فرایند تولید ورق کرکره

04:522230
فرایند تولید ورق کرکره

امروزه از ورق های فولادی در صنعت و ساختمان سازی زیاد استفاده می شود. یکی از انواع ورق های فولادی پر کاربرد، ورق کرکره است. این ورق به دلیل تنوع در طرح و رنگ کاربردهای فراوانی دارند. در ادامه ی این مقاله قصد داریم به توضیحی درباره اینکه فرایند تولید ورق کرکره چگونه است؟ بپردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

ورق کرکره چیست؟

فرایند تولید ورق کرکره چگونه است؟

کاربرد انواع ورق کرکره

مزایای ورق کرکره ای کدامند؟

عوامل موثر در ماندگاری ورق کرکره ای

خرید ورق کرکره


همه چی درباره فرایند تولید ورق کرکره

ورق کرکره چیست؟

یکی از انواع ورق های فولادی که توسط نورد گرم ساخته می شود، ورق کرکره است. ورق کرکره با جنس های پلاستیکی و آلمینیومی نیز تولید می شود ولی نوع فولادی گالوانیزه آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. حتما شما تا به حال با رفتن به مغازه های پرده و کرکره فروشی، ورق کرکره را دیده اید. این ورق ها با ابعاد و ضخامت های مختلف به بازار عرضه می شوند. با توجه به نوع کاربرد هر کدام از آن ها در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. ورق های کرکره معمولا به صورت موج دار است و علت آن افزایش استحکام است که با موج دار بودن آن فراهم می شود. همچنین به دلیل وجود موج به هنگام استفاده از این ورق ها در سقف، آب و رطوبت روی آن نمی ماند و از نظر زنگ زدگی و خوردگی سالم باقی می ماند.

فرایند تولید ورق کرکره چگونه است؟

حال که با مفهوم ورق کرکره آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی درباره اینکه فرایند تولید ورق کرکره چگونه است؟ بدست آورید. ورق ها از سه جنس مختلف آلمینیومی، پلاستیکی و فولادی ساخته می شوند. نوع فولادی این ورق ها بسیار پرکاربرد تر از انواع دیگر آن است به دلیل اینکه مقاومت سازه را افزایش می دهد و باعث افزایش عمر آن می شود. بهتر است برای اینکه این ورق ها زنگ زنند و دچار خوردگی نشوند، آن ها را طی فرایندی گالوانیزه کرد. برای گالوانیزه کردن باید ورق های کرکره را درون روی مذاب شده غلتاند. پس از خشک شدن این ورق خاصیت ضد زنگ بودن پیدا می کند. می توان برای استفاده در قسمت های مختلف ساختمان به جهت افزایش زیبایی این ورق ها را رنگ کرد.
برای تنظیم ضخامت ورق از دستگاه رول فرمینگ استفاده می شود. این دستگاه به صورت سرد و گرم مورد استفاده قرار می گیرد. در حالت سرد ضخامت ورق هایی که تولید می شود کم و در حالت گرم زیاد است. با گیوتین می توان این ورق ها را در اندازه های مختلف برش داد.
ورق ها با توجه به نوع فرم دهی و شکل ظاهری دارای انواع مختلفی مانند: ذوزنقه ای، شادولاین و سینوسی هستند.

کاربرد انواع ورق کرکره

ورق کرکره کاربرد های فراوانی دارد. از کاربردهای آن می توان به استفاده از آن در سقف منازل، پارکینگ منازل، سوله، حصار کشی، کرکره مغازه ها، سقف های کاذب، قسمت هایی از آلاچیق ها و… اشاره کرد.
استفاده از این ورق ها برای سقف ها بسیار مرسوم است. مخصوصا در شهر های شمالی کشور که باران و برف زیاد می بارد و وجود این برف ها سبب می شود تا آب باران و برف روی سقف نماند که دچار زنگ زدگی شود. و استحکام سقف توسط این ورق ها افزایش می یابد. در هنگام استفاده از ورق های کرکره برای سقف باید به وزن کرکره توجه داشت. وزن کرکره و دیوار باید تقریبا با هم یکسان باشند. به دلیل اینکه وزن بالای ورق های کرکره ای باعث می شود دیوار خراب شود و استحکام لازم را نداشته باشد.

مزایای ورق کرکره کدامند؟

  1. طول عمر و ماندگاری بالا
  2. افزایش استحکام سقف ها
  3. جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی سقف ها
  4. تنوع در طرح و رنگ و ایجاد زیبایی
  5. مقاوم در برابر زلزله و آتش سوزی
  6. ارزان بودن
  7. خاصیت فرم و جوش پذیری بالا
  8. وزن سبک
  9. نصب و استفاده راحت

عوامل موثر در ماندگاری ورق کرکره ای

  1. جنس ورق و نوع کارخانه سازنده آن
  2. ضخامت و ابعاد ورق کرکره ای
  3. رنگ زدن و ضد زنگ کردن آن
  4. پوشش روی ورق های کرکره ای

فرایند تولید ورق کرکره و کاربرد آن

خرید ورق کرکره

ورق های کرکره ای با توجه به نوع، جنس و ضخامتی که دارند دارای قیمت های مختلف می باشند. همچنین کیفیت ورق تولید شده می تواند در تعیین قیمت آن موثر باشد. امروزه ورق های کرکره ای فولادی گالوانیزه، بیشترین استفاده را در ساختمان سازی دارد. هنگام خرید انواع ورق های فولادی از مرغوب بودن کیفیت آن اطمینان حاصل فرمایید. در غیر این صورت با گذشت مدت زمانی کوتاه ممکن است این ورق ها زنگ زده شوند و دیگر استحکام اولیه را نداشته باشند.
برای خرید انواع ورق های کرکره می توانید آن را از سایت آهن505 سفارش دهید. شرکت آهن 505 با سابقه بالا در ارائه ی انواع تجهیزات ساختمانی با مناسب ترین قیمت می تواند راه مناسبی برای دست یابی به محصول مورد نیاز شما باشد. قیمت ورق های کرکره ای فولادی مدام در حال تغییر است.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=1737

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند