رابیتس و کاربرد آن

06:112000
رابیتس و کاربرد آن

رابیتس چیست و چه کاربردی دارد؟

مقدمه

یکی از انواع مشتقات ورق های گالوانیزه رابیتس ها هستند که از آن ها در قسمت های مختلف صنعتی و ساختمانی استفاده می شود. این محصول دارای مزایای مختلفی است که می تواند در زندگی بسیار مورد استفاده قرار گیرد. برای سوار کردن ملات در قسمت های مختلف معمولا به دلیل راحتی در هنگام اجرا از رابیتس استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی رابیتس و کاربرد آن بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

فهرست

رابیتس و کاربرد آن

انواع رابیتس

مزایا و معایب استفاده از رابیتس

خرید رابیتس و دیگر مصالح ساختمانی


رابیتس و کاربرد آن

با استفاده از ورق های گالوانیزه ی گرم رابیتس ها تولید می شوند. این نوع مصالح از جنس فولاد و به صورت مشبکی هستند. رابیتس بندی با استفاده از مفتول های گالوانیزه به صورت یک لایه ای به قسمت های مختلف و شبکه های فرعی متصل می شود. توجه کنید که در اکثر مواقع این مصالح به صورت کشش عرضی و پرس ورق های فولادی تولید و به بازار عرضه می شود. این نوع توری ها با سایز 240*60 سانتی‌ متر ساخته می شوند و مساحتی حدودا 1.44 متر را در بر می گیرند. هنگامی که از شبکه های مختلف این محصول فلزی مشبک در کنار هم و در قسمت های مختلف ساختمانی استفاده شود به آن رابیتس بندی می گویند. این کار اهداف مختلفی دارد که در ادامه به مهم ترین آن اشاره می کنیم.

معرفی رابیتس و کاربرد آن

اهمیت رابیتس بندی

  1. مناسب برای ایجاد سقف و زیبا سازی آن
  2. اندود کاری مناسب در کانال های تونلی و تاسیسات مختلف
  3. ساخت و اجرای انواع تاسیسات
  4. ترمیم و جلوگیری از ترک خوردگی در تیر و ستون

کاربرد رابیتس

  1. طراحی و تولید انواع سقف کاذب
  2. گچ کاری در قسمت های مختلف ساختمانی
  3. پوشش دهی مناسب برای تیرآهن و آرماتور ها
  4. مناسب برای ترمیم ترک و خرابی های ساختمانی
  5. پوشش دهی به بتن های سیمانی
  6. طراحی دکوراسیون
  7. پوشش دهی مناسب برای کانال های سرمایشی در ساختمان
  8. مناسب برای ایجاد نوار های مخفی نور
  9. طراحی و اجرای سقف های شیروانی و آلاچیق ها
  10. مناسب برای نصب آسان پلاستر

انواع رابیتس

با توجه به ستون، وزن و چشمه رابیتس ها انواع مختلفی پیدا می کنند و از هر کدام از آن ها در قسمت های مختلف ساختمانی استفاده می شود. در ادامه به انواع رابیتس و کاربرد هر کدام اشاره می کنیم.

انواع رابیتس و کاربرد آن

1. رابیتس بر اساس ستون

در ساختمان سازی و صنعت با توجه به کاربردی که انواع رابیتس های ستون دارند از آن ها استفاده می شود. در کارخانه ها معمولا رابتس به صورت 9 ستونه، 11 ستونه و 13 ستونه تولید و به بازار عرضه می شود. رابیتس های 13 با کیفیت ترین نوع رابیتس است اما به دلیل هزینه های بالایی که ساخت و اجرای آن دارد، در موارد خاص استفاده می شود.

2. رابیتس بر اساس وزن

به دلیل اینکه در ساخت رابیتس ها از ورق های گالوانیزه با وزن های مختلف استفاده می شود، وزن رابیتس هم متفاوت خواهد بود. ضخامت ورق های گالوانیزه تاثیر مستقیمی در وزن رابیتس ها ایجاد می کند و معمولا انواع رابیتس ها در وزن های سبک، نیمه سبک، سنگین و نیمه سنگین تولید و در دسترس مشتریان قرار می گیرد. هر چه رابیتس سبک تر قیمت آن کمتر است.

3. رابیتس بر اساس چشمه

بین ستون های رابیتس روزنه هایی وجود دارد ک به آن چشمه رابیتس می گویند. چشمه ی رابیتس ها دارای شکل های مختلفی مانند لوزی، مربعی و متوازی الاضلاع هستند. معمولا در ایران از نوع متوازی الاضلاع آن بیشتر استفاده می شود.وظیفه ی رابیتس های دو و سه چشمه که در ایران تولید می شود، جذب انرژی است. در هنگام تولید باید به اندازه ی رابیتس ها توجه شود که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک ساخته شوند. زیرا چشمه ی کوچک مانع از عبور انرژی و چشمه ی بزرگ باعث به هدر رفتن انرژی بسیار زیاد می شود.

مزایا و معایب استفاده از رابیتس

مزایا

  1. قابلیت تحمل مصالح با وزن بالا
  2. دوام و طول عمر بالا به جهت نوع ساختار و روی اندود بودن
  3. امکان سفارش در شکل های مختلف وجود دارد.
  4. ایجاد سطح یکنواخت در محل استفاده از آن
  5. در دسترس بودن مواد تشکیل دهنده ی آن
  6. تعمیر آسان

معایب

  1. سرعت اجرای رابیتس پایین است.
  2. برای ساخت و اجرای آن گچ به مقدار زیاد نیاز است که باعث افزایش هزینه ها می شود.
  3. وزن سازه آن زیاد است و باعث می شود وزن کل سازه نیز افزایش پیدا کند.
  4. دستمزد افرادی که گچ کاری انجام می دهند بالا است.
  5. در تولید آن از میلگرد هایی استفاده می شود که جوش پذیر نیستند.
  6. ضد صدا نیست.

مزایا و معایب استفاده از رابیتس و کاربرد آن

خرید رابیتس و دیگر مصالح ساختمانی

امروزه کارخانه های مختلفی رابیتس ها را تولید می کنند. اما باید در هنگام خرید به کیفیت رابیتس و مواد اولیه ای که در ساخت آن استفاده شده است توجه شود. برای خرید آسان رابیتس می توانید آن را از شرکت های معتبر پخش کننده در مقدار مورد نیاز خود خریداری کنید. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در ارائه انواع مصالح ساختمانی، شرکت فیدار مبین آژند است. شما می توانید با مراجعه به سایت آهن505 از قیمت روز مصالح اطلاع پیدا کنید و سپس مصالح مورد نیاز خود را سفارش دهید. قیمت مصالح ساختمانی به دلیل نوسانات بازار ارز، میزان عرضه و تقاضا، نوع مواد اولیه، کیفیت کارخانه تولید کننده و… مدام در حال تغییر است. در نتیجه پیشنهاد می شود قبل از خرید حتما از قیمت روز آن اطلاع پیدا کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان)


سخن آخر

با استفاده از ورق های گالوانیزه ی گرم رابیتس ها تولید می شوند. ضخامت ورق های گالوانیزه تاثیر مسقیمی بر وزن رابیتس تولید شده ایجاد می کند. در ایران کارخانه های مختلفی انواع رابیتس را تولید می کنند. در هنگام خرید رابیتس باید به اندازه چشمه، وزن و ستون آن توجه شود. رابیتس با شکل چشمه ی متوازی الاضلاع بیشترین کاربرد را در بین انواع دیگر رابیتس ها دارد. استفاده از رابیتس مزایا و معایبی هم دارد که حتما در هنگام خرید و اجرای آن باید مورد بررسی قرار گیرد. در این مقاله به طور کامل به بررسی رابیتس و کاربرد آن پرداختیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده و از خواندن آن لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با رابیتس و کاربرد آن را با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=3081

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند