خرید پروفیل در اصفهان

08:021970
خرید پروفیل در اصفهان

نحوه ی خرید پروفیل در اصفهان

مقدمه

برای ساختمان سازی از مصالح مختلف استفاده می کنند. یکی از انواع مقاطع فلزی که می توان از آن در قسمت های مختلف ساختمانی استفاده کرد، پروفیل ها هستند. این مقاطع خود دارای انواع مختلفی هستند و استفاده از هر کدام آن ها ویژگی های خاصی به سازه اضافه می کند. قبل از خرید پروفیل باید بدانید که از هر نوع آن بهتر است در چه قسمتی استفاده شود. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی خرید پروفیل در اصفهان بپردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

پروفیل چیست و چه کاربردی در ساختمان سازی دارد؟

انواع پروفیل ساختمانی و نحوه استفاده از آن ها

مزایا و معایب استفاده از پروفیل

روش تولید انواع پروفیل ها به چه صورت است؟

خرید پروفیل در اصفهان


پروفیل چیست و چه کاربردی در ساختمان سازی دارد؟

یکی از انواع مقاطع فلزی که در قسمت های مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد پروفیل است. پروفیل ها انواع مختلفی دارند و از هر کدام آن ها با توجه به ویژگی هایی که دارند در قسمت های مختلفی ساختمانی استفاده می کنند. جنس پروفیل ها متفاوت است. به عنوان مثال معمولا از انواع پروفیل های آلمینیومی در ساخت در و پنجره استفاده می شود. به طور کلی پروفیل ها به دو دسته ی پروفیل های باز و بسته دسته بندی می شوند.

مزایا و معایب استفاده از پروفیل

کاربرد پروفیل ها

از انواع پروفیل های باز می توان در ساخت تسمه، تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی هاش و… استفاده کرد. با توجه به اندازه ی پروفیل ها از آن ها در ساخت و ساز های مختلف استفاده می کنند. مثلا از پروفیل های باز در ساخت و ساز های مرتفع به طور گسترده استفاده می شود. به دلیل استحکام بالایی که این نوع پروفیل ها ایجاد می کنند معمولا برای ساخت انواع سوله ها، سالن های ورزشی، انبار ها و پارکینگ های عمومی استفاده می شود. نوعی دیگر از پروفیل ها پروفیل بسته است که از آن برای تولید و ساخت انواع لوله، قوطی، پروفیل درب و پنجره، پروفیل پی وی سی و پروفیل های کرکره برقی استفاده می شود. از دیگر کاربرد های پروفیل ها می توان به تولید نرده های فلزی، در و پنجره، نرده کشی های راه پله، پیاده روها، استفادده در اسکلت فلزی ساختمان ها، ساخت انواع نبشی و ناودانی و… اشاره کرد.

انواع پروفیل ساختمانی و نحوه استفاده از آن ها

پروفیل ها در قسمت های مختلف ساختمان سازی مانند ساخت انواع در و پنجره استفاده می شود. علاوه بر ساختمان سازی از پروفیل ها در ساخت انواع خودرو های نظامی و… به عنوان قطعات و متعلقات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از انواع پروفیل های ساختمانی می توان به پروفیل های ساختمانی، گالوانیزه، آلمینیومی و کامپوزیتی اشاره کرد که در ادامه به توضیح بیشتر آن می پردازیم.

1. پروفیل ساختمانی

پروفیل های نورد گرم، نورد سرد و مرکب جزئی از پروفیل های ساختمانی به شمار می روند. نوع مرکب این پروفیل ها از چند پروفیل گرم و سرد تشکیل می شود. پروفیل های مرکب به دو صورت باز و بسته تولید می شوند. از نوع بسته آن برای ساخت انواع لوله و قوطی، درب و پنجره ساختمانی، پروفیل درب های کرکره برقی و پروفیل یو پی وی سی و از نوع باز آن برای ساخت تیرآهن، تسمه، میلگرد، ناودانی، نبشی و… مورد استفاده قرار می گیرد. پروفیل های نورد سرد برای استفاده در ساخت و سلاز های سبک مانند ساخت انواع سقف های کاذب استفاده می شود. همچنین از شمش های فولادی برای ساخت پروفیل های ساختمانی به صورت نورد گرم استفاده می شود و معمولا به شکل قوطی مورد استفاده قرار می گیرد.

2. پروفیل آلمینیومی

در صنعت و ساختمان سازی معمولا از انواع پروفیل های آلمینیومی استفاده می کنند. در ساختمان سازی برای تولید در و پنجره بیشتر پروفیل آلمینیومی به کار می رود. استفاده از این نوع پروفیل ها برای بهینه سازی مصرف انرژی استفاده می کنند.

3. پروفیل کامپوزیتی

برای استفاده در مناطق مختلف جغرافیایی نیاز است از مصالح مناسب با شرایط آب و هوایی استفاده شود. به عنوان مثال برای ساخت و ساز در آب و هوای مرطوب باید از پروفیل های گالوانیزه استفاده شود زیرا در برابر حرارت و رطوبت مقاوم اند و خوردگی و زنگ زدگی در آن ها اتفاق نمی افتد. با این کار طول عمر سازه افزایش پیدا می کند.


نکته!

همان طور که گفتیم پروفیل ها در انواع باز و بسته مورد استفاده قرار می گیرند. پروفیل های باز برای ساخت نبشی، ناودانی، تسمه و میلگرد استفاده می شود. همچنین از پروفیل های بسته برای تولید قوطی و لوله استفاده می کنند.


مزایا و معایب استفاده از پروفیل

مقاطع پروفیل های آهنی به دلیل توخالی بودن وزن سبکی دارند و به همین دلیل می توان از آن ها در ساخت و ساز های گسترده استفاده کرد. توجه کنید که وزن کم پروفیل ها باعث افزایش مقاومت در سازه می شود و به همین دلیل استفاده از آن بسیار توصیه می شود. این قطعه کاربرد های فراوانی دارد و نمی توان به هیچ عنوان از اهمیت انواع آن چشم پوشی کرد. در کنار مزایا، این پروفیل معایبی هم دارد. از معایب آن می توان به تولید محدود آن در کشور، هزینه ی بالا، مشکل در اتصال در محل و… اشاره کرد.

آشنایی با خرید پروفیل در اصفهان

روش تولید انواع پروفیل ها به چه صورت است؟

روش های مختلفی برای تولید انواع پروفیل وجود دارد. با توجه به نوع پروفیلی که مد نظر است از روش های مختلف برای ساخت آن استفاده می شود. برای مثال در صورتی که نیاز به ساخت پروفیل باز است از روش مستقیم و برای ساخت لوله و پروفیل های بسته روش غیر مستفیم مورد استفاده قرار می گیرد.

روش مستقیم

برای ساخت انواع پروفیل ها به روش مستقیم از انواع قالب های آماده استفاده می شود. در روش مستقیم استفاده از ورق و تمامی ابعاد و اندازه ها با توجه به نوع قالب تولید می شود. پروفیل هایی که به روش مستقیم تولید می شوند مقاومت بسیار بالایی دارند و انحنای سطح آن ها محدود است. به دلیل تیز بودن گوشه های قالب استهلاک قالب ها معمولا بیشتر از روش های دیگر است. استفاده از تولید ب روش مستقیم سرعت بسیار پایینی دارد.

روش غیر مستقیم

در روش غیر مستقیم ابتدا مواد به صورت لوله در می آیند و پس از جوش دو لبه در قسمت سایزینگ و پیچش گیر در اثر فشارهای بالایی و پایینی و جانبی، این لوله به اشکال مختلف تبدیل می شود. سرعت در این روش از روش مستقیم بسیار بالاتر است.

ساخت مقاطع با جوش

یکی از روش های دیگر برای ساخت پروفیل ها تولید به کمک جوش است. در این روش باید در ابتدا ورق ها و نوارها توسط رول‌‌‌‌‌‌‌‌ های سنگین سیلندریکالی، فرم‌دهی می‌شوند. سپس با دادن حرارت بر روی هم پرس می شوند و همین کار از بروز برآمدگی ها جلوگیری می کند.

ساخت مقاطع بدون درز جوش

برای انجام این کار در ابتدا باید رول های ورق برای ساخت باز شوند. پس از انجام این کار با ضخامت دهی های مختلف می توان آن ها را با قطر های مختلف ایجاد کرد.

خرید پروفیل در اصفهان

قبل از خرید انواع مصالح ساختمانی باید از قیمت روز آن اطلاعتی به دست آورید. عوامل مختلفی بر قیمت پروفیل ها تاثیر می گذارد. از این عوامل می توان به متراژ مورد نیاز، نحوه ی ساخت، نوع مواد اولیه، کارخانه ی ساخت آن، نوع سطح مقطع پرفیل، جنس و نوع آلیاژ مصرفی و… اشاره کرد. روش های مختلفی برای خرید انواع مصالح ساختمانی وجود دارد. یکی از این روش ها خرید از شرکت های معتبر پخش کننده است. امروزه شرکت های مختلفی به فروش انواع نصالح ساختمانی می پردازند که در هنگام خرید باید از معتبر بودن آن مطمئن شوید. یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی پخش انواع مصالح ساختمانی شرکت فیدار مبین آژند است. شما می توانید با مراجعه به سایت آهن505 از قیمت روز انواع میلگرد، نبشی، پروفیل، تیرآهن و… با خبر شوید و سپس مصالح مورد نیاز خود را سفارش دهید. در صورتی که قصد مراجعه حضوری را دارید می توانید به انبار شرکت واقع در پل تمدن اصفهان مراجعه کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان)


نحوه خرید پروفیل در اصفهان

سخن آخر

در صنعت و ساختمان سازی از مصالح مختلف استفاده می شود. یکی از انواع مصالح کاربرد که در قسمت های مختلف سازه استفاده می شود پروفیل است. پروفیل انواع مختلفی دارد. هر کدام از انواع پروفیل ها در قسمتی از سازه استفاد می شود. به عنوان مثال از پروفیل های باز در ساخت انوع در و پنجره، نرده کشی و… استفاده می کنند. پروفیل های باز هم برای ساخت قوطی و پروفیل بسیار مناسب است. در هنگام خرید باید به کیفیت مصالح، کارخانه سازنده، نوع آلیاژ و… توجه شود. برای خرید آسان کافی است آن را از شرکت های معتبر خریداری کنید. کی از شرکت های معتبر در این زمینه شرکت فیدار مبین آژند است. در این مقاله به طور کامل به بررسی خرید پروفیل در اصفهان پرداختیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده و از خواندن آن لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با خرید پروفیل در اصفهان با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2981

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند