بندیل میلگرد چیست

07:411870
بندیل میلگرد چیست

بندیل میلگرد چیست و معمولا هر بندیل چند شاخه است؟

مقدمه

میلگرد ها یکی از انواع مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی به شمار می روند. کارخانه ها پس از ساخت میلگرد آن ها را از نظر تعداد و اندازه دسته بندی می کنند و در بسته های مشخص قرار می دهند. به هر بسته بندی میلگرد بندیل می گویند. در این مقاله قصد داریم به توضیح اینکه بندیل میلگرد چیست بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

بندیل میلگرد چیست ؟

وزن هر کدام از بندیل های میلگرد

بهتر است در هر بندیل چند میلگرد قرار گیرد؟

طریقه ی بسته بندی میلگرد ها

نکات مهم هنگام خرید انواع بندیل میلگرد چیست ؟

عوامل موثر در قیمت گذاری بندیل میلگرد چیست ؟

نکات مربوط به نگهداری بندیل میلگرد ها

خرید انواع میلگرد


بندیل میلگرد چیست و چه کاربردی دارد

بندیل میلگرد چیست ؟

پس از تولید میلگرد در کارخانه ها برای عرضه ی آن به بازار تعداد مشخصی از میلگرد ها را در بسته بندی قرار می دهند. به هر بسته بندیل میلگرد می گویند. بندیل های میلگرد معمولا شامل میلگرد به صورت شاخه ای یا کلاف هستند. بر اساس شکل پذیری که میلگرد ها دارند معمولا آن ها را به صورت فولاد نرم (S240)، فولاد نیمه سخت (S340,S400) و فولاد سخت (S500) تقسیم می کنند. معمولا فولاد نرم و نیمه سخت که اندازه ی آن ها کمتر از 12 میلی متر است به صورت شاخه و یا کلاف در دسته های مشخص قرار می گیرند. اگر قطر این میلگرد ها از 14 میلی متر بیشتر باشد بهتر است در یک دسته ی مشخص قرار گیرند.
فولاد های سخت فقط به صورت شاخه ای قابل دسته بندی هستند.

وزن هر کدام از بندیل های میلگرد

روشی مناسب و ارزان برای دسته بندی انواع میلگردها استفاده از بندیل است. با استفاده از ورق های نازک از جنس فولاد یا پلاستیک بندیل ها را دسته بندی می کنند. وزنی که هر کارخانه برای بندیل میلگرد ارائه می کند متفاوت است اما معمولا وزن بندیل ها را بین 2 تا 5.5 تن در نظر می گیرند. از مواردی که در وزن بندیل ها تاثیر می گذارند می توان به تعداد شاخه، وزن هر شاخه، قطر میلگرد و ظرفیت بسته بندی دستگاه بندیل اشاره کرد. هر برند وزن مشخصی از بندیل ارائه می کنند. با دانستن وزن، می توان اطلاعاتی از تعداد شاخه های میلگرد بدست آورد.

بهتر است در هر بندیل چند میلگرد قرار گیرد؟

بندیل میلگردی که هر کارخانه به بازار عرضه می کند متفاوت است. برای به دست آوردن تعداد میلگرد در هر بندیل کافی است وزن بندیل بر وزن یک شاخه از میلگرد تقسیم شود. عدد به دست آمده تعداد میلگرد های موجود در آن بسته است. روی هر بندیل میلگرد کاغذی وجود دارد که اطلاعات میلگرد را در آن می نویسند. شما می توانید وزن بندیل را از آن قسمت به دست آورید. وزن هر شاخه میلگرد نیز معمولا توسط کارخانه ها اعلام می شود. برای دستیابی سریع به این وزن ها می توانید به سایت آهن505 مراجعه کنید.

طریقه ی بسته بندی میلگرد ها

برای بندیل هر میلگرد از تعدادی تسمه و حلقه استفاده می کنند. این تعداد با توجه به نوع کارخانه متفاوت است. به عنوان مثال کارخانه ی ذوب آهن اصفهان هر دسته میلگرد را با پنج تسمه و سه حلقه مشخص می کند. بر روی هر بسته دو پلاک قرار می گیرد. بر روی این پلاک ها اطلاعاتی در رابطه با محصول نوشته می شود. رنگ پلاک ها معمولا یا هر دو سفید و یا سفید و زرد هستند. از اطلاعاتی که بر روی آن ها نوشته می شود می توان به سایز، نوع برند، نوع محصول، نقطه ی ذوب، شماره ی بسته، تاریخ تولید، نشانه استاندارد، طول و وزن میلگرد، کارگاه برند و… اشاره کرد.

طریقه ی بسته بندی میلگرد ها

نکات مهم هنگام خرید انواع بندیل میلگرد چیست ؟

در هنگام خرید میلگرد باید به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم توجه کنید.

  1. آرم ESCO بر روی میلگرد ها به صورت برجسته درج می شود.
  2. هنگام تحویل بار باید گواهینامه فنی برای محموله های بیش از 25 تن را داشته باشید.
  3. مواردی مانند نام و آدرس کارخانه ی سازنده، شماره و تاریخ صدور گواهینامه هم جزء اطلاعاتی است که باید نوشته شود.
  4. حتما دو پلاک بر روی بندیل ها وجود دارد. بر روی این دو پلاک مشخصات فنی بندیل ها نوشته می شود.
  5. نوع میلگرد، علامت استاندارد، وزن و اندازه ی میلگرد، نام کارخانه ی سازنده و… از مواردی است که در هنگام خرید باید مورد بررسی قرار دهید.
  6. توجه کنید که برای خرید به صورت مستقیم از کارخانه حنما باید میلگرد ها را با مقدار زیاد خریداری کنید. یکی از روش های آسان خرید سفارش از طریق سایت است.
  7. اگر قصد خرید میلگرد از سایت ها را دارید، باید از معتبر بودن سایت مطمئن باشید.
  8. قیمتی که هر کارخانه برای بندیل میلگرد های خود در نظر می گیرد، متفاوت است.

عوامل موثر در قیمت گذاری بندیل میلگرد چیست ؟

  1. نوع برند و کارخانه ی سازنده
  2. شرکت پخش کننده ی آن
  3. هزینه های مربوط به حمل و نقل
  4. نگهداری در انبار
  5. وزن و قطر هر میلگرد
  6. تعداد شاخه یا کلاف موجود در هر بندیل میلگرد

نکات مربوط به نگهداری بندیل میلگرد ها

پس از اینکه بندیل میلگرد ها را خریداری کردید باید به نحوه ی نگهداری آن نیز توجه کنید. در صورت رعایت نکردن این نکات ممکن است میلگرد مقاومت لازم را در سازه نداشته باشد. در ادامه به توضیح موارد لازم که باید در هنگام نگهداری میلگرد به آن توجه کنید می پردازیم.

  1. بندیل های میلگرد را باید در محلی تمیز نگهداری کنید تا گرد و غبار بر روی آن قرار نگیرد.
  2. رطوبت یکی از عواملی است که موجب زنگ زدگی میلگرد ها می شود در نتیجه باید از رسیدن رطوبت به آن جلوگیری کرد.
  3. بهتر است روی میلگرد را با برزنت یا پلاستیک پوشاند.
  4. در صورتی که میلگر دچار زنگ زدگی شود بهتر است از آن استفاده نکنید. زیرا زنگ زدگی میلگرد باعث می شود که بتن به راحتی بر روی میلگرد قرار نگیرد. در نتیجه استحکام کل سازه به خطر می افتد.
  5. اگر در هنگام نگهداری بر روی میلگرد روغن یا هر چیز دیگری قرار بگیرد حتما باید تمیز شود.
  6. هنگام تخلیه ی بندیل های میلگرد باید نکات ایمنی برای حفظ سلامت کارگران رعایت شود.
  7. هنگام استفاده از هر میلگرد و ایجاد تغییرات در آن باید نکات ایمنی رعایت شود.
  8. برندی که از آن میلگرد می خرید باید معتبر باشد و باید به پلاک روی آن در هنگام استفاده توجه کنید.
  9. میلگرد با قطر یکسان باید در قسمتی مشخص قرار بگیرد.
  10. میلگرد ها به طور مستقیم نباید بر روی زمین قرار بگیرند و بهتر است بر روی تخته چوب گذاشته شود.

نکات مهم هنگام خرید انواع بندیل میلگرد

خرید انواع میلگرد

شما می توانید میلگرد مورد نیاز خود را از کارخانه ها خریداری کنید. اما یکی از راحت ترین روش های خرید میلگرد و دیگر مصالح ساختمانی سفارش از شرکت های پخش کننده ی آن است. بعضی از شرکت های پخش میلگرد برای رفاه حال مشتریان خود از طراحی سایت به جهت فروش میلگرد استفاده می کنند. یکی از شرکت های معتبر در این زمینه شرکت فیدار مبین آژند( آهن505) است. شما می توانید با ورود به سایت آهن 505 تمامی مصالح و میلگرد های مورد نیاز خود را خریداری کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:09131184637

تلفن ثابت:03131505


سخن آخر

یکی از مصالح پرکاربرد در ساختما سازی میلگرد ها هستند. میلگرد برای افزایش مقاومت سازه در برابر نیرو های جانبی مانند زلزله به کار می رود. میلگرد ها را معمول بر اساس قطر و وزن در بسته های مشخصی قرار می دهند. به هر دسته از میلگرد ها بندیل می گویند. وزن بندیل هر کارخانه متفاوت است. بر روی هر بندیل پلاک هایی قرار دارد که مشخصات میلگرد و اطلاعاتی دیگر بر روی آن نوشته می شود. پس از خرید بندیل های میلگرد نیز باید مواردی را برای نگهداری آن رعایت کنید. در این مقاله به طور کامل به بررسی اینکه بندیل میلگرد چیست پرداختیم. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با این مقاله با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2427

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند