قیمت نبشی اصفهان

07:372690
قیمت نبشی اصفهان

پروفیل ها یکی از انواع مقاطع فولادی هستند که از نظر شکل ظاهری به دو دسته باز و بسته تقسیم بندی می شوند. از جمله پروفیل های باز می توان به نبشی، ناودانی و… اشاره کرد. ازنبشی برای اتصال در قسمت های مختلف ساختمان و ایجاد استحکام در سازه استفاده می شود. در این مقاله سعی داریم به توضیحی درباره ی نبشی، بررسی انواع نبشی،کاربرد آن و بررسی قیمت نبشی اصفهان بپردازیم.

فهرست مطالب:

نبشی چیست
انواع نبشی
روش تولید نبشی در اصفهان
سایز نبشی ها
کاربرد نبشی
اهمیت نبشی
انواع نبشی موجود در اصفهان
نبشی دست دوم چیست؟
نحوه قیمت گذاری نبشی در اصفهان
کاربرد جدول اشتال در قیمت گذاری نبشی اصفهان
صادرات نبشی اصفهان
قیمت نبشی اصفهان
جمع بندی


نبشی چیست:

نبشی یکی از مقاطع فولادی باز است، که معمولا در ساخت چهارچوب ها، دکل و خرپا، سقف های سبک و…کاربرد دارد.
از مهمترین کاربرد نبشی می توان به ساخت پشت بندی و مهار نیرو های جانبی بین ستون ها در ساختمان های فلزی اشاره کرد.

انواع نبشی:

نبشی ها لحاظ نوع ظاهری و نحوه تولید تقسم بندی می شوند.
انواع نبشی

نبشی از لحاظ ظاهری عبارت است از:
آهنی بال مساوی، بال نامساوی و اسپیرال
و از لحاظ نحوه تولید عبارت است از:
فابریک و پرسی
نوع پرسی از ورق های فولادی ساخته شده که طول آن 6 متر است و از وسط عرض ورق خم می شود. و فابریک همان طور که از نام آن مشخص است از ابتدا به شکل نبشی از خط تولید خارج می شود. نبشی بال مساوی با اندازه 50*50*5، بال نامساوی با اندازه 10*80*120 و نبشی اسپیرال از اندازه ی 20*20*2تا 50*50*5 دربازار موجود است. نبشی اسپیرال به دلیل انعطاف پذیری و دوام بالایی که دارد، بسیار کاربردی و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این نبشی در بازار به عنوان نورد گرم بال مساوی نام برده می شود.
علاوه بر موارد گفته شده در بالا، نبشی آلمینیومی، کرنربید، گالوانیزه و فولادی در بازار موجود می باشند که باتوجه به ویژگی هایی که دارند در صنایع و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

روش تولید نبشی در اصفهان:

نبشی به دو صورت نورد گرم و نورد سرد تولید می شود و با توجه به نوع تولید آن جنس، کیفیت و نوع محصول هم متفاوت می شود.
نبشی پرسی معمولا ازروش نورد سرد و نبشی فابریک از روش نورد گرم تولید می شود.

مشخصات قیمت نبشی اصفهان

سایز نبشی ها

سایز نبشی با توجه به ضخامت آن تعیین می شود.که در سایز های 3،5،4،6،8،7،10 موجود است و با توجه به نوع کاربرد آن در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد نبشی

برای اتصالات مختلف در سازه از نبشی استفاده می کنند. مثلا برای اتصال نبشی جان، اتصال با نبشی تقویت شده و نشده، اتصالات نیمه صلب و صلب و…
تشخیص بهینه ترین حالت اتصال و بهره مندی از آن باعث افزایش ضریب اطمینان می شود. همچنین می توان از نبشی در ساخت سازه های خرپایی، بادبندها،اتصال ستون در پل ها، اتصالات ستون در سد ها، استحکام فونداسیون و… استفاده کرد.
به منظور جلوگیری از ریزش یا سقوط دیوارهای سفالی ساختمان های بتنی یا فولادی باید نبشی کشی را در قسمت دیوار های بدون نما یا نمادار استفاده کرد.
از نبشی کشی نما به عنوان نازک کاری و اصلاح فرو رفتگی و برجستگی در ساختمان استفاده می شود.
در قسمت های دیگر سازه مانند اسانسور و گوشه ی دیوارها هم از نبشی استفاده می شود که به دلیل کوچک بودن نبشی به آن نبشی لقمه می گویند.
همچنین از آن برای اتصالات ساده در و پنجره ها هم استفاده می کنند.

کاربرد نبشی

اهمیت نبشی:

یکی از ویژگی های مثبت نبشی قابلیت بازیافت آن است. پس از تخریب سازه این امکان وجود دارد که دوباره از آن استفاده شود. همچنین جنس نبشی ها به صورتی است که در برابر زنگ زدگی مقاوم است. اهمیت دیگر آن افزایش استحکام سازه در برابر زلزله می باشد.

 انواع نبشی موجود در اصفهان :

نبشی هااز سایز 2تا 20 در ایران تولید می شوند.

نبشی دست دوم چیست؟

این نوع نبشی از جنس فولاد یا آهن گالوانیزه است. همانطور که در بالا به آن اشاره شد ویژگی مهم نبشی قابلیت بازیافت و استفاده مجدد آن است. پس از تخریب ساختمان امکان استفاده از آن وجود دارد که به آن نبشی دست دوم می گویند. هنگام استفاده از این نوع نبشی باید توجه داشت که نبشی دارای خوردگی یا زنگ زدگی نباشد زیرا استحکام سازه به خطر می افتد.
واضح است که این نوع نبشی قیمت کمتری نسبت به نوع اصلی آن دارد ولی باید توجه داشت که این کاهش هزینه سبب بروز مشکل برای سازه نشود.

قیمت نبشی اصفهان دست دوم

نحوه قیمت گذاری نبشی در اصفهان:

در بررسی نحوه ی قیمت گذاری نبشی باید به مشخصات نبشی توجه داشت که از طریق طول بال و ضخامت مشخص می شود. اندازه ی بال های نبشی در افزایش یا کاهش وزن آن موثر است و ارتباط مستقیم با قیمت آن دارد. به عنوان مثال: نبشی 3 نازک ترین پروفیل فولادی است و دارای قیمت پایین تری نسبت به بقیه نبشی های موجود است. نبشی 5 یکی از پرکاربردترین نوع نبشی است و با توجه به ضخامت آن قیمت بیشتری نسبت به بقیه دارد.
همچنین با شناخت فرم مناسب اتصال می توان بدون افزایش مقطع ایمنی سازه را افزایش داد که این کار موجب کاهش هزینه ها می شود و یکی از فاکتور های مهم برای مهندسین طراح است.
باید توجه داشت که نوع ظاهری نبشی هم میتواند درقیمت گذاری آن موثر باشد.
نبشی فابریک هزینه و بهره وری بالایی نسبت به نبشی پرسی دارد ولی برخلاف نبشی پرسی در ابعادد نامحدود قابل تولید است.


برای دریافت راهنمایی بیشتر، همین حالا با ما تماس بگیرید.

تلفن همراه:09131184637

تلفن ثابت:03131505


کاربرد جدول اشتال در محاسبه قیمت نبشی اصفهان:

یکی از جداول مهم برای مهندسان و طراحان ساختمانی، جدول اشتال است. با استفاده از آن می توان وزن نبشی خریداری شده با نبشی استاندار را مقایسه کرد. زیرا وزن، عامل موثر در کیفیت نبشی است. بهتر است وزن نبشی خریداری شده با وزن استاندار آن تفاوت زیادی نداشته باشه در غیر این صورت باعث پایین آمدن کیفیت آن می شود.
در صورت در دسترس نبودن جدول می توان از فرمول زیر برای محاسبه وزن نبشی استفاده کرد.

وزن یک شاخه نبشی بال مساوی= (طول شاخه*ضخامت*2*طول بال*چگالی فولاد)/1000
وزن یک شاخه نبشی بال نا مساوی= (طول شاخه*ضخامت*مجموع طول دو بال*چگالی فولاد)/1000

صادرات نبشی اصفهان:

نبشی های تولید شده توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان به دلیل تنوع بالا در ارائه محصول، تلورانس پایین و کیفیت مناسبی که دارند به 30 کشور دنیا صادر می شوند. این امر باعث ایجاد اشغال و درامد زایی می شود.
با توجه به بررسی کارشناسان، نبشی های 4،5،6،7 پرکاربردترین نوع نبشی در ایران و کشورهای دیگر است.

قیمت نبشی اصفهان

قیمت نبشی هم مانند دیگر اجزا ساختمان روزانه در حال تغییر است. می توانید اطلاعات و قیمت روز نبشی را در سایت آهن505 مشاهده و در زمان مورد نظر آن را سفارش دهید.
قیمت نبشی اصفهان یا هر شهر دیگر با توجه به نوع کارخانه سازنده آن، هزینه نقل و انتقال، قیمت دلار، نوسانات قیمت آهن و… می تواند دچار تغییر شود.

خرید و قیمت نبشی اصفهان

جمع بندی

نبشی یکی از مهمترین اجزا مورد استفاده در ساختمان است که در قسمت های مختلف سازه با توجه به نوع آن مورد استفاده قرار می گیرد. نبشی های استاندارد مورد استفاده در ساختمان ورق های فولادی سیاه و از نوع st37 هستند که به روش پرسی تولید شده و طول بال آنها بین 20تا50 میلی متر است. از مهمترین کارخانه های تولید نبشی می توان به: کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، فولاد کوهپایه، فولاد ناب تبریز و آرین فولاد اشاره کرد. کارخانه سازنده، مواد اولیه، روش تولید آن و… از عوامل مهم در کیفیت نبشی است که سبب استحکام سازه می شود.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=1473

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند