کاربرد تیرآهن‌ 27

08:552040
کاربرد تیرآهن‌ 27

انواع تیرآهن و کاربرد های آن

مقدمه

تیرآهن ها جزئی از انواع مصالح کاربردی در ساختمان سازی به حساب می آیند و دارای انواع مختلفی هستند. این مصالح مقاومت بالایی در برابر نیروی خمشی و لنگر برشی دارند و در هنگام خرید تیرآهن ها باید به نوع و محل استفاده از آن توجه کنید. همچنین توصیه می شود به دلیل استحکامی که این مصالح ایجاد می کنند حتما نوع مرغوب آن را خریداری کنید. کارخانه های مختلفی در ایران به تولید تیرآهن مشغول اند. یکی از تیرآهن های پرکاربرد، تیرآهن 27 است که در ایران کارخانه های ذوب آهن اصفهان و آریان فولاد آن را تولید و به بازار عرضه می کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی کاربرد تیرآهن‌ 27 بپردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

فهرست

تیرآهن چیست؟

کاربرد تیرآهن 27 چیست؟

مهمترین ویژگی تیرآهن 27 چیست؟

مقاومت تیرآهن سایز 27

نکات مهم برای خرید تیرآهن 27

نحوه ی محاسبه ی وزن تیرآهن های 27

خرید تیرآهن در اصفهان


تیرآهن چیست؟

به طور کلی تیرآهن ها به پروفیلی گفته می شود که با اجرای آن در سازه مقاومت در برابر نیروی خمشی و لنگر برشی افزایش پیدا می کند. معمولا در تولید انواع تیرآهن ها از نورد گرم استفاده می شود. میلگرد ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها در سازه کاربرد خاصی ایجاد می کنند. از انواع تیرآهن های پرکاربرد می توان به IPE ،IPB، تیرآهن لانه زنبوری، INP و… اشاره کرد. برای تشخیص بهترین نوع تیرآهن باید به کارخانه سازنده، کیفیت مواد اولیه، ضخامت جان و بال و… توجه شود. تیرآهن 27 یکی از انواع تیرآهن ها است. به ارتفاع جان تیرآهن یا فاصله میان دو لبه آن، سایز تیرآهن گفته می‌شود که بر اساس سانتی متر محاسبه خواهد شد. سایز تیرآهن بر محاسبه ی وزن آن تاثیر می گذارد. همچنین یکی از ویژگی های حائز اهمیت این نمونه از محصولات سایز آن است که در قیمت نهایی آن نیز بسیار تاثیر بسزایی دارد.

کاربرد تیرآهن 27 چیست؟

تیرآهن 27 جزئی از مقاطع فولادی به حساب می آید که وزن زیادی دارد. از این تیرآهن در قسمت های مختلف ساختمان سازی و صنعتی استفاده می کنند. کاربرد تیرآهن‌ 27 فراوان است که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

  1. استفاده از تیرآهن 27 برای ساخت طبقات زیرین. طبقات زیرین وظیفه ی تحمل بار های اضافی را دارند. به همین دلیل باید از تیرآهن با وزن سنگین استفاده شود.
  2. مناسب برای استفاده در پوشش سقف ها.
  3. ساخت ستون در قسمت های مختلف ساختمان. در ساختمان های مرتفع به دلیل وزن زیاد و ارتفاعی که ستون ها دارند می توان از این نوع تیرآهن استفاده کرد. تیرآهن 27 استایی بالایی دارد به همین دلیل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. ایجاد اسکلت فولادی
  5. استفاده در اجرای سازه های سنگین
  6. ساخت انواع پل های شهری
  7. استفاده در صنعت خودرو سازی. به دلیل مقاومت و وزن بالایی که این تیرآهن دارد از آن در ساخت قسمت های مختلف ماشین آلات استفاده می کنند.

تیرآهن 27 از نوع لانه زنبوری یکی از انواع تیرآهن های 27 است که در ساخت آن از متریال کمتری استفاده می شود. اما باید بدانید که مقاومت بسیار بالایی دارد و در برابر نیروهای خمشی بسیار مقاوم است.


کاربرد تیرآهن‌ 27 چیست

مشخصات تیرآهن 27

  • سایزتیرآهن: 27
  • وزن تیرآهن: 370 کیلوگرم
  • طول تیرآهن: 12 متر
  • عرض بال تیرآهن: 135 میلی‌متر
  • ضخامت بال تیرآهن: 10.2 میلی‌متر
  • ضخامت جان تیرآهن: 6.6 میلی‌متر

تیرآهن های 27 در صورتی که به صورت استاندارد تولید شوند دارای مقادیر بالا هستند. اما در برخی موارد می توان با تغیرر این مقدار ها آن ها را در قسمت های مختلف ساختمان سازی استفاده کرد. مهمترین نکته ای در خرید تیرآهن ها تاثیر می گذارد، وزن آن ها است که در ادامه به طور کامل به نحوه ی محاسبه ی تیرآهن اشاره می کنیم.

مهم ترین ویژگی تیرآهن 27 چیست؟

برای جلوگیری از فرسایش، خم شدگی و تحمل وزن، از تیرآهن 27، به‌عنوان یک عنصر مقاوم و بادوام استفاده می‌شود. علاوه بر این موارد تیرآهن های 27 ویژگی های بسیار زیادی دارند که باید قبل از خرید به آن توجه شود.

  1. تیرآهن های 27 را در کارخانه ها تولید می کنند و مقاومت بسیار بالایی در برابر نیروی برشی و خمشی دارند.
  2. مقاومت بالا در برابر مواد خورنده
  3. استحکام بالا در برابر تغییرات دمایی
  4. مناسب برای استفاده در مناطق مرطوب
  5. پوسیدگی در این نوع تیرآهن ها به ندرت اتفاق می افتد.
  6. برای ساخت تیرآهن ها از استاندارد اروپا استفاده می کنند.
  7. معمولا تیرآهن 27 با سایز های مختلف را در آلمان، لهستان و اسپانیا تولید می کنند.
  8. توانایی جذب ارتعاش در برابر نیروهای خارجی
  9. افزایش عمر و دوام سازه با این تیرآهن امکان پذیر می شود.
  10. تحمل فشار جانبی و محوری در شرایط مختلف
  11. انعطاف پذیری بسیار بالا

مزایای استفاده از تیرآهن

  1. سرعت نصب و اجرای آن بسیار بالا است.
  2. برای استفاده در سازه های مرتفع بسیار مناسب است.
  3. این تیرآهن امکان اتصال چند قطعه را به یکدیگر راحت تر می سازد.
  4. توسعه ی سازه با تیرآهن های 27 ممکن است.
  5. این نوع مصالح از قبل در کارخانه ساخته می شود و سپس آن را به محل ساخت ارسال می کنند.

مقاومت تیرآهن سایز 27

تیرآهن های 27 در کارخانه های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. یکی از کارخانه های تولید کننده تیرآهن 27 ذوب آهن اصفهان است. وزن تیرآهن های 27 معمولا بر حسب کیلوگرم و شاخه ای محاسبه می شود. در محاسبه ی وزن این تیرآهن ها به ازای هر شاخه یک متری از تیرآهن 27 باید ۳۶.۱ کیلوگرم آلیاژ به‌کاربرده شود، درنتیجه وزن تیرآهن های 12 متری، چیزی حدود 433 کیلوگرم است. همچنین باید بدانی که مواردی مانند ضخامت، اندازه ی بال، ابعاد، نوع مواد اولیه مصرفی و… بر وزن و قیمت نهایی آن بسیار تاثیر گذار است.

نحوه تولید بر اساس کاربرد تیرآهن‌ 27

برای تولید تیرآهن باید در ابتدا مواد مورد نیاز در کوره ذوب شود.پس از انجام این مرحله هنگامی که مواد کاملا ذوب شد باید آن را در قالب های مناسب برای انجام مرحله ریخته گری انتقال دهند. پس از اینکه مواد مذاب سرد و به حالت جامد در آمدند با ماشین کاری و تراش کاری بر روی آن مراحلی را انجام می دهند و سپس آن را به بازار عرضه می کنند. کیفیت مواد اولیه در کیفیت تیرآهن به دست آمده بسیار موثر است. همچنین توجه کنید که تیرآهن ها با توجه به قالب هایی که درون آن ها ریخته می شوند دارای ابعاد، اندازه و ضخامت های مختلفی هستند.

نکات مهم برای خرید تیرآهن 27

حال که با ویژگی و کاربرد تیرآهن 27 آشنا شدید باید قبل از خرید به نکات مهم تیرآهن های 27 توجه کنید. در ادامه مقاله به طور کامل به بررسی این نکات می پردازیم.

  1. توجه به کارخانه سازنه و نوع برند آن
  2. بررسی کیفیت تیرآهن ها
  3. سفارش و خرید تیرآهن و مصالح ساختمانی از شرکت پخش کننده معتبر
  4. نوع پروژه و محلی که قرار است از تیرآهن استفاده شود.
  5. مطالعه ی مشخصات محصول و اطلاعات فنی
  6. قیمت تیرآهن های پیشنهادی و مقایسه ی آن با شرکت های دیگر

نحوه ی محاسبه ی وزن تیرآهن های 27

قبل از خرید باید وزن تیرآهن مورد نیاز خود را بدانید. برای این کار کافی است برای به دست آورن وزن از فرمول زیر استفاده کنید.

وزن هر شاخه = وزن مخصوص × سطح مقطع پروفیل ( مساحت) × طول

برای استفاده از فرمول بالا باید به واحد هر کدام از پارامتر ها توجه کنید. کارخانه های ذوب آهن اصفهان و آریان فولاد دو کارخانه ی معتبر در تولید تیرآهن های 27 هستند.

آشنایی با کاربرد تیرآهن‌ 27خرید تیرآهن در اصفهان

یکی از انواع مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی تیرآهن ها هستند. تیرآهن ها انواع مختلفی دارند و از آن ها در قسمت های مختلف صنعتی و ساختمانی استفاده می کنند. یکی از انواع تیرآهن های پرکاربرد، تیرآهن 27 است. اگر قصد خرید تیرآهن را دارید باید به نوع و محل قرارگیری آن توجه کنید. برای خرید تیرآهن نکاتی وجود دارد که حتما باید قبل از سفارش مورد بررسی قرار گیرد. کارخانه ای که تیرآهن تولید می کند در کیفیت آن بسیار موثر است. اگر قصد خرید تیرآهن و دیگر مصالح ساختمانی را دارید پیشنهاد می کنیم آن را از شرکت های معتبر پخش کننده خریداری کنید. یکی از این شرکت ها، شرکت فیدار مبین آژند است. شما می توانید با ورود به سایت آهن505 تیرآهن مورد نیاز خود را به راحتی خریداری کنید. علاوه بر آن برای مراجعه حضوری می توانید به انبار شرکت واقع در پل تمدن اصفهان مراجعه کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان)


سخن آخر

در ساختمان سازی از مصالح مختلف استفاده می کنند. یکی از این نوع مصالح که کاربرد بسیار فراوانی دارد تیرآهن است. تیرآهن ها خود دارای انواع مختلفی است که یکی از مقاوم ترین آن تیرآهن 27 است. قبل از خرید تیرآهن 27 باید از محل قرارگیری و کاربرد آن اطلاعاتی به دست آورید. در هنگام خرید تیرآهن ها باید به نکاتی توجه کنید که در این مقاله به آن اشاره کردیم. در صورتی که قصد خرید تیرآهن را دارید پیشنهاد می کنیم آن را از شرکت های معتبر خریداری کنید. به طور کامل در این مقاله به بررسی کاربرد تیرآهن‌ 27 و ویژگی های آن پرداختیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده و از خواندن آن لذت برده باشید. شما می توانید سوالات خود را در خصوص کاربرد تیرآهن‌ 27 و ویژگی های آن را با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2965

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند