توری اکسپندد و کاربرد آن

06:0081940
توری اکسپندد و کاربرد آن

توری اکسپندد چیست و چه کاربردی در صنعت دارد؟

مقدمه

امروزه در ساختمان سازی بر خلاف قدیم از مصالح مدرن استفاده می کنند. این مصالح علاوه بر زیبایی باعث افزایش ایمنی و کاهش هزینه ها می شوند. یکی از انواع مصالح کاربردی در ساختمان توری اکسپندد است. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با توری اکسپندد و کاربرد آن خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

توری اکسپندد و کاربرد آن

ویژگی های توری اکسپندد

انواع توری اکسپندد و مزایای آن

خرید انواع مصالح ساختمانی


توری اکسپندد و کاربرد آن

در ساخت و ساز های نوین از مصالح مختلف استفاده می کنند. این مصالح علاوه بر افزایش عمر سازه بر کاهش هزینه ها نیز اثر می گذارد. یکی از انواع توری های پرکاربرد در ساختمان سازی توری اکسپندد است. این توری که با نام لوزی یا استرچ متال نیز شناخته می شود معمولا از جنس فلز است. از دیگر مواد اولیه ای که در ساخت توری ها به کار می رود می توان به فولاد ضد زنگ، فولاد، ورق سیاه، آلومینیوم و ورق گالوانیزه اشاره کرد. این محصول کاربرد های مختلفی دارد که در ادامه به طور کامل به آن اشاره می کنیم.

معرفی توری اکسپندد و کاربرد آن

کاربرد توری اکسپندد

  1. از ویژگی های این ورق انعطاف پذیری بالا، برش های طولی و عرضی ورق ها در اندازه های مختلف است. در نتیجه می توان از آن در دکل های صنعتی و برق استفاده کرد.
  2. این ورق قابلیت ایمن سازی دارد و می توان از آن در کف سازه و دیوار ها نیز به کار رود.
  3. ساخت محافظ و روکش ایمنی در تجهیزات صنعتی
  4. افزایش مقاومت سازه در قسمت هایی که احتمال خوردگی وجود دارد.
  5. مناسب برای حصارکشی به جهت حفظ امنیت
  6. ساخت ریل و راهرو ها
  7. استفاده از آن در راه پله ها و کف سازه

ویژگی های توری اکسپندد

توری های اکسپندد ویژگی های مختلفی دارد و در قسمت های مختلف صنعتی و ساختمانی به کار می رود که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

  1. این نوع توری ضد لغزش است. بر روی توری های اکسپندد سوراخ و حفره هایی قرار دارد که در اندازه های مختلف تولید می شود. به دلیل ضد لغزش بودن این ورق ها استفاده از آن در راهرو و رمپ کارخانه ها توصیه می شود.
  2. حفره هایی که روی سطح این توری ها وجود دارد باعث می شود مواد اضافی درون آن قرار نگیرد.
  3. این ورق ها را با شکل لوزی هم تولید می کنند به همین علت انعطاف پذیری بالایی دارد و برای استفاده در صنعت بسیار مناسب است.
  4. توری اکسپندد محدودیتی برای نصب ندارد و هر جا که جوشکاری بتوان انجام داد به کار می رود.

انواع توری اکسپندد و مزایای آن

این توری ها در 6 نوع مختلف تولید می شود و هر کدام از آن ها در قسمتی از صنعت و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع توری های اکسپندد

1. توری اکسپندد استاندارد

حفره های این توری به شکل لوزی است و در ساخت آن از رشته های یکسان استفاده می کنند. ورق های اکسپندد استاندارد  از لحاظ اقتصادی به صرفه هستند و همچنین باعث افزایش مقاومت در برابر فشار و ضربه می شوند. استفاد از این نوع توری گردش هوا را در قسمت های مختلف ممکن می سازد.

انواع توری اکسپندد و مزایای آن

2. توری اکسپندد میکرو

بر روی توری های میکرو حفره با اندازه های کوچک وجود دارد بیشتر از آن ها در فیلتراسیون استفاده می کنند. شکل این حفره ها می توان به صورت لوزی، مربعی، شش ضلعی و یا مسطح ساخته شود.

3. توری اکسپندد معماری

به دلیل زیبایی این نوع ورق ها از اکسپندد متال مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر قابلیت های توری اسپندد معماری می توان به رنگ پذیری اشاره کرد.

4. توری اکسپندد شش ضلعی

شش ضلعی بودن شکل این نوع طوری ها باعث می شود که هوا، نور، گرما، صدا و مایع به راحتی از آن عبور کند و باعث افزایش استحکام فلز شود.

5. توری اکسپندد مسطح

در سطوح صاف از توری های اکسپندد تخت استفاده می کنند. مسطح کردن باعث افزایش طول بین حدود 3 تا 7 درصد می شود در نتجه می توان از آن در قسمت های مختلف صنعتی و ساختمانی استفاده کرد.

6. توری اکسپندد گریتینگ

در سکو و پیاده رو ها معمولا از این نوع توری استفاده می کنند. همچنین برای اتصال آن نیاز به جوشکاری نیست.

مزایای توری اکسپندد

توری های اکسپندد به دلیل انواع مختلفی که دارند در قسمت های مختلف صنعتی و ساختمانی استفاد می شوند. از مزایای این توری ها می توان به وزن کم و مقاومت بالا نسبت به توری های مش، گردش مناسب هوا، رسانای مناسب برای عبور جریان برق، قابلیت آبکاری عالی، قابلیت گالوانیزه کردن و استفاده ی مناسب از آن در سازه های بتنی و… اشاره کرد. همچنین استفاده از این توری باعث می شود که سایه ای بر روی سازه بیفتد و از زنگ زدن آن جلوگیری شود. با رنگ کرد و گالوانیزه کردن توری های اکسپندد دوام و طول عمر آن نیز افزایش پیدا می کند. حفره هایی که بر روی توری ها قرار دارد باعث می شود لغزندگی اتفاق نیفتد در نتیجه برای استفاده در کف، رمپ کارخانه ها، حصارکشی و… مناسب است.

خرید انواع مصالح ساختمانی

در ساختمان سازی از مصالح مختلفی استفاده می کنند. توصیه می شود قبل از خرید انواع مصالح کیفیت و محل قرارگیری آن مورد بررسی قرار گیرد. شرکت های مختلفی در اصفهان و دیگر شهر ها به پخش مصالح مورد نیاز ساختمانی مشغول اند. یکی از شرکت های معتبر در پخش انواع مصالح ساختمانی شرکت فیدار مبین آژند است. شما می توانید با مراجعه به سایت آهن505 از انواع و قیمت مصالح ساختمانی با خبر شوید و با توجه به نیاز خود آن را خریداری کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان)


خرید توری اکسپندد و کاربرد آن

سخن آخر

یکی از مصالح جدید و پرکاربرد که از آن در ساختمان سازی و صنعت استفاده می شود توری اکسپندد است. اطلاع در رابطه با توری اکسپندد و کاربرد آن باعث افزایش طول عمر و دوام سازه می شود. برای خرید انواع مصالح ساختمانی پیشنهاد می شود آن را از شرکت های معتبر در این زمینه خریداری کنید. کیفیت بالای محصولات باعث افزایش دوام و طول عمر در سازه و قسمت های مختلف صنعتی می شود. در این مقاله قصد داشتیم توضیحی در رابطه با توری اکسپندد و کاربرد آن خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید سوالات خود را درباره ی توری اکسپندد و کاربرد آن با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2903

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند