قوطی پروفیل چیست؟

06:002380
قوطی پروفیل چیست

در یک دنیای وسیع و آباد، مصالح ساختمانی بسیاری زندگی می کنند. شاید به نظر شاعرانه باشد اما تمامی اجزای یک ساختمان نقش خاص خود را داشته و در جایگاه خود حائز اهمیت اند. نمی توان گفت تنها داشتن ستون هایی محکم، تضمین کننده سازه ای ایده آل است. در واقع تمامی اجزا در کنار هم یک فرایند زیبا را خواهند ساخت. از تیرآهن ها و پروفیل به کار رفته تا گچ و کناف نهایی، همگی باید مورد بررسی قرار بگیرند. در این مقاله قصد داریم با بررسی اینکه  قوطی پروفیل چیست و چه انواعی دارد؟!  اطلاعات لازم درباره این محصول را در اختیار شما قرار دهیم.

فهرست مطالب:

قوطی پروفیل چیست؟

قیمت قوطی پروفیل در اصفهان

تاریخچه قوطی پروفیل چیست؟

اولین کارخانه تولید پروفیل در ایران

انواع کاربد قوطی پروفیل چیست؟

معرفی پروفیل ساختمانی

درباره قوطی صنعتی

قوطی مبلی

درباره قوطی گالوانیره

قوطی پروفیل چیست و چه کاربردی دارد

قوطی پروفیل چیست؟

پروفیل ها مقاطع فولادی توخالی هستند که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. پروفیل ها با طراحی های متفاوت، کاربرد های گسترده ای دارند. این محصولات بر اساس جنس، سایز و همینطور کاربردشان دسته بندی می شوند.

به طور کلی، به تمامی مقاطع فولادی پروفیل گفته می شود اما در صنعت ساخت و ساز و در مبحث تخصصی آن، پروفیل به دو شکل باز و بسته تعریف می شود. هر 2 نوع پروفیل‌های باز و بسته  با استفاده از ورق سیاه تولید می‌شوند و همان‌طور که گفتیم شکل نهایی آن‌ها تعیین می کند که کاربردشان چگونه خواهد بود.

قیمت قوطی پروفیل در اصفهان

قوطی پروفیل بر اساس نوع،کاربرد و حجم تقاضا قیمت های مختلفی دارد. همچنین قیمت این محصول همواره در حال تغییر است. شما می توانید با مراجعه به سایت آهن505 قیمت لحظه ای این محصول را به راحتی مشاهده کنید.


برای دریافت مشاوره رایگان، همین حالا با ما تماس بگیرید.

تلفن ثابت: 31505-031  تلفن همراه: 09131184637


تاریخچه قوطی پروفیل

تاریخچه قوطی پروفیل چیست؟

در زمان گذشته انسان ها تصور می کردند که تنها با استفاده از چوب می توانند درب و پنجره های سبک طراحی کنند. اما با گذشت زمان دریافتند که استفاده از آهن تو خالی نیز می تواند نیاز آن ها را به خوبی تامین کند.

در کشور ما ایران بعد از جنگ جهانی دوم، افزایش جمعیت و در ادامه نیاز به مسکن سبب رونق بسیار در ساخت‌وساز کشور شد. همین زمان ها بود که در کشور ما نیز به جای چوب از پروفیل فولادی استفاده شد. در ابتدای کار مهندسین ایرانی برای تامین این نیاز از واردات کمک می گرفتند.  اما با گذر زمان و افزایش تقاضا، تصمیم مسئولان بومی کردن این محصولات فولادی شد.

اولین کارخانه تولید پروفیل در ایران

اولین کارخانه تولید پروفیل ایرانی، در سال 1340 به نام «شرکت صنعتی سپنتا» تأسیس و راه اندازی شد. تا قبل از آن تنها کارگاهی زیر نظر مرحوم مهندس فتحی در کشور به تولید و طراحی پروفیل مشغول بود. در سال‌های 1340 الی 1350 تعداد تولیدکنندگان قوطی پروفیل و لوله به 8 واحد رسید. بعد از آن تا سال 1357 بود که تعداد واحدهاي تولیدکنندگان محصولات فولادی به تعداد 11 کارخانه رسید. در طول سال های اخیر تعداد کارخانه‌های تولید قوطی پروفیل به شدت در حال افزایش است.

انواع کاربرد قوطی پروفیل

انواع کاربرد قوطی پروفیل چیست؟

حتما تا به اینجا پی برده اید که قوطی پروفیل چیست و چگونه استفاده از آن رواج پیدا کرده است. در این قسمت از مقاله قصد داریم که درباره انواع کاربرد این محصول به طور جزئی صحبت کنیم.

معرفی پروفیل ساختمانی

پروفیل به مقاطع فولادی توخالی گفته می‌شود که در انواع شکل‌ها مانند مربع، مستطیل، دایره‌ و جعبه‌ تولید و عرضه می‌شوند. این محصولات به طور کلی به دو دسته ی پروفیل‌های ساختمانی و پروفیل‌های صنعتی تقسیم می‌شوند. همانطور که از نام هر دو گروه پیدا است، کاربرد مخصوص هر کدام، علت نام گذاری آن توسط متخصصان است.

پروفیل‌های ساختمانی در قسمت‌های گوناگونی از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. دسته‌ای از آن ها جهت تولید درب و پنجره و دسته‌ای دیگر در راه استحکام سازه به کار برده می شوند. پروفیل های ساختمانی براساس نوع کاربرد، با ورق مخصوصی تولید می شوند. برای مثال؛ پروفیل های ساختمانی درب و پنجره با استفاده از ورق‌های گالوانیزه فولادی تولید می‌شوند. دلیل این نوع طراحی مواجه‌ی بیشتر آن ها با رطوبت است.

درباره قوطی صنعتی

قوطی صنعتی در واقع همان پروفیل سنگین است. این محصول در سازه‌های فلزی بزرگ ازجمله پل‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، صنایع نظامی و…  مورد استفاده قرار می گیرد.

قوطی صنعتی در ساخت خرپاهای عظیم نیز کاربرد دارد. همچنین، در ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی از این نوع محصول، استفاده‌های گوناگوی می‌شود. قوطی‌های صنعتی  از نظر توان باربری و استحکام کششی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارند. واضح ترین خصوصیت پروفیل‌های صنعتی، ابعاد بزرگ و استحکام بی‌نظیر این محصول در تحمل انواع آسیب‌ها و ضربات پیش رو است.

قوطی مبلی

پروفیل مبلی یا  همان پروفیل سبک، از محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف به حساب می آید. پروفیل سبک با استفاده از ورق روغنی یا سیاه  تولید می گردد. عموما به پروفیل هایی که ضخامت آن ها از 2 میلی متر پایین تر است پروفیل سبک یا پروفیل مبلی می گویند.

از پروفیل های سبک در مواردی مثل: خودروسازی، صنایع هوایی، لوازم خانگی و… استفاده می شود. کاربرد وسیع این محصول سبک باعث شده تا اطلاع از قیمت آن به صورت روزانه مورد توجه قرار بگیرد. این محصول فولادی که در ضخامت های متفاوت تولید و روانه بازار عرضه می شود همواره دچار نوسان قیمت است. چرا که پروفیل سبک کاربرد زیادی دارد. همچنین دلایلی مثل نوسان نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا، قیمت مواد اولیه و… در قیمت نهایی آن دخیل هستند.

قوطی و پروفیل مبلی در آهن505، با سایز و ابعاد مختلف، شکل پذیری مناسب و همچنین جوشکاری با­کیفیت تولید و عرضه می شود.

درباره قوطی گالوانیره

قبل از هر توضیحی لازم است روشن کنیم که گالوانیزه یعنی چه؟

در واقع گالوانیزاسیون، یک فرآیند تخصصی است. فرایندی که روی فلزهای فولادی صورت می گیرد تا مقاومت آن ها را در برابر زنگ‌زدگی افزایش بدهد. گالوانیزاسیون یا روی‌اندود کردن فلزها، استحکام بسیار زیادی در برابر فرسودگی به محصول می‌بخشد.

قوطی‌های گالوانیزه نیز برای جلوگیری از زنگ‌زدگی، یک پوشش گالوانیزه دارند.  به همین دلیل نسبت به انواع قوطی پروفیل کاربرد و  مصرف بیشتری دارند.

پروفیل‌های گالوانیزه، در صنایع کشاورزی و همچنین گلخانه‌ها کاربرد بسیاری دارند. این محصول در اشکال مختلف نظیر پروفیل U گالوانیزه، پروفیل H گالوانیزه، پروفیل نیم‌دایره و… ساخته می‌شوند.

قوطی گالوانیره

 

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=1641

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند