انواع توری فلزی و کاربرد آن

08:332690
انواع توری فلزی و کاربرد آن

امروزه برای محافظت از ساختمان اجزا مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از این اجزا توری فلزی است. از بافتن سیم های مفتولی یا برش ورق های فلزی به حالتی خاص، توری فلزی ساخته شده و در صنعت و ساختمان سازی بسیار قابل استفاده است. در ادامه این مقاله قصد داریم توضیح بیشتری درباره ی انواع توری فلزی و کاربرد آن خدمت شما دوستان عزیز ارائه دهیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

توری فلزی چیست؟

انواع توری فلزی و کاربرد آن

چشمه توری فلزی به چه معناست؟

قیمت توری فلزی به چه عواملی بستگی دارد؟

خرید توری فلزی

کارخانه های تولید کننده ی توری فلزی


معرفی انواع توری فلزی و کاربرد آن

توری فلزی چیست؟

هنگامی که سیم های فلزی روی همه بافته شده و ایجاد کشش در ورق های فولادی می کند، توری فلزی به وجود می آید. توری فلزی نوعی شبکه ی فولادی است. سیم های استفاده شده در توری ساده و یا آجدار هستند. اندازه ی سیم ها و نوع آن با توجه به کاربردی که ارائه می دهند متفاوت است. یکی از مواد اولیه ی موجود در توری های فلزی کربن است. مقدار کربن تاثیر زیادی بر مقاومت و استحکام آن در برابر سایش دارد. توری های فلزی بسیار سبک بوده و از این رو در قسمت های مختلف ساختمان قابل استفاده هستند. همچنین توری های فلزی به دلیل زیبایی که دارند، در قسمت های مختلف داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. حال که با مفهوم توری فلزی آشنا شدید در ادامه به توضیح انواع توری فلزی و کاربرد آن می پردازیم.

انواع توری فلزی و کاربرد آن

توری فلزی با نوجه به نوع سیم مفتولی و ابعاد چشمه انواع مختلفی دارد. هر کدام از انواع توری های فلزی کاربرد خاصی در ساختمان سازی و صنعت دارند که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

انواع توری فلزی

توری ها با توجه به نحوه ی تولید، ابعاد چشمه و اندازه ی سیم مفتولی انواع مختلفی پیدا می کنند.

1. توری گابیون

احتمالا به هنگام تردد از جاده ها توری های شش ضلعی را مشاهده کرده اید که برای جلوگیری از ریزش سنگ مورد استفاده قرار گرفته و جنس آن ها معمولا از فولاد ضد زنگ یا گالوانیزه است. همچنین در ساختمان سازی از این نوع توری ها برای محافظت در برابر فرسایش و ایجاد پایداری شیب استفاده می کنند.
کاربرد: ساخت دیوار محافظ، جلوگیری از ریزش سنگ، ساخت انواع سد و جاده، زیبا کردن قسمت های داخلی یا خارجی ساختمان و…

2.توری جوشی

نوع خاصی از توری ها که در ساخت آن میلگرد به کار می رود، توری جوشی یا مش است. این توری ها به صورت افقی و عمودی به حالت شبکه ای روی هم قرار می گیرند. توری های جوشی مقاومت بالا و انعطاف پذیری اندکی دارند. از مواد اولیه ی موجود در ساخت این نوع توری می توان به مفتول سیاه، استنسیل استیل یا مفتول گالوانیزه اشاره کرد.
کاربرد: ساخت کف سازه، قرار گیری در بتن، افزایش استحکام فونداسیون و…

3.توری پرسی

این نوع توری ها مثل توری های جوشی به صورت افقی و عمودی روی هم قرار می گیرند با این تفاوت که روی هم جوش داده نمی شوند. این توری ها به صورت دنده ای بوده و معمولا مستطیل یا مربع شکل هستند. توری های پرسی مقاومت بالایی در برابر خراش دارند.
کاربرد: تولید قفس برای حیوانات، مش بند در ساختمان سازی، حفاظ برای در و پنجره، مقاوم سازی کف و فونداسیون، ساخت انواع پروفیل و…

4.توری حصاری

در قدیم توری های حصاری از مقاومت بالایی برخوردار نبودند و در نتیجه زیاد مورد استفاده قرار نمی گرفتند. امروزه به دلیل استفاده از مفتول گالوانیزه در ساخت آن مقاومت افزایش پیدا کرده و دوام بالایی دارد. همچنین این توری با آب و هوای مختلف سازگاری دارد و گزینه ی مناسبی برای استفاده در آب و هوای مرطوب به شمار می رود.
کاربرد: مرز بندی بین دو کشور، حصار های اطراف باغ، استفاده در دیوار های بتنی، قفس حیوانات، فنس، زمین های ورزشی، راه آهن، استخر، جلوگیری از سقوط افراد هنگام ساخت و ساز، حفاظ بزرگ راه، حفاظ ترمینال و فرودگاه و…

5.توری مرغی

توری های مرغی ظاهری شش ضلعی دارند و نمونه ی ایرانی آن از طریق گالوانیزه ی گرم ساخته می شود. در ایران توری های مرغی با کیفیتی بهتر از نوع خارجی آن تولید شده و قیمت آن نیز نسبتا گران است.
کاربرد: گچ کاری دور تا دور ستون و جلوگیری از ترک خوردگی آن، ساخت انواع قفس، زیرسازی برای کاشی کاری، سقف سوله ها و برخی انبارها و…

6.توری سرندی

این توری نسبت به طوری های دیگر ظاهری متفاوت دارد و لوزی شکل است. توری سرندی انواع مختلفی مانند آهنی، گالوانیزه، استیل و… دارد.
کاربرد: ایجاد مقاومت در دیوار مغازه ها، حفاظ مناطق خاص مانند پادگان یا فرودگاه، برای جدا کردن زمین های کشاورزی، قسمت های مختلف ساختمان و کارخانه ها و…

7.توری فرنگی

توری های فرنگی جز دسته ی توری های گابیون و مرغی قرار می گیرند. می توان گفت این توری ها تمام ویژگی های توری مرغی و گابیون را دارند و تنها تفاوت آن ها در اندازه ی قطر است. نمونه ی ایرانی این توری از گالوانیزه گرم و نمونه ی چینی آن از گالوانیزه سرد ساخته شده است.
کاربرد: صنعت کشاورزی، جلوگیری از ورود حشرات به منازل، جلوگیری از سقوط مصالح هنگام ساختمان سازی و…

آشنایی با انواع توری فلزی و کاربرد آن

چشمه توری فلزی به چه معناست؟

توری ها از شبکه هایی با ابعاد مختلف ساخته شده که به ابعاد توری ها چشمه توری می گویند. چشمه توری ها شکل های مختلفی مانند شش ضلعی، لوزی و… دارند. هنگام ساخت توری به روش برش و کشش در ورق آن شکل مناسب تری پیدا می کند. اگر تا کنون در اطراف خود توری هایی با چشمه ی دایره ای مشاهده کردید باید بگوییم این توری ها از قالب زدن بر روی ورق های فلزی تشکیل شده و با نام استیل مشبک به فروش می رسند.

قیمت توری فلزی

قیمت توری فلزی به چه عواملی بستگی دارد؟

از عوامل مهمی که در خرید انواع توری باید به آن توجه کرد می توان به وزن توری، ابعاد چشمه ی آن، محل قرارگیری و کاربرد آن ، نوسانات قیمت، هزینه های حمل و نقل، نگهداری در انبار، هزینه ی نصب و… اشاره کرد.

وزن: باید توجه داشته باشید که وزن هر توری را با توجه به کاربردی که ارائه می دهد انتخاب کنید. به عنوان مثال استفاده از توری های سبکی مانند گابیون برای ساخت انواع قطعات پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرد اما نمی توان از آن در جاهایی که نیاز به داشتن استحکام بالاست استفاده کرد.

ابعاد چشمه: توری ها با ابعاد چشمه ی متفاوت تولید می شوند. بهتر است قبل از خرید توری محل قرار گیری آن را شناسایی کنید. به عنوان مثال برای قسمت هایی که امکان سقوط مصالح بر روی توری وجود دارد بهتر است از توری هایی با ابعاد چشمه کمتر استفاده شود.

کاربرد توری: باید بدانید که همه ی توری ها یک نوع کارایی خاص را ارائه نمی دهند. برای قسمت های مختلف در صنعت و ساختمان سازی از توری های متفاوتی استفاده می شود. مثلا برای گچ کاری ستون باید حتما از توری مرغی استفاده شده و نمی توان توری پرسی را جاگزین آن کرد.

خرید توری فلزی

یکی از انواع مصالح مورد استفاده در ساختمان سازی توری های فلزی هستند. این نوع توری ها با توجه به مواد اولیه در تهیه آن، کارخانه سازنده، کاربرد، وزن و ابعاد چشمه دارای انواع مختلفی هستند. برای خرید انواع توری و دیگر اجزای ساختمانی بهتر است آن را از شرکت یا کارخانه های معتبر خریداری کنید. شرکت آهن505 یکی از شرکت های معتبر در فروش انواع اجزای ساختمانی است. با مراجعه به سایت آهن 505 می توانید اجزای مورد نیاز خود را خریداری کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:09131184637

تلفن ثابت:03131505


کارخانه های تولید کننده ی توری فلزی

کارخانه های تولید کننده ی توری فلزی

کارخانه های مختلفی در ایران انواع توری را تولید و به بازار عرضه می کنند. توری مرغی و توری فرنگی در ایران با کیفیتی بالاتر از نمونه ی خارجی آن در حال تولید است. علاوه بر این دو نوع توری دیگر انواع توری نیز در ایران تولید و به فروش می رسد. از معتبر ترین کارخانه های تولید کننده ی انواع توری فلزی می توان به کارخانه ی میهن تور،کارخانه ی ایران توری، کارخانه ی توری بهرامی و… اشاره کرد.

سخن آخر

توری فلزی یکی از اجزای کاربردی در ساختمان سازی و صنعت به حساب می آید و ویژگی اصلی آن محافظت در ساختمان سازی و مهار طغیان آب است. علاوه بر موارد گفته شده توری های فلزی کاربرد های دیگری نیز دارند که در این مقاله به طور مفصل به آن اشاره شد. قیمت توری های فلزی نیز مانند دیگر اجزای ساختمانی مدام در حال تغییر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. قبل از خرید و سفارش توری فلزی باید از نوع و کاربرد آن در ساختمان سازی و یا صنعت اطلاع پیدا کنید. در غیر این صورت ممکن است توری خریداری کرده که با کاربردی که شما از آن انتظار داشته اید بسیار متفاوت باشد. در این مقاله قصد داشتیم توضیحی درباره ی انواع توری فلزی و کاربرد آن خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=1979

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند