نکات خرید لوازم سوله

06:002950
نکات خرید لوازم سوله

همه چیز درباره ی نکات خرید لوازم سوله

مقدمه

یکی از انواع سازه هایی که در سال های اخیر در کشور مورد استفاده قرار گرفت، سوله بود. سوله ها در ایران ایتدا به عنوان مکانی برای اسکان موقت افراد و کشاورزی و دامپروری استفاده می شد. امروزه با پیشرفت در زمینه ی ساخت و سازه از سوله برای انجام کار های صنعتی نیز استفاده می کنند. برای ساخت سوله باید از مصالح مخصوص به آن استفاده شود. در این مقاله قصد داریم به توضیح نکات خرید لوازم سوله بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

سوله و انواع آن

نکات خرید لوازم سوله

خرید مصالح مورد نیاز برای ساخت سوله


سوله و انواع آن

سوله سازی چند سالی است در ایران رواج پیدا کرده است. در ابتدای ساخت سوله از آن به عنوان اسکان موقت افراد و برای صنایع کشاورزی و دامپروری استفاده می شد. اما با پیشرفت هایی که در ساخت و ساز آن صورت گرفت امروزه از آن برای استفاده صنایع مهم مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی سوله سازه ای فلزی با سقف شیب دار است که بر اساس محاسبات خاص ساخته می شود. سوله ها معمولا بر اساس اندازه ی دهانه و یا به صورت اسمی انواع مختلفی پیدا می کند که در ادامه مقاله به آن اشاره می کنیم.

انواع سوله از نظر اندازه دهانه

  1. سوله تک دهانه به صورت ۸
  2. دو یا چند دهانه
  3. سوله با ستون مشترک به صورت ۸۸ یا ۸۸۸ یا ۸۸۸۸
  4. دو دهانه به صورت ۸۸
  5. سوله قوسی
  6. چندضلعی

مهمترین نکات خرید لوازم سوله

انواع سوله به صورت اسمی

  1. سوله خرپایی ( نام های دیگر این نوع سازه : سوله سبک ، سوله HSS ، سوله سبک قوسی )
  2. تیر ورقی ( نام های دیگر این نوع سازه :  سوله سنتی ، سوله سنگین )
  3. سوله UBM
  4. سوله دست دوم

نکات خرید لوازم سوله

وسایل مختلفی در ساخت انواع سوله به کار می رود که اندازه و سایز آن با توجه به نوع سوله و جنس آن انتخاب می شود. در هنگام خرید لوازم سوله باید به نکاتی توجه کنید که در این قسمت به طور کمل به بررسی آن می پردازیم.

  1. در انتخاب و خرید سوله باید از مرغوب بودن مصالح مطمئن باشید. از متریال های پرکاربرد در ساخت سوله می توان به ورق، پیچ و مهره و… اشاره کرد.
  2. قطعات مختلفی که در سوله استفاده می شود با استفاده از برشکاری به اندازه های مختلف در می آیند. پس از آن این قطعات برای استفاده باید مونتاژ شوند.
  3. برای اتصال سقف سوله به بدنه ی آن باید از پیچ و مهره با جنس مناسب استفاده شود.
  4. هنگامی که جوشکاری بر روی قطعات انجام می شود، باعث چرب و کثیف شدن مصالح می شود و لازم است آن را تمیز کرد.
  5. برای اینکه سوله در انواع شرایط آب و هوایی قابل استفاده باشد و مقاومت خود را از دست ندهد، باید رنگ شود. در شهر های گرم و خشک معمولا از رنگ آلکیدی و در شهر های مرطوب از سند بلاس استفاده می کنند.
  6. در پروژه های بزرگ پس از ساخت قطعات در کارخانه ها بر روی آن ها کد قرار می دهند. کدگذاری باعث می شود هنگام اجرا در محل افراد سر در گم نشوند و قطعات را به راحتی به هم متصل کنند.
  7. سوله بر روی فونداسیون انجام می شود و قطعات ریز در ادامه به آن متصل می شود.
  8. اگر سوله برای کاری استفاده شود که نیازمند ذخیره ی گرما باشد از عایق بر روی آن استفاده می کنند.
  9. جنس عایق های مورد استفاده در سوله می تواند به صورت انواع تور، پشم و شیشه، فوم، کارتن پلاست، پلی کربنات، فوم، پشم سنگ، ساندویچ پانل، انواع ورق های رنگی و گالوانیزه مورد استفاده قرار گیرد.
  10. اگر قصد خرید سوله دست دوم را دارید باید به قطعات و وضعیت آن توجه کنید. سوله های دست دوم به دلیل قدیمی بودن قطعات آن ممکن است در هنگام استفاده مشکل ایجاد کنند.

آشنایی با نکات خرید لوازم سوله

نکات اجرایی سوله سازی و خرید آن

  1. امنیت سوله مسئله ی مهمی است که باید به آن توجه شود. توجه داشته باشید که برای کاهش هزینه ها امنیت کاربران را به خطر نیندازید.
  2. سوله ها باید با توجه به نوع کاربردی که مد نظر است دارای سکوی بارگیری، اندازه دهانه سوله، ارتفاع سقف، نور پردازی، وضعیت جریان و تهویه هوا، تعداد پنجره ها به منظور کنترل میزان نور ورودی و… باشند.
  3. آب، برق، گاز و دیگر امکاناتی که در سوله لازم است هنگام خرید آن باید مورد بررسی قرار گیرد. در غیر این صورت سوله مناسب نخواهد بود.
  4. اگر قصد استفاده از سوله برای کاربرد خاصی را دارید باید در هنگام خرید به طراحی آن توجه کنید.

خرید مصالح مورد نیاز برای ساخت سوله

اگر قصد ساخت سوله را دارید باید با توجه به کاربرد و نوع محل قرارگیری آن مصالح مورد نیاز را خریداری کنید. انواع سوله به صورت آمده نیز تولید و به بازار عرضه می شود که می توانید از آن ها استفاده کنید. یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی پخش انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات شرکت فیدار مبین آژند( آهن505) است. این شرکت سابقه ای بالا در فروش انواع مصالح ساختمانی دارد که می توانید با ورود به سایت آهن505 از قیمت روز مصالح با خبر شوید و آن را خریداری کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان


خرید مصالح مورد نیاز برای ساخت سوله

سخن آخر

سوله یکی از انواع سازه های مورد استفاده برای کار های صنعتی به شمار می رود. سوله سازی و اجرای آن چند سالی است به طور ویژه رواج پیدا کرده و در ابتدای ساخت آن بیشتر برای اسکان موقت افراد، کشاورزی و دامپروری استفاده می شد. تجهیزات مختلفی در ساخت انواع سوله مورد استفاده قرار می گیرد که باید نکات خرید لوازم سوله را رعایت کنید. برای خرید انواع مصالح لازم است آن را از شرکت های معتبر خریداری کنید تا از کیفیت و مرغوب بودن آن اطمینان داشته باشید. در این مقاله قصد داشتیم توضیحی در رابطه با نکات خرید سوله و اجرای آن خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین شما می توانید سوالات خود را در رابطه با سوله سازی و نکات آن را با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2706

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند