ورق فولادی پوشش دار چیست؟

05:002310
ورق فولادی پوشش دار چیست؟

امروزه صنایع فولادی یکی از اصلی ترین منابع تولید مواد لازم برای ساخت محصولات دیگر به شمار می رود. صنایع فولادی به طور مستقیم کاربردی ندارند اما از آن ها برای تولید اجزای دیگر ساختمانی و صنعتی استفاده می شود. یکی از محصولاتی که به طور گسترده برای ایجاد زیبایی ظاهری مورد استفاده قرار می گیرد، ورق فولادی پوشش دار است. در ادامه این مقاله توضیح کاملی درباره ی اینکه ورق فولادی پوشش دار چیست؟ و چطور ساخته می شود؟ در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. پس با ما همراه باشید.

فهرست

ورق فولادی پوشش دار چیست؟

انواع ورق فولادی پوشش دار کدام است؟

کاربرد انواع ورق فولادی پوشش دار چیست؟

روش های پوشش دار کردن ورق های فولادی

قیمت ورق فولادی پوشش دار


ورق فولادی پوشش دار چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

ورق فولادی پوشش دار چیست؟

ورق های فولادی از انواع ورق های فلزی به شمار می روند و توسط نورد مسطح ساخته می شوند. با ترکیب یک سری مواد خاص با ورق های فولادی، آن ها به ورق فولادی پوشش دار تبدیل می شوند. ورق فولادی پوشش دار در صنعت و ساختمان سازی برای ایجاد استحکام و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. حال که با مفهوم ورق فولادی پوشش دار آشنا شدید، در ادامه به توضیحی درباره انواع ورق فولادی پوشش دار، کاربرد آن، نحوه ساخت و… می پردازیم.

انواع ورق فولادی پوشش دار کدام است؟

ورق های فولادی پوشش دار با توجه به جنس روکشی که روی آن قرار می گیرد انواع مختلفی دارد.

ورق فولادی با پوشش سربی:

این نوع ورق ها نسبت به انواع ورق های فولادی و آهنی مقاومت بالاتری دارند. در ساخت این ورق ها از آلیاژهای قلع و سرب استفاده می شود و برای بالا بردن استحکام آن میزان قلع و سرب به نسبت های دلخواه تغییر داده می شود. این ورق ها ضد زنگ و خوردگی بوده و در ساخت سقف ها، آبرو ها و زیر سازه مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق فولادی با پوشش روی:

وجود آلیاژ روی بر سطح این ورق ها سبب بالا رفتن مقاومت آن می شود. همچنین وجود روی باعث جلوگیری از خرابی و خوردگی ورق های فولادی می شوند. به ورق های فولادی که با روی پوشش دار شده باشند، ورق های گالوانیزه گفته می شود.

ورق فولادی با پوشش لعابی:

هنگامی که ورق های فولادی با لعاب پوشش دار شوند، سطح آن ها به صورت صاف و براق می شود. برای همین از این ورق ها برای ایجاد زیبای ظاهری نمای ساختمان، سقف و روکش دیوار استفاده می شود.

ورق های پوشش دار با مواد آلی:

یکی از روش های جدید امروزی که برای پوشش دار کردن ورق های فولادی استفاده می شود، استفاده از مواد آلی است. این ورق ها در رنگ های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند.

کاربرد انواع ورق فولادی پوشش دار

کاربرد انواع ورق فولادی پوشش دار چیست ؟

ورق های فولادی پوشش دار علاوه بر ایجاد مقاومت و زیبایی در صنعت و ساختمان سازی، کاربردهای دیگری نیز دارند.
کاربرد: برای زیبایی سقف ها در داخل ساختمان، برخی از لوازم خانگی، قطعات خودرو، قسمت هایی از سازه که در محل های مرطوب و یا در مجاورت آب ساخته می شوند، تانکر آب، کانال کولر، دکل های برق، سیستم های خنک کننده و… اشاره کرد.

روش های پوشش دار کردن ورق های فولادی

برای پوشش دار کردن ورق ها، ابتدا باید ورق فولادی به روش نورد سرد تولید شود. سپس باید حوضی از مواد مذاب آماده شود تا فلز اصلی از روی مواد مذابی که قرار گرفته عبور داده شود. سطح فلز اصلی باید تمیز باشد تا به راحتی مواد روی فلز قرار گیرد. این روش بسیار راحت و سریع است و هزینه های کمتری را شامل می شود.

یکی دیگر از روش های پوشش دار کردن ورق ها، عبور جریان الکتریکی از آن ها است. با عبور این جریان یون های روی با فلز واکنش داده و روی سطح آن قرار می گیرند.در این روش ورق ها دارای ضخامت و پوششی یکنواخت در سطح هستند ولی به دلیل نازک بود آن ممکن است در برابر عوامل مختلف آسیب ببینند و دچار خوردگی شوند.

قیمت ورق فولادی پوشش دار

عوامل مختلفی در تعیین قیمت ورق های فولادی پوشش دار موثر است. یکی از مهمترین عوامل متفاوت بودن ورق های فولادی پوشش دار، نوع موادی است که ورق های فولادی با آن پوشش دار شده است. از دیگر عوامل تعیین کننده در قیمت ورق ها می توان به: نوسانات بازار ارز، هزینه های نگهداری در انبار، هزینه ی حمل و نقل، نوع ساخت ورق های فولادی که قرار است روی آن پوشش قرار گیرد، بورس کالا و… اشاره کرد. کارخانه های زیادی در ایران مانند: ذوب آهن اصفهان، فولاد کاویان، فولاد گیلان و اکسین خوزستان انواع ورق های پوشش دار فولادی را تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.
قیمت ورق های قولادی پوشش دار نیز مانند بقیه ی اجزا ساختمانی و صنعتی، مدام در حال تغییر و نوسان است. برای خرید انواع ورق ها لازم است از قیمت روز آن اطلاع داشته باشید. شرکت ahan505، یکی از شرکت های معتبر، در فروش انواع ورق های پوشش دار و دیگر اجزای ساختمانی است. شما می توانید با مراجعه به سایت ahan505 انواع محصولات مورد نیاز خود را شناسایی کرده و به راحتی سفارش دهید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=1732

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند