب استفاده از صفحات ساندویچی با بتن

مزایا و معایب استفاده از صفحات ساندویچی با بتن پاششی

مزایا

  1. شکل دهی به پانل ها برای استفاده از قسمت های مختلف امکان دارد.
  2. پوستگی بسیار زیادی با استفاده از آن بین سقف و دیوار ها ایجاد می شود.
  3. اگر از این سیستم به‌ طور صحیح استفاده شود امکان ایجاد اتصالات خطی در محل تلاقی پانل ‌های سقفی به پانل ‌های دیواری به‌ جای استفاده از اتصالات گروهی وجود دارد که باعث توزیع یکنواخت ‌تر نیروهای وارد شده به اعضای دیوار ها می ‌شود.
  4. این پانل ها سبک هستند در نتیجه امکان به راحتی مورد استفاده قرار می گیرند و نیازی به استفاده از تجهیزات سنگین برای اجرا وجود ندارد.
  5. محدودیت خاصی برای پرداخت نهایی انواع سطوح و ایجاد تنوع در نما در صورت استفاده از سیستم صفحات ساندویچی با بتن پاششی وجود نخواهد داشت.
  6. امکان تولید و نصب سیستم صفحات ساندویچی با بتن پاششی در ایران به راحتی وجود دارد.
  7. امکان انجام همزمان این سیستم با سایر موارد مورد نیاز در پروژه به دلیل عدم نیاز به قالب و قالب ‌بندی وجود دارد.
  8. در صورت استفاده از این سیستم در دیوارهای خارجی ساختمان هوا بندی به خوبی انجام می شود.
  9. هنگام استفاده از این سیستم ایمنی در برابر آتش سوزی تا حدی ایجاد می شود.
  10. در هنگام حمل و نقل آسیب زیادی به آن ها وارد نمی شود.

معایب

  1. برای استفاده از این سیستم محدودیت ارتفاع و طول دهانه سقف وجود دارد.
  2. طبق ضوابط طراحی سقف ‌ها و دیوارهای بتن مصلح در استفاده از این سیستم در ابعاد بازشو محدودیت وجود دارد.
  3. امکان بازیافت مصالح در این روش وجود ندارد و همچنین ضایعات تولید شده نیز زیاد است.
  4. تعداد ابزارهای کمکی برای اجرا مانند دستگاه شات کریت و دستگاه دوخت میلگردها زیاد است.
  5. مواد و مصالح مورد استفاده در کارگاه باید ابتدا فراوری شوند.
  6. امکان کنترل رواداری ‌ها و شرایط عمل ‌آوری لایه ‌های بتن پاشیده شده وجود ندارد.
  7. امکان ایجاد تغییرات در زمان ساخت و بهره ‌برداری یا اصلاً وجود ندارد و یا بسیار سخت است.
  8. گاهی اوقات برای اجرای توکار مدارها امکان دسترسی به تأسیسات مکانیکی و برقی آسان نیست.
  9. امکان تعمیر و جایگزینی قطعات پس از اجرای آن وجود ندارد.
  10. تغییرات دمایی بر عملکرد این سیستم اثر گذار است.

خرید انواع صفحات ساندویچی برای استفاده با بتن پاششی

یکی از روش های خرید آسان سفارش از طریق سایت های اینترنتی است. امروزه سایت های مختلفی در زمینه ی پخش آهن آلات و دیگر مصالح ساختمانی مشغول به فعالیت هستند. برای خرید باید محصولات را از شرکت های پخش کننده ی معتبر خریداری کنید تا از کیفیت مصالح اطمینان داشته باشید. یکی از شرکت های معتبر در این زمینه شرکت فیدار مبین آژند(آهن505) است. با مراجعه به سایت آهن 505 می توانید محصولات از قیمت روز مصالح اطلاع داشته باشید و سپس آن را سفارش دهید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان)


سخن آخر

بتن یکی از پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی است که باعث ایجاد چسبندگی در قسمت های مختلف سازه و افزایش مقاومت آن می شود. حمل و نقل بتن بسیار حساس است و برای جلوگیری از بروز مشکل از صفحات ساندویچی با بتن پاششی استفاده می کنند. استفاده از این سیستم مصالح و معایبی به همراه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله به بررسی نکات مهم در سیستم صفحات ساندویچی با بتن پاششی اشاره کردیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در خصوص این مقاله با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2638

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند