نصب سقف با ورق گالوانیزه

09:002580
نصب سقف با ورق گالوانیزه

نصب سقف شیروانی با ورق های گالوانیزه

مقدمه

یکی از پرکاربرد ترین نوع ورق ها در صنایع مختلف ورق های گالوانیزه هستند. از این ورق ها در ساختمان سازی برای نصب و اجرای سقف نیز استفاده می کنند. ورق گالوانیزه نوعی پوشش برای سقف شیروانی است و در برابر عوامل بیرونی مانند تغییرات دمایی و آب و هوا از آن ها محافظت می کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه ی نصب سقف با ورق گالوانیزه بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

ورق گالوانیزه و ویژگی های آن

همه چیز در رابطه با سقف های شیروانی

نحوه ی نصب سقف با ورق گالوانیزه

کاربرد سقف شیروانی با ورق گالوانیزه

چرا از نصب سقف با ورق گالوانیزه در ساختمان ها استفاده می کنند؟

قیمت ورق گالوانیزه برای سقف شیروانی

خرید ورق گالوانیزه برای سقف و دیگر مصالح ساختمانی


ورق گالوانیزه و ویژگی های آن

یکی از انواع ورق های پرکاربرد که امروزه در ساخت و ساز اهمیت بسیار زیادی دارند ورق های گالوانیزه هستند. این ورق ها نوعی از ورق فولادی به شمار می روند که با عبور از مواد مذاب لایه ای به عنوان محافظ بر روی آن ها قرار می گیرد. در نتیجه مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی بیشتر از ورق های دیگر می شود. وزن ورق های گالوانیزه کم است و هزینه های اجرای آن نیز از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. همچنین این نوع ورق ها طول عمر بالایی دارند و می توان آن ها را در رنگ های مختلف خریداری کرد.

نصب سقف با ورق گالوانیزه و ویژگی های آن

ویژگی ورق های گالوانیزه

  • نصب و اجرای آسان
  • قیمت مناسب
  • مقاومت بالا در برابر نیروهای جانبی
  • کاهش هزینه های اجرایی
  • کاهش مصرف مصالح دیگر
  • پایداری و طول عمر بالا

همه چیز در رابطه با سقف های شیروانی

معمولا از سقف های شیروانی به دلیل نوع طراحی آن ها در شهر هایی که برف و باران زیاد است استفاده می کنند. در هنگام اجرای این سقف ها باید نکاتی را مد نظر قرار داد که به درستی سقف بر روی ستون های فولادی قرار گیرد تا بتواند از سازه در برابر باد، طوفان و… محافظت کند و آسیب نبیند. اگر نیاز به نصب عایق بر روی این سقف ها بود می توان از پشم شیشه یا پشم سنگ استفاده کرد. معمولا برای افزایش مقاومت پس از انجام این مراحل ورق گالوانیزه بر روی سقف نصب می شود که در ادامه به توضیح نحوه ی نصب سقف با ورق گالوانیزه می پردازیم.

همه چیز درباره نصب سقف با ورق گالوانیزه

نحوه ی نصب سقف با ورق گالوانیزه

برای نصب سقف با ورق های گالوانیزه مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

1. انتخاب جنس ورق

اولین مرحله ای که باید به آن توجه کنید جنس ورق است. ورق با جنس های پی وی سی، فایبرگلاس یا فلزی در بازار موجود می باشد که می توانید از آن ها استفاده کنید. ورق های پی وی سی شفاف هستند و نور از آن ها به راحتی عبور می کند در نتیجه فضا را روشن تر می کنند. علاوه بر آن هزینه ی اجرایی این سقف ها کمتر از ورق های فلزی است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که سقف های پی وی سی در برابر نیروهای جانبی مقاومت بسیار کمی دارند و توصیه می شود برای وارد شدن خسارت های جانی و مالی کمتر، از ورق های فلزی استفاده شود. استفاده از ورق های فلزی با پوشش گالوانیزه باعث می شود که سقف در برابر خوردگی، زنگ زذگی، آتش سوزی، شرایط مختلف آب و هوایی و… مقاومت بسیار زیادی داشته باشد و طول عمر سقف افزایش یابد.

2. برش ورق ها

پس از انتخاب نوع ورق باید آن را به صورت طولی برش زد. مقدار این طول برای برش معمولا 9/8 در نظر گرفته می شود.


برای برش ورق می توان از دستگاه هایی مانند دستگاه فرز، اره گردبر، قیچی مخصوص استفاده کرد. سرعت برش با هر کدام از این وسایل متفاوت است. در میان تجهیزات مطرح شده قیچی سرعت کمتری دارد و پس از استفاده از دستگاه فرز برای جلوگیری از زنگ زدگی حتما باید آن را رنگ کرد. در صورتی که قصد استفاده از اره گردبر را دارید، بهتر است از به‌ تیغه فلزی استفاده کنید.


3. ایجاد سوراخ

بعد از اینکه برش ها با طول مشخص زده شد باید سوراخ هایی بر روی ورق گذاشته شود. معمولا این سوراخ ها را بر روی لبه ی ورق ها ایجاد می کنند. از دستگاه مته برای این کار کمک می گیرند. مته باید دارای سر‌مته 5 میلی متری باشد؛ کسی که نصب و اجرای این مرحله را بر عهده دارد باید با این مته از لبه به میزان 4.20-3.15 سانتی متر فاصله ایجاد کند. بعضی از ورق‌ ها دارای سوراخ در قسمت لبه هستند اما در مواقعی که سوراخی موجود نباشد، باید آن ها را با توجه به نکات بالا سوراخ کرد.

4. قرار دادن ورق روی سقف

ورق ها را باید روی قسمت افقی و بر روی شاهتیر ها یا بر ستون هایی که بر روی خرپای پشت بام وصل شده اند قرار داد. برای جلوگیری از نفوذ باد و باران، بهتر است انتهای آن ها با نوار پلاستیکی یا چوبی بسته شود.

5. استفاده از پیچ و مهره

از پیچ و مهره برای محکم کردن ورق برای اتصال بهتر آن ها به سقف استفاده می کنند. از پیچ‌های 10*5.2 سانتی متری و واشر های پلی‌کربنات برای اتصال استفاده می‌کنند. محکم کردن آن ها باید تا زمان پوشانده شدن کامل سقف ادامه پیدا کند. در ادامه باید ورق بعدی را به اندازه 5.5 سانتی متر روی قطعه کنار آن هم پوشانی (overlap) کنید.

تمامی این مراحل برای طرف دیگر سقف ها نیز باید انجام شود و بر روی قسمت مشترک آن ها کلاهکی قرار گیرد.

کاربرد نصب سقف با ورق گالوانیزه

کاربرد سقف شیروانی با ورق گالوانیزه

  1. ساخت انواع سقف در سازه های مختلف
  2. ساخت آلاچیق
  3. مناسب برای استفاده در سر در منزل
  4. استفاده در ساختمان های ویلایی در مناطق پر باران
  5. گلخانه ها
  6. مناسب برای ساخت سقف باشگاه های ورزشی سر پوشیده
  7. سقف انبار و پارکینگ ها
  8. اجرای سقف سوله ها

چرا از نصب سقف با ورق گالوانیزه در ساختمان ها استفاده می کنند؟

همان طور که به آن اشاره کردیم ورق های مختلفی با جنس های متفاوت و کاربرد های ویژه تولید می شوند. اما ممکن است این سوال در ذهن شما پیش بیاید که علت تاکید زیاد برای ساخت و اجرای سقف های شیروانی با استفاده از ورق گالوانیزه چیست؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیابید.

  1. ورق های گالوانیزه بسیار سبک هستند که باعث کاهش وزن کلی سازه می شوند. ضخامت این ورق ها معمولا بین 0.3 تا 0.7 میلی متر و با عرض 1 یا 1.25 متر است.
  2. ورق های گالوانیزه را با توجه به استاندارد های بین المللی می سازند. در نتیجه مهندسان بیشتر از ورق های دیگر به آن اعتماد می کنند.
  3. این نوع ورق ها ظاهری زیبا دارند و می توان آن ها را در رنگ های مختلف خریداری کرد.
  4. شکل پذیری بالای این ورق ها باعث می شود که بتوان علاوه بر سقف های شیروانی در قسمت های دیگر نیز از آن ها استفاده کرد.
  5. نگهداری این نوع سقف ها نکات خاصی ندارد و در صورت خراب شدن به راحتی قابل تعمیر هستند.
  6. فرایند گالوانیزاسیون که برای افزایش مقاومت در ورق ها به کار می رود نسبت به روش های دیگر هزینه ی بالایی ندارد. در نتیجه اجرای این سقف ها مقرون به صرفه است.
  7. این ورق ها در برابر نیرو های جانبی مقاومت بالایی دارند و طول عمر سازه را افزایش می دهند.

قیمت ورق گالوانیزه برای سقف شیروانی

قیمت ورق ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن ها نوع ورق انتخابی است. ورق های مختلفی در بازار برای اجرای سقف های شیروانی وجود دارند که دارای قیمت های متفاوتی هستند. اما ورق های گالوانیزه از بیشتر در سقف های شیروانی کاربرد دارند. جالب است بدانید که خود ورق های گالوانیزه انواع مختلفی دارند و برای سقف های شیروانی از ورق گالوانیزه ی سینوسی استفاده می کنند. از انواع دیگر ورق های گالوانیزه می توان به ورق شیروانی ذوزنقه ای و ورق شیروانی شادولاین اشاره کرد.

خرید ورق گالوانیزه برای سقف و دیگر مصالح ساختمانی

ورق ها با جنس و برند های مختلفی در بازار وجود دارند. کارخانه های زیادی به تولید انواع ورق ها مشغول اند. در هنگام خرید باید به موارد گفته شده در این مقاله توجه داشته باشید. پس تولید ورق در کارخانه ها معمولا شرکت های پخش انواع مصالح را در اختیار مشتریان قرار می دهند زیرا خرید از کارخانه به صورت مستقیم مشکل است. توجه داشته باشید که مصالح مورد نیز خود را از شرکت های معتبر خریداری کنید. یکی از شرکت های معتبر در فروش انواع مصالح ساختمانی شرکت فیدار مبین آژند( آهن505) است. شما می توانید با ورود به سایت آهن505 از قیمت روز مصالح مطلع شوید و سپس آن را سفارش دهید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:09131184637

تلفن ثابت:03131505


سخن آخر

مدت زمان نصب سقف و هزینه اجرای سقف از نکات مهم برای سازندگان و مجریان پروژه است. امروزه در اکثر ساخت و ساز ها نصب سقف با ورق گالوانیزه انجام می شود. این ورق ها دارای ویژگی هایی هستند که می توانند جایگزین مناسبی برای ورق های معمولی باشند. در این مقاله قصد داشتیم به طور کامل به بررسی نحوه ی نصب سقف با ورق گالوانیزه بپردازیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با نصب سقف با ورق گالوانیزه با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2509

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند