میلگرد بستر اصفهان | خرید و قیمت

07:323860
میلگرد بستر اصفهان

برای افزایش مقاومت سازه در برابر زلزله، سیل و دیگر نیرو های جانبی از میلگرد و آرماتور بستر استفاده می شود. از کاربرد های این میلگرد می توان به افزایش مقاومت در برابر نیرو های جانبی، اجرا و عملکرد بهتر سازه های بنایی، کنترل انقباض، کاهش ترک خوردگی در قسمت های مختلف سازه و… اشاره کرد. برای ساخت میلگرد های بستر از روش جوشکاری مقاومتی استفاده می کنند. در سازه های آجری و سفالی به دلیل استحکام بسیار پایینی که در برابر زلزله و دیگر نیرو های جانبی دارند از میلگرد های بستر استفاده می شود. استفاده از میلگرد بستر اصفهان مزایایی دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

برای خرید میلگرد بستر در اصفهان با بهترین قیمت
فقط یک تماس با آهن ۵۰۵ کافی است.

مزایا میلگرد بستر اصفهان

  1. افزایش مقاومت سازه در برابر نیروهای جانبی مانند زلزله
  2. اتصال دیوار های متقاطع به یکدیگر
  3. اجرای میلگرد های بستر به صورت عمودی امکان پذیر است.
  4. نیازی به دوغاب بندی در اجرای آن نیست.
  5. مقاومت دیوار ها به خصوص دیوار های برشی افزایش پیدا می کند.
  6. کمک به افزایش شکل پذیری دیوار
  7. مناسب برای استفاده در اطراف بازشو ها
  8. کنترل عرض و فاصله ترک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ های حاصل از جمع‌ شدگی و تغییر شکل‌ های حرارتی
  9. افزایش حرکات اتصالی
  10. امکان بازسازی دیوار های آسیب دیده وجود دارد.

 

>> مشاهده همه میلگردهای بستر

 

معرفی میلگرد بستر اصفهان

کاربرد میلگرد بستر

  1. تقویت دیوار های آجری و سفالی باربر به جهت استفاده از آن ها در مناطق مختلف
  2. کمک به افزایش بهتر طول دیوار ها
  3. کمک به آجر چینی توده ای
  4. کنترل حرکات قسمت های مختلف سازه
  5. مناسب برای استفاده و اجرای دهانه های بلند
  6. استفاده از آن در بالا و پایین بازشو ها برای افزایش مقاومت مناسب است.

مشخصات میلگرد های بستر اصفهان

در ساخت انواع میلگرد های بستر از زوج مفتول به طول حداکثر 3 متر و عرضی مابین 5/5 تا 11 سانتی‌ متر استفاده می شود. زوج مفتول ها به صورت نرده ای و خرپایی به کمک جوشکاری به هم متصل می شود. در صورتی که آج مفتول عمود بر مفتول اجرا شود آرماتور بستر را به شکل نردبانی ایجاد می کنند. همچنین در صورتی که آج مفتول به صورت هفت و هشتی اجرا شود، آرماتور بستر را به صورت خرپایی اجرا می کنند. قطر و ضخامتی که میلگرد ها دارند در نوع کاربرد آن ها تفاوت ایجاد می کند. میلگرد بستر از مفتول های فولادی با قطر حداقل 4 میلی متر ساخته شده است. توجه کنید که حداکثر قطر آن نباید بیشتر از نصف ضخامت مربوط به ملات بستر در نظر گرفته شود.

مشخصات میلگرد

  1. برای افزایش مقاومت میلگرد ها در برابر رطوبت و خوردگی از استینلس استیل و یا کربن استیل گالوانیزه استفاده می شود.
  2. ضخامت ملات بستر مقدار مشخصی دارند و این مقدار نباید به هیچ عنوان از 16 میلی متر بیشتر شود.
  3. فولادی که برای میلگرد های بستر مورد استفاده قرار می گیرد دارای حداقل تنش تسلیم 450 مگاپاسکال و حداقل تنش نهایی 550 مگاپاسکال است.
  4. برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی در بتن از پوشش اپوکسی استفاده می شود.
  5. برای ایجاد پیوستگی بین ملات و میلگرد از مفتول های آجدار استفاده می شود.
  6. نسبت تنش نهایی به تنش تسلیم در اجرای میلگرد های بستر نباید کمتر از 2.1 در نظر گرفته شود.

نکات مهم در اجرای میلگرد بستر

در اجرای میلگرد های بستر باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد که در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم.

  1. برای اتصال بهتر و بیشتر میلگرد با ملات باید از نوع آجدار آن استفاده شود.
  2. بعد از اجرای ردیف های الما بستر باید روی آن ها با ملات پوشیده شود.
  3. به ازای هر 40 سانتی متر از ارتفاع دیوار ها باید یک ردیف میلگرد بستر اجرا شود.
  4. بهتر است برای جلوگیری از خوردگی میلگرد و مفتول ها باید آن را روی اندود کرد.
  5. هنگام نصب باید میلگرد ها درون بست قرار گیرند.

نحوه ی اجرای میلگرد های بستر اصفهان به چه صورت است؟

میلگرد های بستر را به دو صورت افقی و عمودی اجرا می کنند. هر کدام از این روش های اجرا نکات و ضوابطی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

اجرای میلگرد بستر به صورت افقی

در اجرا به صورت افقی از میلگرد های بستر خرپایی و نردبانی استفاده می شود. برای این کار میلگرد را در فاصله های مشخصی، بین مواد سیمانی، آجر یا بلوک قرار می دهند. برای مهار کردن میلگرد بستر می توان با استفاده از قلاب و گیره و یا از طریق جوشکاری، آن را به دیوار متصل کرد. در صورتی که در گوشه های دیوار وال پست وجود نداشته باشد، می‌توان میلگرد های بستر را در دو ضلع دیوار به یک دیگر متصل کرد. طبق آیین نامه اجرایی، میلگرد های بستر باید در فواصل 50 سانتی متری قرار داده شوند. توجه کنید که در هنگام دیوار چینی، 20 سانتی متر انتهایی میلگرد را تا زاویه 90 درجه خم می کنند. بنابراین انتهای آن به راحتی درون بست یا قلاب قرار گرفته و محکم شود.

اجرای میلگرد بستر به صورت عمودی

برای استفاده از این روش میلگرد ها از بین بلوک ها یا آجر ها عبور می کنند. از این روش اجرایی برای استفاده تا قسمت سقف به کار می رود. در این روش، دیوار به سقف متصل نمی‌ شود بلکه تا داخل ناودان متصل به سقف امتداد پیدا می کند. در ادامه با سیمان و یا بتن، فضای خالی بین تیرچه بلوک و آرماتور پر می‌ شود. توجه کنید که برای مهار کردن آرماتور عمودی، از نبشی و سپری هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.


وال پست به عضوی می گویند که به صورت میانقاب سازه ای، غیر سازه ای و تیغه ها را به منظور افزایش مقاومت در برابر نیروهای جانبی، به اسکلت ساختمان متصل می کند. باید بدانید میلگرد های بستر با وال پست ها تفاوت هایی دارند و هر کدام برای استفاده در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.


خرید میلگرد بستر اصفهان

در هنگام خرید میلگرد باید به نوع و کاربرد میلگرد ها توجه کنید. زیرا در هر قسمتی از ساختمان با توجه به نوع و کاربرد میلگرد از آن استفاده می کنند تا مقاومت سازه در برابر نیروهای جانبی افزایش پیدا کند. روش های مختلفی برای خرید انواع میلگرد ها وجود دارد. شما می توانید میلگرد های مورد نیاز خود را از شرکت های معتبر پخش کننده خریداری کنید یا آن را به صورت مستقیم از کارخانه خریدری کنید. برای خرید مستقیم از کارخانه شما باید مصالح را در حجم زیاد خریداری کنید که این کار برای ساخت و ساز در حجم کم مناسب نیست. در نتیجه پیشنهاد می شود آن ر از شرکت های معتبر پخش کننده خریداری کنید که انبار داشته و مصالح را با قیمت عمده به فروش می رسانند. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در زمینه ی فروش انواع میلگرد و دیگر مصالح ساختمانی شرکت فیدار مبین آژند است. شما می توانید با مراجعه به سایت آهن505 از قیمت روز مصالح اطلاع پیدا کنید و میلگرد های مورد نیاز خو را سفارش دهید.

خرید میلگرد بستر اصفهان

عوامل موثر در قیمت میلگرد بستر اصفهان

  1. نوسانات بازار ارز
  2. میزان عرضه و تقاضا
  3. نوع مواد اولیه مصرفی در ساخت میلگرد ها
  4. نوع کارخانه ی سازنده
  5. هزینه های مربوط به نگهداری و حمل و نقل
  6. سایز و ضخامت میلگرد ها

سخن آخر

یکی از انواع میلگرد ها، میلگرد بستر است که از آن برای افزایش مقاومت در قسمت های مختلف سازه مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از میلگرد های بستر مزایای زیادی دارد به همین دلیل از آن در قسمت های مختلف ساختمان سازی استفاده می شود. شما می توانید انواع میلگرد و دیگر مصالح ساختمانی را از شرکت های معتبر پخش کننده خریداری کنید. توصیه می کنیم برای خرید میلگرد بستر اصفهان آن را از شرکت فیدار مبین آژند خریداری کنید. در این مقاله به طور کامل به بررسی میلگرد بستر اصفهان و نحوه ی خرید آن اشاره کردیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با این مقاله و نحوه ی خرید میلگرد با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=3005

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند