تولید کنندگان تیرآهن در ایران

06:002040
تولید کنندگان تیرآهن در ایران

بهترین تولید کنندگان تیرآهن در ایران

مقدمه

یکی از انواع مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی تیرآهن ها هستند. این مقاطع فولادی به دلیل مزایا و کاربرد هایی که دارد در بیشتر کارخانه های سراسر کشور تولید می شود. برای عملکرد بهتر توصیه می شود تیرآهن ها را از کارخانه و یا شرکت های معتبر پخش کننده در این زمینه خریداری کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین تولید کنندگان تیرآهن در ایران بپردازیم. پس اگر قصد خرید تیرآهن را دارید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

تیرآهن چیست؟

انواع تیرآهن و کاربرد های آن

بهترین تولید کنندگان تیرآهن در ایران

خرید تیرآهن با کیفیت و قیمت مناسب


تیرآهن چیست؟

یکی از انواع مقاطع فولادی که در شکل های مختلف ساخته می شود تیرآهن است. تیرآهن با توجه به کاربرد های ویژه ای که دارد در صنایع و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا سطح مقطع تیرآهن ها به صورت I یا H شکل است. کیفیت و نوع مواد اولیه ای که در ساخت تیرآهن ها استفاده می شود بر عملکرد آن تاثیر می گذارد در نتیجه بهتر است تیرآهن های مورد نیاز خود را از برند، شرکت یا کارخانه های معتبر در این زمینه خریداری کنید.

معرفی تولید کنندگان تیرآهن در ایران

انواع تیرآهن و کاربرد آن

انواع تیرآهن ها

تیرآهن ها در انواع مختلفی تولید می شوند که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

  • تیرآهن بال نیم پهن موازی (IPE)
  • نیمه سبک بال نیم پهن موازی (I7)
  • تیرآهن بال باریک شیبدار (IPN)
  • بال پهن موازی (IPB) با وزن متوسط (I-5)  – معروف به تیرآهن هاش متوسط
  • تیرآهن بال پهن موازی (IPB) با وزن سبک (I-4) – معروف به تیرآهن هاش سبک

البته بر اساس وزن هم تیرآهن ها را در انواع سبک، سنگین، نیمه سنگین و فوق سبک در انواع مختلف می سازند که با توجه به محل قرارگیری و نوع کاربرد از آن ها استفاده می شود.

کاربرد تیرآهن ها

  1. افزایش مقاومت اسکلت سازه ای و استحکام در برابر عوامل جانبی
  2. برای اتصال نبشی به ستون از کفی ستون استفاده می کنند و به علت قابلیت جوش و برش پذیری بالایی که دارد نبشی و ستون را حفظ می کند.
  3. تحمل بار وارده به سازه از قسمت های مختلف
  4. از تیرآهن نوع H بال پهن می توان برای ستون در سازه استفاده کرد.
  5. در بعضی قسمت ها به عنوان شاه تیر نیز می توان از تیرآهن ها استفاده کرد.
  6. در ساخت سقف انبار و سوله ها از تیرآهن ها به عنوان خرپا استفاده می کنند.
  7. برای انتقال بار تیرک های میانی از تیرآهن استفاده می شود.

بهترین تولید کنندگان تیرآهن در ایران

همان طور که گفتیم تیرآهن ها کاربرد فراوانی دارند و امروزه در کارخانه های مختلف سراسر ایران تولید می شوند. توانایی تولید تیرآهن ها در کشور باعث رشد و عدم وابستگی به واردات آن هاز کشور های دیگر شده است. در ادامه به بررسی بهترین تولید کنندگان تیرآهن در ایران می پردازیم.

ذوب آهن اصفهان

یکی از کارخانه های معروف و با کیفیت ذوب آهن است که در استان اصفهان قرار دارد. کارخانه ی ذوب آهن یکی از کارخانه های معتبر در تولید انواع فولاد صنعتی، ساختمانی و ریل به شمار می رود. معمولا تیرآهن های IPE در اندازه های 120 تا 300 میلی متر، IPN با استاندارد DIN 1025-1 و تیرآهن H در سایز متداول 160 میلی متر ساخته می شود.

بزرگترین تولید کنندگان تیرآهن در ایران

آریان فولاد

در شهر بوئین زهرا کارخانه ی آریان فولاد قرار دارد که انواع تیرآهن، نبشی، ناودانی، ریل و میلگرد در آن تولید می شود. در این کارخانه تیرآهن های 16 آریان فولاد، 18، 20، 22، 24، 27 در آنالیز ST37 تولید و به بازار عرضه می شود.

فولاد ناب تبریز

کارخانه ناب تبریز یکی دیگر از کارخانه های تولید کننده انواع نبشی، ناودانی و تیرآهن های سبک، نیمه سبک و سنگین اروپایی است. در این کارخانه تیرآهن ها معمولا با سایز های 14، 16 و 18 در گریدهای St37- St44 – St52 تولید و به بازار عرضه می شوند.

جهان فولاد غرب

کارخانه ی جهان فولاد غرب در استان کرمانشاه واقع شده است. این کارخانه به تولید انواع تیرآهن، نبشی و ناودانی مشغول است و یکی از کارخانه های برتر به شمار می رود. در این کارخانه معمولا تیرآهن ها به صورت تیرآهن نیم پهن IPE و تیرآهن عریض IPB  تولید می شود.

فولاد خوزستان

در شهر اهواز کارخانه ی فولاد خوزستان قرار دارد که انواع شمش، اسلب، و تیرآهن را در سایز های 14 و 16 تولید و به بازار عرضه می کند. کارخانه ی فولاد خوزستان دومین کارخانه ی تولید کننده ی فولاد در ایران است.

برترین تولیدکنندگان تیرآهن در ایران

خرید تیرآهن با کیفیت و قیمت مناسب

درست است که تیرآهن ها در کارخانه های مختلف در سراسر کشور تولید می شود اما خرید به صورت مستقیم از کارخانه کار راحتی نیست زیرا برای خرید از کارخانه باید آن را در مقدار بسیار زیاد خریداری کنید. معمولا در ساخت و ساز های کوچک خرید از کارخانه امکان پذیر نیست. یک راه سریع و آسان دیگر وجود دارد و آن خرید از شرکت های پخش کننده معتبر است. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در پخش انواع تیرآهن و دیگر مصالح ساختمانی شرکت فیدار مبین آژند( آهن505) است. با مراجعه به سایت آهن505 می توانید به راحتی مصالح مورد نیاز خود را خریداری کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان)


سخن آخر

تولید تیرآهن در سال های اخیر با پیشرفت گسترده ای مواجه شده است و تولید کنندگان تیرآهن در ایران انواع آن را در سایز های مختلف تولید می کنند. تیرآهن ها مقاطع فولادی هستند که در شکل های I و H و در سایز های مختلف تولید می شود. برای خرید انواع تیرآهن می توانید آن را از شرکت های معتبر پخش کننده در این زمینه خریداری کنید. پیشنهاد ما به شما خرید از شرکت فیدار مبین آژند است که انواع تیرآهن را در سایز های مختلف عرضه می کند. در این مقاله قصد داشتیم به طور کامل به بررسی تولید کنندگان تیرآهن در ایران بپردازیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با بهترین تولید کنندگان تیرآهن در ایران با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2681

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند