آموزش برش نبشی و مراحل گام به گام آن

07:096390
مراحل برش نبشی

نبشی یکی از انواع مصالح ساختمانی است. برای استفاده از نبشی در قسمت های مختلف ساختمان باید برش داده شود. برش نبشی یکی از روش های اصلی برای برش ورق های فلزی مانند ورق های st37 و st52 است. این روش برای برش ورق های فلزی با ضخامت بالا و شکل‌های پیچیده استفاده می شود. دستگاه و روش های مختلفی برای بریدن نبشی ها وجود دارد که باید به طور دقیق به آن توجه شود. در این مقاله قصد داریم به آموزش برش نبشی بپردازیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

 

نبشی و انواع آن

یکی از انواع مصالح ساختمانی که بیشتر برای ساخت چهارچوب ها، پله، پایه و… در صنعت و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد، نبشی است. برای استفاده از نبشی آن را در انواع مختلف تولید می کنند. در این آموزش برش نبشی مطالب عمده ای را ذکر می کنیم که برای اغلب افراد کاربردی باشد.

نبشی و انواع آن

انواع نبشی

از نظر ساخت نبشی ها به دو صورت فابریک و پرسی تولید می شوند. در ساخت نبشی شکل ظاهری نیز مورد توجه قرار می گیرد و به صورت نبشی بال مساوی و بال نامساوی تولید و به بازار عرضه می شود. با توجه به نوع، ضخانت، وزن، شکل ظاهری و… نبشی را تولید و برای فروش به بازار عرضه می کنند. در نتیجه قبل از خرید باید نوع و کاربرد آن را به درستی بشناسید.

نبشی کشی ساختمان

برای استفاده از نبشی در قسمت های مختلف ساختمان باید از نبشی کشی استفاده کرد. برای جلوگیری از ریزش یا سقوط دیوار های سفالی ساختمان بتن آرمه یا فولادی دیوار های بدون نما و دیوار های نمادار را باید به طرز مناسبی نبشی کشی کرد. اگر نبشی کشی در دیوار های نما دار و دیوار های بدون نما به درستی انجام نشود مقاومت سازه با مشکل مواجه می شود. نبشی کشی ساختمان ها ظوابطی دارند و باید به نکات آن توجه شود. در قسمت های مختلف ساختمان که امکان دسترسی به آن سخت تر است از نبشی های بریده شده استفاده می شود. به این نوع از نبشی ها، نبشی لقمه می گویند.

مراحل برش نبشی

آموزش برش نبشی شامل برش لیزری، برش پلاسما و برش آبی است. هر یک از این روش ها با استفاده از تکنولوژی های مختلف، قابلیت برش ورق های فلزی با شکل های پیچیده و ضخامت بالا را دارند. همچنین، هر یک از این روش ها دارای ویژگی های خاصی همچون دقت بالا، سرعت بالا و کارایی بالا هستند. برش نبشی به صورت کلی شامل چند مرحله است که در ادامه به طور کامل به ببرسی آن می پردازیم.

1. طراحی قالب

قالب های برش نبشی به صورت سفارشی طراحی می شوند. این قالب ها معمولا به صورت دستی یا با استفاده از نرم افزار های طراحی سه بعدی طراحی و ساخته می شوند. در این مرحله، شکل نهایی قطعات برش نبشی نیز تعیین خواهد شد.

2. ساخت قالب

بعد از طراحی قالب، قالب ها با استفاده از دستگاه های CNC ساخته می شوند. در این مرحله، قالب ها به صورت دقیق و با کیفیت بالا تولید می شوند تا در مراحل بعدی مشکل ایجاد نشود.

3. تنظیم دستگاه برش نبشی

در این مرحله، دستگاه برش نبشی تنظیم می شود. تنظیمات شامل تعیین سرعت برش، فشار برش و مسیر برش است.

4. برش ورق

در این مرحله، ورق فلزی روی قالب قرار می گیرد و با استفاده از دستگاه برش نبشی، قطعات مورد نظر بریده می شوند. در این مرحله، دقت و صحت برش بسیار مهم است.

5. پایان کار

بعد از برش، قطعات از روی قالب جدا شده و آماده استفاده هستند.

مراحل برش نبشی و کاربرد آن

آموزش برش نبشی با تکنولوژی های آن

تکنولوژی های مورد استفاده در برش نبشی در صنعت ساختمان سازی شامل دستگاه های برش لیزری، برش پلاسما و برش آبی است. برش نبشی به دلیل دقت بالا، سرعت برش، کارایی بالا و قابلیت برش ورق های فلزی با شکل های پیچیده و همچنین ضخامت بالا، به عنوان یک روش اصلی در صنعت ساختمان سازی شناخته شده است. در این روش، قطعات فلزی با استفاده از قالب های طراحی شده، با دقت بالا و بدون هیچگونه خطای انسانی، بریده می شوند. برش نبشی با استفاده از دستگاه های CNC صورت می‌گیرد. این دستگاه ها با استفاده از نرم افزار های مخصوص برش، قالب های طراحی شده را بر روی ورق فلزی برش می دهند. در ادامه به توضیح تکنولوژی های مورد استفاده در برش نبشی می پردازیم.

دستگاه های برش لیزری

دستگاه های برش لیزری با استفاده از پرتو لیزر، قطعات را از روی ورق فلزی می برند. این دستگاه ها برای برش ورق های فلزی با ضخامت بالا و شکل های پیچیده استفاده می شوند. توجه داشته باشید که دستگاه های برش لیزری دارای دقت بسیار بالایی هستند و قابلیت برش ورق های فلزی با ضخامت بالا را دارند.

دستگاه های برش پلاسما

دستگاه های برش پلاسما با استفاده از یک جریان الکتریکی و گاز، قطعات را از روی ورق فلزی می برند. این دستگاه ها برای برش ورق های فلزی با ضخامت بالا استفاده می شوند. این دستگاه ها دارای سرعت بالایی هستند و قابلیت برش ورق های فلزی با ضخامت بالا را دارند.

دستگاه های برش آبی

این نوع دستگاه ها با استفاده از یک جریان آب و فشار بالا، اقدام به بریدن قطعات را از روی ورق فلزی می کنند. این دستگاه ها معمولا برای برش ورق های فلزی با ضخامت کم استفاده مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های برش آبی دارای دقت بسیار بالایی هستند و قابلیت برش ورق های فلزی با شکل های پیچیده را دارند.

آموزش برش نبشی به شیوه ی گرم و سرد

برش نبشی با استفاده از روش های گرم و سرد تولید می شود. در روش گرم، از ابزارهایی مانند لیزر و پلاسما استفاده می شود که با تولید حرارت، ورق فلزی را برش می دهند. در روش سرد، از ابزار هایی مانند برش آبی استفاده می شود که با استفاده از جریان آب و فشار بالا، ورق فلزی را برش می دهند. هر یک از این روش ها دارای ویژگی‌ها و مزایای خاص خود هستند و بسته به نوع ورق فلزی و نیاز سازمان یا شخص، انتخاب می شوند.

کاربرد نبشی در ساختمان سازی

برش نبشی یکی از روش های مهم در ساختمان سازی است که برای برش ورق های فلزی با شکل های پیچیده و ضخامت بالا استفاده می شود. این روش در صنعت ساختمان سازی برای تولید قطعات فلزی مورد نیاز در ساخت سازه های فلزی، پل ها، برج ها و سایر سازه های فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر کاربرد های نبشی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. ساخت انواع خرپا
  2. استفاده در ساخت و اجرای در و پنجره
  3. ساخت انواع اعضای بادبندی
  4. قاب های فلزی ماشین آلات
  5. استفاده در انواع تجهیزات صنعتی
  6. مناسب برای اتصال پل به ستون
  7. استفاده در اجرای فونداسیون
  8. مناسب برای استفاده در قسمت های مختلف آسانسور
  9. استفاده از نبشی در سقف ساختمان ها
  10. تقویت قسمت های مختلف ساختمان

مراحل برش نبشی چیست

خرید نبشی در اصفهان

نبشی ها یکی از انواع مصالحی هستند که در صنعت و ساختمان سازی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا در ساخت در، پنجره، پایه، قطعات مختلف صنعتی و ماشین آلات، ساخت خرپا و… مورد استفاده قرار می گیرند. کارخانه های زیادی در ایران به تولید انواع نبشی مشغول اند. شما می توانید نبشی را به صورت مستقیم از کارخانه و یا از شرکت های پخش کننده خریداری کنید. خرید از کارخانه فقط در صورتی صرفه اقتصادی دارد که حجم بالایی از نبشی نیاز باشد. در غیر این صورت بهتر است نبشی را از شرکت های معتبر و با سابقه در این زمینه خریداری کنید. یکی از این شرکت ها، شرکت فیدار مبین آژند است که سابقه ی بالایی در فروش انواع مصالح به خصوص نبشی دارد. قبل از خرید با مراجعه به سایت آهن505 می توانید از قیمت روز مصالح اطلاعاتی به دست آورید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان)


نتیجه‌گیری

معمولا از نبشی ها در قسمت های مختلف ساختمانی و صنعتی برای افزایش مقاومت در بخش های مختلف و ایجاد اتصالات استفاده می شود. نبشی ها انواع مختلفی دارند. هر کدام آن ها با توجه به نوع خود در قسمت های مختلف ساختمانی و صنعتی استفاده می شوند. برش نبشی یکی از روش های اصلی برای برش ورق های فلزی است. این روش برای برش ورق های فلزی با ضخامت بالا و شکل های پیچیده مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه های برش لیزری، برش پلاسما و برش آبی از جمله تکنولوژی های مورد استفاده در برش نبشی هستند. در این مقاله، به بررسی و آموزش برش نبشی و تکنولوژی های مورد استفاده در این روش پرداختیم. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با مراحل برش نبشی را با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=3114

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند