جدول اشتال میلگرد

06:162190
جدول اشتال میلگرد

جدول اشتال میلگرد و نحوه استفاده از آن

مقدمه

یکی از انواع مصالح پرکاربرد که از آن برای افزایش مقاومت در ساختمان استفاده می شود میلگرد است. جدول اشتال میلگرد اطلاعات مفیدی در رابطه با خرید و انتخاب بهترین و پرکاربرد ترین نوع میلگرد در اختیار مشتریان قرار می دهد. بررسی این جدول می تواند به شما در خرید مطمئن کمک کند. جدول اشتال توسط خانمی به نام عنوان اشتایدر بورگر ساخته شد. این جدول استاندارهای هر محصول آهنی را بیان می کند. اشتال یک کلمه آلمانی است. این کلمه به معنی استیل است. اطلاعات وزنی میلگرد برای فردی که قصد ساختمان سازی دارد بسیار حیاتی است و مهم تر از آن فرد می تواند به صورت صحیح وزن میلگرد را تخمین بزند. این جدول وزنی براساس استاندارد آلمان است. محصولات فولادی که در ایران تولید می شود بر اساس استاندارهای مورد نظر کشور آلمان هستند؛ در نتیجه از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

فهرست

میلگرد چیست؟

جدول اشتال و کاربر آن

نحوه ی استفاده از جدول اشتال میلگرد

خرید میلگرد در اصفهان


میلگرد چیست؟

یکی از انواع مصالح پرکاربرد که از آن برای افزایش مقاومت سازه در برابر نیرو های جانبی مانند زلزله مورد استفاده قرار می گیرد، میلگرد است. این مقطع فولادی دارای سطح مقطع دایره ای است. میلگرد معمولا در برابر نیروی کششی و افقی نمی تواند از سازه محافظت کند و برای این کار لازم است از مصالح دیگری علاوه بر میلگرد استفاده شود. جدول اشتال میلگرد اطلاعات سودمندی درباره ی میلگرد، نوع، وزن و… در اختیار مشتری قرار می دهد که به کمک آن می توان بهترین و مناسب ترین نوع میلگرد را برای سازه استفاده کرد. در ادامه ی این مقاله به بررسی جدول اشتال میلگرد و نحوه ی استفاده از آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

میلگرد چیست؟

جدول اشتال و کاربر آن

از جدول اشتال برای به دست آوردن اطلاعاتی در رابطه با میلگرد و انواع دیگر مصالح فولادی استفاده می کنند. به کمک جدول اشتال اطلاعات سود مندی در اختیار کاربر قرار می گیرد و با آن می توان به راحتی بهترین نوع میلگرد را استفاده کرد. این جدول کاربرد های فراوانی دارد که به آن اشاره می کنیم.

  1. این جدول قابلیت استفاده برای مهندس های ساختمان سازی و افرادی که در عرصه آهن آلات فعالیت می کنند ضروری است.
  2. قابل استفاده برای مهندسان طراح در حیطه مقاطع محصولات آهنی، بررسی فاصله ها و محورهای مربوط به خمش کاربرد دارد.
  3. مراجعه به استاندارد آهن آلات در زمانی که آهن آلات به شیوه های مختلف تولید می شوند نیز کمک می کند.
  4. این جدول اطلاعات وزنی از آهن آلات مختلف ارائه می دهد. از جمله اطلاعاتی در مورد تیرآهن، ناودانی، میلگرد و… را می توان بیان کرد.

جداول میلگرد های اشتال بر اساس قطر استاندارد و غیر استاندارد و همچنین وزن میلگرد مشخص می شود. استفاده از این جدول ها کمک می کند که راحت تر میلگرد های مناسب و مورد نیاز خود را خریداری کنید.

جدول اشتال میلگرد با قطر استاندارد

جدول اشتال میلگرد با قطر استاندارد

جدول اشتال میلگرد با قطر غیراستاندارد

جدول اشتال میلگرد با قطر غیراستاندارد

وزن میلگرد در جدول اشتال

قبل از خرید میلگرد باید بدانید که وزن آن در هر کارخانه ای متفاوت است. توجه داشته باشید که هر چه عدد وزن میلگرد به اعداد مشخص شده در جدول اشتال نزدیک تر باشد، آن میلگرد استاندارد تر است. در ایران کارخانه های مجتمع ذوب آهن، کویر کاشان، ظفر بناب، میانه، آناهیتای گیلان و بافق یزد به تولید میلگرد در انواع مختلف مشغول اند و در میان آن ها کارخانه های ذوب آهن اصفهان و کویر کاشان اعدادی نزدیک به جدول اشتال دارند.

وزن میلگرد در جدول اشتال

نحوه ی استفاده از جدول اشتال میلگرد

بسیاری از افراد که جدول وزنی اشتال را می بینند این سؤال ذهن آن ها ایجاد می شود که چگونه از آن استفاده کنیم. در جدول بالا اطلاعات به صورت کامل بیان شده است. اما در زمانی که جدول در اختیار شما نیست می توانید به شیوه زیر عمل کنید.

W=D2L/162

W: وزن میلگرد

D: قطر میلگرد

به طور مثال اگر قصد داشته باشید وزن 100 متر میلگرد با قطر 10 را حساب کنید به شیوه زیر عمل کنید. این روش به آسانی به شما کمک می کند تا وزن میلگرد را محاسبه کنید. در صورتی که مایل هستید نکات خرید میلگرد را بدانید می توانید مقاله مربوط به خرید میلگرد در اصفهان را مطالعه کنید.

W=102*100/162=61/7

و فرمول دیگر برای محاسبه وزن میلگرد در زیر نمایش داده می شود.

7.8/1000×طول×3.14×شعاع×شعاع = محاسبه وزن میلگرد

خرید میلگرد در اصفهان

میلگرد یکی از پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی است. توصیه می شود میلگرد های مورد نیاز خود را از شرکت های معتبر در این زمینه خریداری کنید. یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی فروش میلگرد و دیگر مصالح ساختمانی شرکت فیدار مبین آژند (آهن505) است. این شرکت سال هاست به فروش انواع میلگرد و دیگر مصالح ساختمانی مشغول است. شرکت فیدار مبین آژند انبار بزرگی دارد و شما می توانید مصالح مورد نیاز خود را با حجم زیاد، قیمتی مناسب و کیفیتی عالی در اصفهان خریداری کنید. قیمت مصالح ساختمانی مدام در حال تغییر است و باید قبل از خرید از قیمت روز مصالح آگاهی داشته باشید. برای بررسی قیمت ها کافی است به سایت آهن505 مراجعه کرده و محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان


سخن آخر

یکی از انواع مقاطع فولادی قابل استفاده در ساختمان سازی، میلگرد است. میلگرد ها انواع مختلفی دارند و از آن برای افزایش مقاومت در قسمت های مختلف سازه استفاده می شود. میلگرد ها جزء مصالحی هستند که نمی توانند سازه را در برابر نیرو های کششی مسحکم کنند. در نتیجه لازم است از مصالح دیگری علاوه بر میلگرد استفاده شود. جدول اشتال میلگرد اطلاعات سود مندی در رابطه با میلگرد در اختیار کاربر قرار می دهد. قبل از خرید میلگرد باید از کاربرد و نحوه ی استفاده از آن را بدانید که در این مقاله به طور کامل به بررسی این موارد پرداختیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده و از خواندن آن لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با جدول اشتال میلگرد و کاربرد آن را با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2730

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند