تیرآهن اصفهان و کرمانشاه

06:002310
تیرآهن اصفهان و کرمانشاه

در سازه های امروزی، استفاده از انواع آهن آلات به شدت مرسوم است. مهندسان و پیمان کاران ساختمانی همواره تلاش می کنند تا سازه ای مستحکم در برار فشار های احتمالی را بنا کنند. تیر آهن از جمله مصالح مهم و پرکاربردی ساختمان سازی است. محصولی که به شدت در فرایند استحکام سازی موثر است. افراد همواره تلاش می کنند تا با انتخاب تیر آهن اصل و با کیفیت، سازه ی خود را ایمن و اطمینان خاطر را برای خود به ارمغان بیاورند. کارخانه های بسیاری در کشور ما به تولید این محصول می پردازند. ما در این مقاله به مقایسه ی تیرآهن اصفهان و کرمانشاه که از جمله دغدغه های امروز مهندسین عمران است می پردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

درباره ی تیر آهن اصفهان

بررسی تیرآهن کرمانشاه

مقایسه تیرآهن ذوب آهن اصفهان و کرمانشاه

خرید تیر آهن ذوب آهن اصفهان

قیمت انواع تیرآهن اصفهان وکرمانشاه


قیمت تیرآهن اصفهان و کرمانشاه

درباره ی تیرآهن اصفهان

تیرآهن اصفهان باکیفیت ترین تیرآهن در کشور ایران محسوب می شود. چرا که شرکت ذوب آهن اصفهان از جمله معتبر ترین شرکت های تولید تیرآهن و میلگرد و دیگر آهن آلات در ایران است.

محصولات این کارخانه در اصفهان از محبوبیت بسیار بالایی در کشور برخوردار اند. این محبوبیت به کشور ما محدود نمی شود و حتی محصولات این کارخانه به کشور های منطقه نیزصادر می شود.

همین محبوبیت ها باعث شده که افراد سود جو دست به تولید تیرآهن های تقلبی بزنند و آنها را به جای تیرآهن  اصل به فرش برسانند. البته جای نگرانی نیست راه هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا  خرید  مطمئنی را تجربه کنید. از جمله آن ها خرید از طریق شرکت های بازرگانی معتبر است. شرکت آهن 505 از جمله آن ها است. این مرکز فروش آهن، با خرید مستقیم از کارخانه ذوب آهن اصفهان اطمینان خاطر را برای شما فراهم می کند. در ادامه بیشتر به موارد اطمینان در خرید خواهیم پرداخت.

ویژگی ها:

  • برروی بدنه تیرآهن اصفهان، نماد ESCO حک می شود.
  • وزن تیرآهن ذوب آهن اصفهان براساس جدول اشتال است.
  • این محصول طبق استاندارد IPE تولید می‌شود. IPE  یک استاندارد معتبر اروپایی است و طبق آن،  باله های تیرآهن به صورت یکنواخت و نازک هستند.
  • تیر آهن اصفهان در سایزهای 12 الی 30 تولید و روانه بازار می‌شود.
  • و…

تاریخچه:

کارخانه ذوب آهن اصفهان در سال 1346 در منطقه مرودشت طبس واقع در شهر اصفهان تاسیس شد. از سال 1350 تولید این کارخانه با تولید آلیاژ چدن به بهره برداری رسید. در سال 1351 خط تولید این مجموعه گسترده، با راه اندازی بخش فولاد سازی و مهندسی نورد آغاز شد. سالانه حدود 550 هزار تن محصولات فولادی توسط این کارخانه تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می شود.

 

بررسی تیرآهن اصفهان و کرمانشاه

بررسی تیرآهن کرمانشاه

یکی دیگر از کارخانه های شناخته شده در کشور ایران، کارخانه فولاد کرمانشاه است. این تیرآهن نیز  به دلیل کیفیت بالا، در ساخت سازه های مختلف و قسمت هایی مثل: ستون، خرپا، نعل درگاهی و همچنین برای ساخت پوشش سوله ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کارخانه از سال 1382 شروع به کا رکرده است و تا به امروز محصولاتی نظیر تیر آهن، میلگرد، نبشی و ناودانی را تولید می کند.

این محصول نیز به دلیل فروش بالا راه را برای سود جویان باز کرده و موجب تولید موارد تقلبی از آن شده است. نحوه تشخیص اصالت تیرآهن کرمانشاه استفاده از جدول اشتال است. علاوه بر آن موارد زیر ویژگی های این تیرآهن است.

ویژگی ها:

  •  بر روی بدنه تیر آهن نماد JFCO حک می شود.
  • این محصول مطابق با استاندار هایIPB و IPE تولید می گردد.
  • تیرآهن کرمانشاه از سایزهای 14 الی 22 تولید می‌شود . پرکاربردترین سایز ها مقدار 14، 16 و 18 است.

تاریخچه:

کارخانه نورد فولاد کرمانشاه در سال 1340 در شهرکرمانشاه تاسیس شد. این کارخانه با هدف تولید میلگرد فعالیت خود را آغازکرد. سالیانه حدود150 هزار تن محصولات فولادی توسط این کارخانه تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می شود.

در حال حاضر تولید محصولات این کارخانه مطابق با استاندارد  و باکنترل کیفیت دقیق، در کنار آزمایش ‌های پی در پی انجام می شود.

مقایسه این دو نوع تیرآهن:

تفاوت تیرآهن اصفهان و کرمانشاه از لحاظ کیفیت، سایز و استاندارد آن ها است. به طور کلی برند های کارخانه های مختلف، ویژگی‌های مختص به خود را دارند. ویژگی هایی که باعث شده تا هرکدام در شرایط متفاوت کاربرد و کارایی خاص خود را داشته باشند. مشخصه ‌های موجود در هر تیرآهن باعث محبوبیت های خاص آن ها نزد مهندسین شده است.

به‌طور مثال تیرآهن اصفهان از سایز 12 الی 30 و تیرآهن کرمانشاه از سایز 14 الی 22 تولید و روانه بازار می شود.

خرید تیر آهن ذوب آهن اصفهان

برای خرید تیرآهن ذوب آهنه اصفهان راه های گوناگونی وجود دارد. از جمله خرید مستقیم از کارخانه و یا خرید از طریق بنگاه های فروش. اما اگر بخواهیم در دسترس ترین و از جمله مطمئن ترین راه هارا به شما پیشنهاد کنیم خرید از طریق شرکت های فروش است. چرا که این شرکت ها با خرید مستقیم از طریق کارخانه های مورد نیاز شما و قیمت های تضمین شده آسودگی خاطر را برای شما فراهم می کنند.


شما می توانید برای آگاهی از قیمت و نحوه خرید تیرآهن و دیگر محصولات فولادی از کارخانه ذوب آهن اصفهان، به سایت رسمی فیدار مبین آژند (آهن505) مراجعه کنید.


قیمت انواع تیرآهن اصفهان و کرمانشاه

یکی از اساسی‌ترین تفاوت‌ها در وزن هر کدام دانست. در واقع وزن تیرآهن اصفهان نسبت به دو برند دیگر بیشتر بوده و همین امر موجب اختلاف قیمت‌ بین آن‌ها نیز شده است. به‌طوری‌که قیمت آهن اصفهان نسبت به دو نوع دیگر بالاتر خواهد بود و آهن کرمانشاه  به دلیل سبکی وزن، نرخ کمتری دارند.

جالب است بدانید در کشور ما آهن اصفهان از محبوبیت بالاتری نسبت به برند دیگر برخوردار است و شاید بتوان دلیل آن را استفاده از جدول اشتال و کیفیت بسیار مطلوب آن دانست. به طور کلی عوامل زیادی بر قیمت تیرآهن تاثیرگذاراند که مهم‌ترین آن ها نوسانات قیمت بازار و نرخ مواد اولیه است.


برای آگاهی از قیمت لحظه ای انواع تیرآهن به سایت آهن 505 مراجعه کنید.


جمع بندی

ما در این مقاله به بررسی ویژگی ها و تفاوت های تیرآهن اصفهان و کرمانشاه پرداختیم. به طور کلی هر دو نوع تیرآهن خواص مخصوص به خود را دارند نکته ای که  لازم است در هنگام خرید به آن توجه کنید، نیاز پروژه و بودجه شما برای خرید است. شما می توانید برای آگاهی از قیمت لحظه ای انواع تیرآهن ذوب آهن اصفهان، به سایت آهن 505 مراجعه کنید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2063

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند