آموزش نحوه خرید میلگرد و نکاتی که باید رعایت کنید

10:441820
نکات مهم در اتصالات میلگرد

یکی از مهم ترین مقاطع فولادی که از آن در ساختمان سازی و صنعت بسیار استفاده می شود میلگرد است. میلگرد ها دارای سطح مقطع دایره ای تو پر هستند و با استفاده از آن سازه در برابر نیروهای جانبی مانند زلزله مستحکم می شود. از انواع میلگرد ها می توان به میلگرد ساده، آجدار و کلاف اشاره کرد که هم به صورت شاخه ای و هم وزنی به فروش می رسد. میلگرد ها بر اساس ظاهر، نوع تولید، استانداردها، جنس و… دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بررسی کامل این موارد می پردازیم.

نکات مهم در هنگام خرید و پس از آن

هنگام خرید

  1. در رابطه با محصول مورد نیاز خود تحقیق کنید. حتما در هنگام خرید مصالح ساختمانی باید بدانید از آن ها در کدام قسمت ساختمان سازی استفاده می شود. در نتیجه با توجه به نوع و کاربرد میلگرد و دیگر مصالح مورد نیاز خود را خریداری کنید.
  2. بهتر است با مشاوران و کارشناسانی که در زمینه ی فروش میلگرد و انواع آن اطلاعاتی دارند مشورت کنید.
  3. مقدار میلگردی که نیاز دارید محاسبه کنید و پس از آن اقرام به خرید کنید. در صورتی که این محاسبات انجام نشود ممکن است میلگرد اضافه خریداری کنید که باعث صرف هزینه اضافی می شود. و یا اینکه میلگرد کم بوده و باید دوباره آن را سفارش دهید.
  4. قبل از خرید باید از قیمت روز میلگرد ها با خبر شوید. زیرا این قیمت ها مدام در حال تغییر و نوسان است.
  5. توصیه می شود حتما پیش فاکتور دریافت کنید.
  6. با کارشناسان فروش در ارتباط باشید و از آن ها در خصوص پیش فاکتور و انجام دقیق آن کمک بگیرید.
  7. از وزن و نوع باری که تحویل می گیرید مطمئن شوید.

پس از خرید

  1. پس از دریافت کالا آن را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار لازم است به علامت اختصاری که بر روی آن مشخص شده است توجه کنید.
  2. فاکتور و میلگرد را چک کنید و از مطابق بودن آن اطمینان حاصل فرمایید.
  3. میلگرد ها بسیار حساس هستند و ممکن است دچار زنگ زدگی شوند. در صورتی که قصد دارید میلگرد ها را مدتی در انبار نگهداری کنید باید آن را بالاتر از سطح زمین قرار دهید. همچنین توصیه می شود از پوششی پلاستیکی برای جلوگیری از رسیدن رطوبت به آن استفاده کنید.

کاربرد میلگرد

  1. افزایش استحکام سازه در برابر نیرو های جانبی مانند زلزله
  2. کمک به تقویت بتن
  3. استفاده در صنایع برای فنر سازی
  4. استفاده در سقف برای افزایش مقاومت کششی
  5. مقاوم در برابر آتش سوزی
  6. استفاده در اتصالات و عملیات مربوط به خاموت زنی
  7. مناسب برای استفاده در تیر و ستون
  8. استفاده در قاب های خمشی

نحوه خرید میلگرد و کاربرد آن

انواع میلگرد در ساختمان سازی

میلگرد ها از نظر جنس، استاندار تولید، کارخانه تولید کننده و سایز به اندازه های مختلف تقسیم می شود که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

1. میلگرد اروپایی

مقاوم ترین نوع از میلگرد ها، میلگرد های اروپایی است که معمولا در ساخت آن از منگنز استفاده می شود. توجه کنید که استفاده از این میلگرد برای مناطقی که زلزله زیاد رخ می دهد و پروژه های یکپارچه به هیچ عنوان مناسب نیست.

2. میلگرد فولادی پر کربن

از میلگرد پرکربن در اکثر پروژه های ساختمانی استفاده می کنند و باید بدانید که فرسایش در این نوع زیاد است. به همین دلیل ممکن است پس از مدتی دچار شکستگی شود. بهتر است در مناطقی که رطوبت زیاد است از میلگرد سیاه استفاده نشود.

3. میلگرد با پوشش اپوکسی

وعی از میلگرد های سیاه، اپوکسی است. این میلگرد به دلیل پوششی که دارد در برابر خوردگی مقاوم است و از آن برای ساخت و ساز در مناطق مرطوب استفاده می شود.

4. میلگرد گالوانیزه

میلگرده های گالوانیزه هم مانند میلگرد های اپوکسی دارای پوششی هستند  مقاومت آن ها بسیار زیاد است. باید بدانید میلگرد های گالوانیزه حدودا 40 برابر بیشتر از میلگرد اپوکسی مقاومت دارد. قیمت میلگرد های گالوانیز از اپوکسی بیشتر است و از آن در مناطق حساس استفاده می شود.

5. میلگرد فیبر تقویت شده پلیمری

معمولا از این نوع میلگرد ها به جای میلگرد فولادی استفاده می کنند زیرا در برابر خوردگی و مواد اسیدی مقاومت بسیار بالایی دارند. می توان از این میلگرد برای مسلح کردن بتن استفاده کرد اما باید بدانید که اطراف آن هیچ جریان مغناطیسی وجود نداشته باشد. میلگرد های فیبر تقویت شده پلیمری در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند.

6. میلگرد فولادی ضد زنگ

این نوع میلگرد یکی از گران ترین نوع میلگرد ها است و در نتیجه استفاده از آن فقط در پروژه های خاص مناسب است. مقاومت میلگرد های ضد زنگ بسیار بیشتر از میلگرد های اپوکسی و گالوانیزه است. میلگرد فولادی ضد زنگ، در شبکه بندی ها و تقویت کننده ها و نگه دارنده ها و حتی لوازم تزئینی، مانند فرفورژه کاری ها استفاده می‌شود و بیشترین کاربرد آن، در صنعت راه و ساختمان برای جبران مقاومت کششی بتن است.

7. میلگرد تقویتی

از شمش های فولادی و با استفاده از نورد گرم انواع میلگرد های تقویتی را تولید و به بازار عرضه می کنند. این نوع میلگرد ها در برابر نیروهای کششی بسیار مقاوم هستند. قابلیت خم شوندگی در میلگرد های تقویتی باعث می شود که از آن ها برای استفاده در قسمت هایی که نیاز به تغییر شکل میلگرد است استفاده شود.

8. میلگرد ترانس

علاوه بر ساختمان سازی از این میلگرد برای تزئین هم استفاده می شود. از دیگر انواع آن می توان به میلگرد ترانس مفتول، بلبرینگ خور، دو پلیش، شش پر و سنگ خورده اشاره کرد.

نحوه خرید میلگرد اصفهان

میلگرد ها از لحاظ سایز

از نظر سایز میلگرد ها در سایز های 8، 10، 12، 14، 16، 18، 20، 22، 25، 28 و 30 تولید و به بازار عرضه می شود. در ساختمان سازی با توجه به محل استفاده و نوع کاربردی که این میلگرد ها دارند از آن استفاده می کنند.

میلگرد از لحاظ نوع کارخانه

در ایران کارخانه های مختلفی به تولید انواع میلگرد ها مشغول اند. هر کدام از این کارخانه ها میلگرد ها را با استاندارد خاصی تولید می کنند. قبل از خرید میلگرد باید از نوع و کارخانه تولید کننده آن اطلاعاتی به دست آورید. هر میلگرد باید دارای بندیل باشد که بتوانید به راحتی میلگرد مورد نیاز خود را خریداری کنید. از انواع کارخانه هایی که در ایران میلگرد تولید می کنند می توان به ذوب آهن اصفهان، ظفر بناب، راد همدان، امیرکبیر خزر، میانه، نیشابور و… اشاره کرد.

 

بندیل میلگرد کاغذی است که بر روی آن مشخصات کامل میلگرد ها نوشته می شود. همه ی میلگرد ها باید دارای بندیل باشند تا مشتری بتواند به راحتی مشخصات را ببین و میلگرد مورد نیاز خود را خریداری کند.

میلگرد از لحاظ استاندارد تولید

بر اساس استاندارد تولید معمولا میلگرد ها را به صورت ساده، آجدار،آج جناقی تولید و به بازار عرضه می کنند. بخش عمده‌ی فولاد های میلگرد در ایران، توسط کارخانه‌ی ذوب آهن اصفهان تولید می شوند که با استاندارد روسی مطابقت دارند. این فولادها به سه گروه فولاد نوع A-1، فولاد نوع A-2 و فولاد نوع A-3 تقسیم می‌شود.

قیمت و نحوه خرید میلگرد

میلگرد ها در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. عوامل مختلفی وجود دارد که بر قیمت نهایی میلگرد ها موثر است. از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. نوع کارخانه سازنده
  2. مواد اولیه ی مصرفی
  3. سایز میلگرد ها
  4. نوع کاربرد میلگرد ها در سازه
  5. نوسانات بازار ارز
  6. میزان عرضه و تقاضا
  7. هزینه های مربوط به نگهداری و حمل و نقل

اگر قصد خرید میلگرد در انواع مختلف را دارید قبل از سفارش باید از کیفیت آن مطمئن شوید. شرکت های مختلفی به تولید و پخش انواع مصالح ساختمانی مشغولاند. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در فروش انواع مصالح ساختمانی به خصوص میلگرد ها شرکت فیدار مبین آژند است. شما می توانید میلگرد های مورد نیاز خود را به راحتی از این شرکت خریداری کنید. کافی است به سایت آهن505 بروید و پس از بررسی قیمت روز مصالح، پرکاربرد ترین نوع آن را خریداری کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان)


علاوه بر موارد گفته شده برای خرید ملیگرد ره های دیگری هم وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

آشنایی با نحوه خرید میلگرد

روش های

1. خرید مستقیم از کارخانه

یکی از روش های خرید میلگرد، خرید به صورت مستقیم از کارخانه های تولید کننده است.یعنی برای خرید کافی است به کارخانه مراجعه کنید و مقدار میلگردی که نیاز دارید سفارش دهید. باید بدانید که کارخانه ها میلگرد و دیگر مصالح ساختمانی را فقط در حجم زیاد به فروش می رساند. در نتیجه اگر ساخت و ساز شما گسترده نیست نباید آن را از کارخانه ها خریداری کنید زیرا مصالح شما قطعا بیشتر از نیازتان است و باید هزینه اضافی پرداخت کنید. باید بدانید که خرید میلگرد در حجم زیاد باعث کاهش قیمت آن می شود اما این کار فقط برای ساخت و ساز های گسترده مناسب است. اگر قصد خرید به صورت مستقیم را دارید باید به موارد زیر توجه کنید.

  1. قوانین فروش هر کارخانه را مورد بررسی قرار دهید.
  2. ارائه ی مصالح از کارخانه ها به صورت روزانه انجام نمی شود و باید زمان آن را مشخص کنید.
  3. وزن میلگرد مورد نیاز خود را باید مورد بررسی قرار دهید و با توجه به آن ماشین مناسب برای حمل و نقل انتخاب کنید.
  4. نوع و ابعاد میلگرد ها در هنگام خرید بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید.

2. خرید به صورت غیر مستقیم

معمولا در ساختمان سازی هایی که مشاهده می کنید، نیازی به استفاه از میلگرد با حجم بسیار زیاد نیست. در نتیجه خرید از کارخانه توصیه نمی شود زیرا قطعا میلگرد برای شما باقی می ماند و هزینه ی اضافی پرداخت کرده اید. برای خرید به صورت مناسب باید آن را از شرکت های معتبر پخش کننده خریداری کنید. یکی از شرکت های معتبر که سابقه ی بالا در فروش محصول دارد شرکت فیدار مبین آژند است. این شرکت انباری دارد که می توانید با مراجعه به آن میلگرد و دیگر مصالح مورد نیاز خود را به صورت عمده خریداری کنید تا در هزینه شما صرفه جویی شود.

 

در هنگام خرید لازم است به محلی که از آن خرید می کنید و نحوه خرید میلگرد توجه کنید. مسافت یکی از عواملی است که در افزایش هزینه ها اثر می گذارد. به عنوان مثال اگر ساخت و ساز شما در اصفهان قرار دارد بهتر است میلگرد خود را از همان شهر یا از شهر های اطراف خریداری کنید. مثلا خرید از تهران یا مشهد برای شما به صرفه نیست زیرا باید هزینه ی زیادی برای ارسال آن به محل ساخت و ساز پرداخت کنید. علاوه بر آن ممکن است در هنگام حمل و نقل میلگرد ها آسیب ببیند.

 

سخن آخر

یکی از انواع مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی و صنایع مختلف میلگرد ها هستند. میلگرد ها باعث افزایش مقاومت سازه در برابر نیروهای جانبی می شوند. معمولا کارخانه های مختلف میلگرد ها را در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می کنند. در نتیجه برای اینکه میلگرد مناسب انتخاب کنید باید از نوع و محل قرارگیری آن اطلاعاتی به دست آورید. کارخانه های مختلفی در ایران انواع میلگرد ها را تولید به در معرض فروش قرار می دهند. حتما قبل از خرید میلگرد قیمت روز مصالح را بررسی کنید و از محلی که قرار است میلگرد در آن اجرا شود اطلاع داشته باشید. در این مقاله قصد داشتیم به طور کامل به بررسی کاربرد و نحوه خرید میلگرد بپردازیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده و از خواندن آن لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با نحوه خرید میلگرد با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2979

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند