هر شاخه میلگرد چند متر است؟

09:002420
هر شاخه میلگرد

اندازه هر شاخه میلگرد چقدر است؟

مقدمه

انواع میلگرد به عنوان پر مصرف ترین محصول ساختمان سازی کاربرد های بسیاری دارد. در هر بخش از سازه برای افزایش استحکام و جلوگیری از ترک بتن و امثال آن، از حمایت این محصول فولادی استفاده  می شود. حتی در کف ساختمان ها میلگرد و آرماتور بندی به چشم می خورد. این همه کاربرد باعث حساسیت در انتخاب انواع آن شده است. افراد همواره تمایل دارند که اطلاعات دقیقی مثل طول و وزن هر شاخه از میلگرد را داشته باشند. پس این امر کمک می کند تا به خرید خود اطمینان بیشتری داشته باشند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

هر شاخه میلگرد دقیقا چند متر است؟

جدول وزنی میلگرد چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟

چگونه وزن هر شاخه میلگرد را محاسبه می کنند؟

نحوه خرید هر شاخه میلگرد

معرفی شرکت بازرگانی فیدار مبین آژند

قیمت خرید هر شاخه میلگرد چقدر است؟

بهترین میلگرد در ایران کدام است؟


هر شاخه میلگرد دقیقا چند متر است؟

میلگرد ها در سه نوع ساده، آجدار و کلاف طبقه بندی می شوند. هر شاخه از میلگرد با توجه به نوع طراحی ممکن است وزن متفاوتی داشته باشد. اما برای فاکتور اندازه باید بگوییم که میلگرد ها در سایز 12 متری تولید می شوند.

پس درست است که هر شاخه میلگرد 12 متر است اما ضخامت و مدل آن ها با یکدیگر متفاوت است.

به عنوان مثال میلگرد ها در سایز های(قطر) 18،16،14،12،10و8 میلی متری تولید می گردند. و این موارد کاربرد بسیار زیادی در زندگی روزمره ما دارند. اما میلگرد های سایز های بزرگ تر که انداره های 32،28،25،22و20 دارند عموما در فرایند های صنعتی و بزرگ استفاده می شوند.

درباره وزن میلگرد ها باید بگوییم که مقدار آن بین 5 تا 24 کیلوگرم متغیر است. و شما با توجه به این بازه وزنی می توانید میلگرد مورد نیاز خود را انتخاب کنید. نکته جالب توجه آن است که میلگرد های مدل 36 وزنی معادل 96 کیلوگرم دارند. این مسئله به ضخامت بالای محصول بر می گردد.

اندازه هر شاخه میلگرد

جدول وزنی میلگرد چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟

دلایل مختلفی برای استفاده از جدول وزنی میلگرد وجود دارد. این دلایل سبب می شوند تا خرید خود را با اطمینان بیشتری انجام دهید. در نهایت باعث می شود محصولی با کیفیت بالاتری را دریافت کنید. پس شما با استفاده از فورمول های گوناگون می توانید وزن میلگرد مورد نظر خود را به دست آوردید. اما با استفاده از جداول مربوطه، این فرایند به سادگی امکان پذیر است و در وقت شما صرفه جویی می شود. بنابراین تنها با نگاه کردن به ستون های جدول می توانید وزن میلگرد مورد نظرخود را بیابید.

به طور کلی با مراجعه به جدول فوق به سوالات زیر پاسخ داده می شود:

هر شاخه میلگرد چند متر است؟

وزن هر شاخه میلگرد چقدر است؟

پس پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا دیدگاه مناسب تر و جامع تری را برای خرید به دست آورید.

سایز میلگردmm وزن هر متر میلگرد kg وزن شاخه 12 متری میلگرد kg
8 0.395 4.74
10 0.616 7.4
12 0.888 10.656
14 1.21 14.52
16 1.58 18.96
18 2.00 24
20 2.47 29.64
22 2.98 35.76
25 3.85 46.2
28 4.83 57.96
32 6.31 75.72
32 7.99 98.88

بیشتر بخوانید: میلگرد رامکا چیست؟


چگونه وزن هر شاخه میلگرد را محاسبه می کنند؟

برای محاسبه وزن هر شاخه از میلگرد به فورمول دقیقی نیازمندیم. در واقع ما با استفاده از عدد گذاری در آن فورمول می توانیم جواب سوال های خود را پیدا کنیم. حتی سوالی مثل: هر شاخه میلگرد چند متر است؟ وزن هر میلگرد توسط کارخانه تولیدی آن یک بار برای همیشه اعلام می شود. پس تولیدات هموراه بر اساس این مقدار روانه بازار می شوند. اما برای محاسبه وزن تقریبی هر شاخه می توانیم از فورمول زیر نیز استفاده کنیم:

وزن میلگرد= شعاع بر حسب mm(میلی متر) * شعاع بر حسب mm *3.14 * طول بر حسب mm * 1000/7.8

وزن هر شاخه میلگرد

نحوه خرید هر شاخه میلگرد

تا به اینجا فهمیدیم که وزن و طول هر شاخه میلگرد چقدر است و چگونه به دست می آید. علت این اهمیت اصل بودن کالا را نشان می دهد. زیرا گاهی ممکن است با کالای تقلبی رو به رو شویم. پس لازم است که با محاسبه وزن، از صحت اطلاعات موجود اطمینان حاصل کنیم.

اما راه ساده تری هم وجود دارد که فرایند محاسبات را به طور کلی برای شما به صفر می رساند. آن راه خرید از مسیر مطمئن است. پس شما با مراجعه به دفاتر رسمی خرید میلگرد در اصفهان یا دیگر شهر های تولید کننده میلگرد می توانید تضمین کیفیت را تجربه کنید. دیگر لازم نیست نگران ضعف کیفی در فرایند ساختمان سازی خود باشید. هر شاخه از میلگرد با ضمانت به دست شما می رسد و جای نگرانی باقی نمی ماند.

معرفی شرکت فیدار مبین آژند با برند تخصصی آهن505

شرکت بازرگانی آهن 505، مرکزی گسترده جهت خرید و فروش انوع آهن آلات و محصولات فولادی واقع در استان اصفهان است.

این مرکز در زمینه تجاری خود، در تلاش برای ایجاد سهولت در مسیر تجارت است.

خدمات شرکت فیدار مبین آژند

  • فروش انواع تیرآهن، میلگرد، خاموت و…
  • تأمین آهن آلات مورد نیاز در پروژه های سنگین و سوله
  • خرید انواع محصولات آهنی
  • برشکاری تخصصی
  • امکان مشاهده لحظه ای قیمت آهن آلات در کشور
  • و…

خدمات ویژه

  • صادرات آهن آلات ساختمانی و صنعتی به خارج از کشور
  • مشاوره رایگان در زمینه صادرات آهن مانند میلگرد، تیرآهن و…
  • فروش اعتباری محصولات پس از اعتبارسنجی مشتریان
  • ارسال سریع و تحویل به موقع بار به سراسر ایران

برای دریافت مشاوره رایگان، همین حالا با ما تماس بگیرید.

تلفن ثابت: 31505-031  تلفن همراه: 09131184637


قیمت خرید هر شاخه میلگرد چقدر است؟

همانطور که تا به اینجا مطرح کردیم میلگرد های فولادی انواع مختلفی دارند. انواعی مثل ساده، آجدار و کلاف از جمله آن هاهستند. علاوه بر انواع مختلف، سایز های گوناگونی از این محصول فولادی وجود دارد که افراد با توجه به نیاز پروژه خود آن ها را انتخاب می کنند.

هر شاخه میلگرد با توجه به نوع و وزن آن قیمت متفاوتی دارد و نمی توان قیمت مشخصی را برای آن اعلام کرد. علاوه بر این نکته قیمت میلگرد و انواع محصولات فولادی هموراه در حال تغییر و نوسان است. عواملی مثل افزایش قیمت ماده اولیه(فولاد)، افزایش نرخ دلار، میزان عرضه و تقاضا، هزینه های حمل و نقل کالا و… همواره بر قیمت نهایی محصول تاثیر گذار اند.

شما عزیران می توانید با مراجعه به سایت آهن 505 از قیمت لحظه ای انواع محصولات فولادی اطلاع حاصل کنید.

بهترین میلگرد در ایران کدام است؟

ما در مقاله بهترین میلگرد در ایران، به طور مفصل در این باره صحبت کرده ایم. و اما به طور خلاصه باید بگوییم که بهترین نوع میلگرد به نوع نیاز شما بر می گردد. بهترین میلگرد محصولی است که با بودجه، شرایط محیطی و نوع سازه شما سازگاری بالایی داشته باشد.

اما اگر بخواهیم کارخانه برتری را معرفی کنیم بهترین میلگردهایی که در ایران وجود دارند مربوط به کارخانه ذوب آهن اصفهان است.

کارخانه ذوب آهن اصفهان میلگرد های بسیار با کیفیتی را تولید می کند که باعث محبوبیت آن ها شده است. مهندسان پروژه هموراه توجه بالایی به کیفیت میلگرد انتخابی خود دارند. پس همواره برای پروژه های حساس خود به ذوب آهن اصفهان روی می آورند. این توجه و حساسیت بدیهی است. زیرا استفاده از میلگرد مناسب سبب استحکام بالای سازه شده و در نهایت سلامت ساکنان را به دنبال دارد.


شما می توانید برای خرید انواع محصولات فولادی از کارخانه ذوب آهن اصفهان به سایت آهن 505 مراجعه کنید.

البته لازم به ذکر است که کارخانه ها دیگری نیز وجود دارند که میلگرد های با کیفیتی را تولید و روانه بازار مصرف می کنند. پس آنچه لازم و ضروری است دقت و  توجه کافی در هنگام خرید است. همواره از متخصیص و افراد با تجربه در کنار خود استفاده کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان، همین حالا با ما تماس بگیرید.

تلفن ثابت: 31505-031  تلفن همراه: 09131184637


جمع بندی

میلگرد ها در انواع مختلفی طراحی می شوند. ساده، آجدار و کلاف انواع میلگرد های فولادی هستند و این محصولات در سایز های مختلف توسط کارخانه های سراسر کشور تولید و روانه بازار می شوند. هر شاخه این محصول 12 متری است. وزن هر نوع میلگرد با توجه به نوع و اندازه قطر آن متفاوت است. هر کارخانه یک بار برای همیشه وزن انواع مختلف میلگرد های خود را منتشر می کند. همواره تولیدات هر کارخانه با توجه به مقادیر مشخص طراحی می شود. در این مقاله به طور مفصل درباره محاسبه طول و وزن هر شاخه میلگرد صحبت کردیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2257

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند