میلگرد عصایی چیست

06:182450
میلگرد عصایی چیست

یکی از مصالح ساختمانی آرماتورها هستند که انواع مختلفی دارند. از آرماتورها در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می کنند. یکی از پرکاربرد ترین نوع آرماتورها میلگرد های عصایی یا ادکا هستند که از آن ها برای ساخت سقف های تیرچه بلوک استفاده می کنند. در ادامه مقاله قصد داریم توضیحی در رابطه با اینکه میلگرد عصایی چیست و چه کاربردی دارد ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

فهرست

میلگرد عصایی چیست؟

خرید میلگرد عصایی

انواع میلگرد عصایی

 کاربرد میلگرد عصایی

 مزایای میلگرد اوتکا در ساختمان سازی

تفاوت میلگرد اوتکا و ممان منفی در چیست؟

عوامل موثر در تعیین قیمت میلگردهای عصایی


میلگرد عصایی چیست و چه کاربردی دارد

میلگرد عصایی چیست؟

یکی از انواع آرماتور ها میلگرد های عصایی هستند. حتما نام میلگرد اتکا یا ادکا زیاد به گوشتان خورده است. میلگردهای ادکا در واقع همان میلگرد های عصایی است. در زبان روسی اتکا به معنای اردک است و این میلگرد نیز شبیه گردن اردک بوده و به همین دلیل به این نام معروف شده. توصیه می شود حتما در ساختمان سازی از میلگردهای عصایی استفاده شود چون باعث افزایش مقاومت سازه در برابر نیروهای خارجی مانند زلزله و دیگر نیروها خواهد شد.
میلگرد ادکا و ممان منفی با هم شباهت و تفاوت بسیاری دارند و باید به هنگام خرید به نوع آن توجه شود. در صورت استفاده از هر کدام در محل نامناسب ممکن است خطراتی جبران ناپذیر در سازه رخ دهد.
حال که متوجه شدید میلگرد عصایی چیست، در ادامه به توضیح کاربرد و نحوه ی خرید آن می پردازیم.

خرید میلگرد عصایی

امروزه مصالح و تجهیزات ساختمانی به شکل های مختلف به فروش می رسد. شما می توانید مصالح مورد نظر خود را به طور مستقیم از کارخانه ها تهیه کنید. برای این کار لازم است حجم زیادی از مصالح خریداری شود و یا اینکه آن را از شرکت های معتبر سفارش دهید. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در زمینه ی فروش انواع مصالح ساختمانی به خصوص میلگرد، شرکت آهن505 است. این شرکت با فروش به صورت اینترنتی کار را برای مشتریان راحت تر کرده است. شما می توانید با مراجعه به قسمت خرید در سایت آهن505 مصالح مورد نیاز خود را خریداری کنید. هدف این شرکت قرار دادن با کیفیت ترین نوع محصولات با قیمتی مناسب برای مشتریان است.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:09131184637

تلفن ثابت:03131505


خرید میلگرد عصایی

انواع میلگرد عصایی

از عنوان میلگرد عصایی می توان به میلگرد کربنی فولادی، پارچه سیم جوشی، میلگرد ادکا با روکشش اپوکسی، میلگرد عصایی اروپایی، میلگرد ادکای ضد زنگ، میلگرد گالوانیزه، میلگرد سیمی منبسط شده و… اشاره کرد. هر کدام از این نوع میلگردهای عصایی کاربرد خاصی دارند که در قسمت های مختلف سازه می توان از آن ها استفاده کرد.

کاربرد میلگرد عصایی

تیرچه ها معمولا در آرماتور های بتنی و روی بال پایینی در تیرهای فولادی قرار می گیرند. به هنگام بتن ریزی ممکن است تیرچه ها از قسمتی که قرار گرفته اند جابه جا شده و هنگامی که بار به آن وارد می شود مقاومت لازم را نداشته باشند. تنها راه حل مطمئن برای برطرف کردن این مشکل، استفاده از میلگرد عصایی با سایز مناسب است. حداقل 12 سانتی متر از میلگرد باید در قسمت تکیه گاهی نفوذ کند. از دیگر کاربردهای این نوع میلگرد می توان به ایجاد مقاومت در برابر نیروهای خارجی مثل باد و زلزله و نیروهای داخلی که به سازه وارد می شود اشاره کرد. برای اینکه میلگردهای عصایی مقاومت لازم را در برابر خوردگی و رطوبت داشته باشند بهتر است از فولاد ضد زنگ در تهیه ی آن ها استفاده شود. علاوه بر سقف های تیرچه بلوک برای بالا بردن استحکام در قسمت های ستون و پی ساختمان نیز از میلگرد عصایی استفاده می کنند.

 مزایای میلگرد اوتکا در ساختمان سازی

  1. افزایش مقاومت سازه
  2. افزایش طول عمر و ماندگاری ساختمان
  3. جلوگیری از خراب شدن سقف هنگام وقوع زلزله
  4. قابلیت خمش
  5. نصب سریع و آسان
  6. رنگ پذیری بالا
  7. قابلیت انعطاف و شکل پذیری بالا
  8. مقاوم در برابر رطوبت به دلیل استفاده از فولاد ضد زنگ در ساخت آن

عوامل موثر در تعیین قیمت میلگردهای عصایی

تفاوت میلگرد اوتکا و ممان منفی در چیست؟

میلگرد عصایی و ممان منفی به دلیل شباهت های کلی که با هم دارند ممکن است به هنگام خرید و استفاده از آن مشکلاتی ایجاد شود. به همین دلیل باید در خرید آن دقت شود. با بررسی تفاوت های جزئی این دو میلگرد می توان میلگرد مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کرد. از تفاوت میلگرد ادکا و ممان منفی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. استفاده از میلگرد ممان منفی در هر نوع ساختمان سازی الزامی است اما از میلگرد عصایی برای افزایش مقاومت برشی قسمت هایی از تیرچه استفاده می کنند.
  2. وظیفه ی میلگرد ممان منفی از بین بردن اثر نیروهای کششی از قسمت های منفی در بالای دال است در صورتی که میلگرد ادکا برای جلوگیری از ایجاد ترک در سازه مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. از نظر شکل ظاهری این دو میلگرد تفاوت های جزئی با هم دارند.
  4. الزامات اجرایی در میلگرد ادکا و ممان منفی متفاوت است.
  5. قیمت هر کدام از آن ها با توجه به کاربردی که ارائه می دهند فرق می کند.

عوامل موثر در تعیین قیمت میلگردهای عصایی

قیمت میلگرد های عصایی مانند دیگر اجزای ساختمانی مدام در حال تغییر است. برای خرید این نوع میلگرد بهتر است از قیمت آن اطلاعاتی کسب کنید.
عواملی مانند هزینه های حمل و نقل، نگهداری در انبار کارخانه ها، نوع مواد اولیه، کارخانه ی تولید کننده ی میلگرد عصایی، کیفیت، نوع برند و… از مسائل تاثیرگذار در تعیین قیمت میلگرد های عصایی به شمار می روند.
شرکت آهن505 ارائه دهنده ی انواع مصالح ساختمانی با سابقه ی بالا است. در این شرکت مصالح مختلف ساختمانی با کیفیتی مناسب و قیمتی مطلوب به فروش می رسد. برای خرید آسان می توانید به سایت آهن505 مراجعه کنید.

سخن آخر

یکی از انواع میلگردهای پرکاربرد در سقف های تیرچه بلوک، پی، ستون و… میلگرد های عصایی هستند. از این نوع میلگرد ها برای افزایش مقاومت سازه در برابر عوامل خارجی و تحمل فشار در قسمت های مختلف سازه استفاده می کنند. این میلگرد ها شباهت زیادی با میلگرد ممان منفی دارند و باید در هنگام خرید به تفاوت های آن توجه کرد. در این مقاله توضیحی درباره ی اینکه میلگرد عصایی چیست و چه کاربردی را در ساختمان سازی ایفا می کند، خدمت شما عزیزان قرار دادیم. به امید آنکه از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2100

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند