کلایمر و کاربرد آن

05:081230
کلایمر و کاربرد آن

کلایمر چیست و چه کاربردی در ساختمان سازی دارد؟

مقدمه

برای اجرای هر قسمت از ساختمان نیاز است تجهیزات مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. در گذشته و حتی در برخی ساخت و ساز های امروزی از داربست در ساخت نما استفاده می شد. اما به دلیل هزینه های بالا و پرخطر بودن این روش امروزه توصیه می شود حتی الامکان از داربست استفاده نشود. به جای داربست در ساخت و ساز های مدرن از کلایمر استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی کلایمر و کاربرد آن بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

کلایمر چیست؟

کلایمر و کاربرد آن

انواع کلایمر ساختمانی

مزایای استفاده از کلایمر در ساختمان سازی

قیمت کلایمر به چه عواملی بستگی دارد؟

خرید انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی


کلایمر چیست؟

برای ساخت و اجرای نما از داربست استفاده می شود. داربست ها به دلیل هزینه ی بالا و خطرات احتمالی که به دنبال دارند امروزه در بیشتر ساخت و ساز های مدرن مورد استفاده قرار نمی گیرند و کلایمر ها جایگزین آن ها شده اند. کلایمر ها دستگاهی هستند شبیه به بالا بر که تنها می توان از آن ها در ساخت و اجرای نمای بیرونی ساختمان ها استفاده کرد. دستگاه های کلایمر توانایی این را دارد که در جهات افقی و عمودی در خارج از ساختمان حرکت کنند. هزینه ی استفاده از کلایمر ها بسیار کمتر از داربست هاست و برای استفاده در ساختمان ها با ارتفاع بسیار زیاد نیز کاربرد دارد.

معرفی کلایمر و کاربرد آن

کلایمر و کاربرد آن

از کاربرد های اصلی کلایمر ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. استفاده از آن در ساخت و اجرای نمای ساختمان
  2. مناسب برای شست و شوی نما
  3. قابل استفاده در ساختمان ها با ارتفاع بسیار زیاد
  4. جایگزینی مناسب برای تجهیزات دیگر مانند داربست ها
  5. نصب کلایمر ها آسان است و در صورت بروز خطا دستگاه قفل می شود تا به کاربر آسیب وارد نشود.
  6. مناسب برای نقاشی ساختمان
  7. نصب کامپوزیت پنل
  8. بازسازی نما

انواع کلایمر ساختمانی

حال که با کلایمر و کاربرد آن آشنا شدید خوب است بدانید که کلایمر ها در دو نوع کلایمر دستی و برقی مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به توضیح هر کدام آن ها می پردازیم.

کلایمر دستی

با توجه به ظرفیت باربری و ارتفاع ساختمان نوع کلایمر مشخص می شود. معمولا از کلایمر های دستی به دلیل اینکه توانایی بالایی ندارند بیشتر در ساختمان های کم ارتفاع استفاده می شود. برای عملکرد بهتر دستگاه توصیه می شود از ظرفیت باربری پایین برای آن استفاده شود.

کلایمر برقی

این نوع کلایمر از نظر حرکت در دو جهت طولی و عرضی استفاده می شود که در حرکت طولی پایه های دستگاه کلایمر بر روی بام قرار می گیرند و توسط الکترو موتور متصل به وینچ و کابل سبد جا به جا می شود. نوع دیگری از کلایمر ها وجود دارند که در جهت عرضی حرکت می کنند. همچنین در ساخت کلایمر های برقی از موتور محرک الکتریکی سه فاز استفاده می کنند.


نحوه انتخاب کلایمر!

اینکه چه نوع کلایمری را انتخاب کنید به عوامل مختلفی مانند ارتفاع ساختمان، ظرفیت باربری، وزن کارگر مربوطه، جهت حرکت و… بستگی دارد. معمولا در ساختمان های مرتفع از انواع برقی با سیستم ترمز اضطراری استفاده می شود ولی در ساختمان هایی که ارتفاع آن ها کمتر از پنج طبقه است از کلایمر های دستی با وینچ مکانیکی استفاده می کنند.


مزایای استفاده از کلایمر در ساختمان سازی

  1. داشتن وزن کمتر نسبت به داربست
  2. جایگزینی مناسب و بسیار کم خطر تر از داربست است.
  3. هزینه های نصب و اجرای آن بسیار کمتر از داربست است.
  4. در ساختمان هایی با ارتفاع بسیار زیاد می توان از آن استفاده کرد.
  5. بعد از انجام پروژه امکان استقرار برای در نما برای تمیزکاری وجود دارد.
  6. حجم آن از داربست کمتر است و فضای کمتری نیز اشغال می کند.
  7. سرعت انجام کار با آن بسیار بالا است زیرا مانند داربست نیازی به جابه جایی تخته ندارد.
  8. نصب و راه اندازی و همچنین حمل و نقل آن بسیار آسان است و کلیه قسمت های دستگاه توسط پیچ و مهره بهم متصل می گردند در نتیجه به راحتی قابلیت مونتاژ و دمونتاز را دارد.

همه چیز درباره کلایمر و کاربرد آن

قیمت کلایمر به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی در قیمت گذاری دستگاه های کلایمر تاثیر گذارند. از نمونه ی این عوامل می توان به نوع کلایمر، اندازه ی سبد، ظرفیت باربری، توان و برند الکترو موتور، نوع سیستم ترمز اضطراری، کارخانه و برند سازنده ی آن و… اشاره کرد. در هنگام خرید لازم است به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

نکات مهم هنگام خرید کلایمر

  • حتما کلایمر مورد نیاز خود را از شرکت های معتبر خریداری کنید.
  • دستگاه باید دارای ضمانت و خدمات پس از فروش باشد.
  • قبل از خرید از سالم بودن دستگاه اطمینان حاصل فرمایید.
  • ترمز و محکم بودن دستگاه را قبل از خرید بسنجید.
  • پس از خرید نصب آن را به دست افراد ماهر بسپارید.

خرید انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی

همان طور که به آن اشاره کردیم بهتر است کلایمر و دیگر مصالح و تجهیزات ساختمانی مورد نیاز خود را از شرکت های معتبر خریداری کنید. قبل از خرید به مواردی که گفته شد توجه کافی داشته باشید و سعی کنید بهترین نوع و برند را خریداری کنید تا در هنگام استفاده به دردسر نیفتید. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در ارائه ی انواع مصالح ساختمانی شرکت فیدار مبین آژند( آهن505) است. قیمت انواع مصالح ساختمانی مدام در حال تغییر است. شما می توانید با ورود به سایت آهن505 از قیمت انواع مصالح اطلاع پیدا کرده و سپس آن را خریداری کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:09131184637

تلفن ثابت:03131505


سخن آخر

یکی از اجزای مهم در ساخت نما کلایمر است که در ساخت و ساز های مدرن جایگزین داربست شده است. کلایمر و کاربرد آن در ساخت و ساز های امروزی باید مورد توجه قرار گیرد. هزینه ی نصب و اجرای کلایمر نسبت به داربست ها کمتر است در نتیجه از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. در این مقاله قصد داشتیم به طور کامل به بررسی کلایمر و کاربرد آن بپردازیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با کلایمر و کاربرد آن با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2502

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند