آهن زنگ زده!!

06:02542
آهن زنگ زده

خرید و فروش آهن از گذشته تا به امروز روش ها و دغدغه های خاص خودش را دارد. یکی از دغدغه هایی که در خرید آهن دست دوم و یا حتی نو به چشم می خورد، زنگ زدگی آهن است! خب همه می دانیم که زنگ زدن آهن،خوشایند نیست. هیچکس دوست ندارد کالایی معیوب را خریداری کند. یا اینکه کالا ی آن پس از زمان کوتاهی دچار نقض بشود. در این مقاله قصد داریم آهن زنگ زده و زنگ نزده را با هم مقایسه کنیم. همچنین به ارائه روش های جلوگیری از زنگ آهن خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

در ادامه بیان می کنیم:

چرا آهن زنگ می زند؟

چگونه از زنگ آهن جلوگیری کنیم؟

روش های تولید آهن ضد زنگ

مقایسه آهن زنگ زده و زنگ نزده

خرید انواع آهن آلات

معرفی شرکت بازرگانی آهن 505

قیمت خرید آهن ضد زنگ


خطرات آهن زنگ زده

چرا آهن زنگ می زند؟

قبل از هر توضیحی بهتر است شفاف سازی کنیم که اصلا چرا آهن زنگ می زند؟! خب همانطور که ممکن است بیشتر شما این موضوع را بدانید؛ زنگ زدن آهن وابسته به دو عامل اکسیژن و رطوبت است.

وقتی که فلز آهن (Fe) در هوای آزاد در معرض رطوبت قرار می گیرد لایه از اکسید آهن بر روی سطح آن تشکیل می شود. با گذر زمان زنگ آهن به لایه های زیرین فلز نفوذ کرده و سبب تخریب آن می شود. اما خوشبختانه راه های بسیاری برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد. در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

چگونه از زنگ زدن آهن جلوگیری کنیم؟

برای پاسخ به این سوال به علت زنگ آهن بر می گردیم. همانطور که گفته شد اکسیژن و رطوبت عامل اصلی زنگ آهن به شمار می روند. اما عوامل دیگری همچون مواد اسیدی، دی اکسید کربن و آب شور این موضوع را تشدید می کنند. اما چطور می شود این عوامل را حذف کرد؟!

راه های کم هزینه اما اثر بخشی برای این فرایند وجود دارد. یکی از معروف ترین و در دسترس ترین آن ها رنگ کردن آهن است. شاید دیده باشید که درب های ساختمانی را با رنگ های مخصوص رنگ آمیزی می کنند تا از زنگ زدن آهن جلوگیری کنند. نکته ای که وجود دارد این است که آن رنگ نباید محلول با آب باشد. چرا که مجدد سبب بروز زنگ آهن می شود.

روش های تولید آهن ضد زنگ:

به طور کلی شما باید با توجه به آهن مورد نظر خود روش مناسبی را انتخاب کنید. در واقع باید لایه ای محافظ بر روی سطح فلز ایجاد کنید و مانع از نفوذ عوامل زنگ زدگی شوید. به این صورت از محصول آهنی به شکل صحیح محافظت خواهد شد. در ادامه به توضیح یک به یک این روش ها می پردازیم.

روش گالوانیزه کردن:

گالوانیزه کردن سطح فلز آهن، روشی است که به مدت طولانی لایه ای محافظ بر سطح آهن ایجاد می‌ کند. این لایه از خوردگی و فرسایش محصول جلوگیری می کند. در این روش از فلزی مانند روی استفاده می شود. البته از فلز های دیگری مثل نیکل، قلع وکروم نیز استفاده می‌ شود.

روش های تولید آهن ضد زنگ

محافظت کاتدی:

از دیگر روش های جلوگیری از زنگ آهن، محافظت کاتدی است. در این روش جریان الکتریکی را بر روی سطح آهن اعمال می کنند. این عمل باعث می شود که آهن در برابر زنگ زدگی مقاوم بشود.

ایجاد پوشش رنگ، پودر یا روغن بر روی فلز:

رنگ کردن یک لایه محافظ بر روی سطح آهن ایجاد می‌ کند. در نهایت رطوبت و اکسیژن نمی ‌توانند به سطح آهن برسند و سبب زنگ زدن آن بشوند. همانطور که گفته شد به این منظور، از رنگ هایی استفاده می شود که محلول در آب نباشند. در غیر این صورت امکان ترکیب لایه های زیرین آهن و زنگ زدگی مجدد آن ها وجود خواهد داشت.

پودر هایی مانند پودراپوکسی، اوتان، پلی استر، نایلون، اکریلیک و پودر وینیل را بر روی سطح آهن تمیز می ریزند. سپس آهن را حرارت می دهند تا پودر به شکل یک لایه نازک بر روی آهن تبدیل بشود.

با پوشاندن سطح آهن به کمک روغن یا گریس می توان از تماس و ترکیب آن با اکسیژن و همچنین رطوبت جلوگیری کرد.

مقایسه آهن زنگ زده و زنگ نزده:

آهن زنگ زده رنگ نارنجی مایل به قهوه ای دارد و تشخیص آن از آهن سالم بسیار راحت است. با یک نگاه ساده متوجه این مسئله خواهید شد. اگر شما قصد خرید آهن و استفاده از آن، در زمان های آینده را دارید! اگر قصد شما انبار کردن این محصول است! حتما به محل نگه داری این محصول به صورت خاص توجه کنید! از محیط های سقف دار، دربسته و به دور از رطوبت استفاده کنید. تا از سرمایه خود به درستی محافظت کنید.

خرید انواع آهن آلات

برای خرید هر محصول آهنی نکات مخصوص وجود دارد. برای مثال اگر شما قصد خرید میلگرد را داشته باشید لازم است به سایز آن، نوع آج،کارخانه تولید کننده و… توجه کنید.

اما به طور کلی وقتی صحبت از خرید آهن آلات در میان است؛ وقتی دغدغه شما خرید آهن سالم است. این جا نیاز مسئله متفاوت است. نیاز شما اعتماد به شخص یا فروشگاهی مطمئن است. رفع نیاز های شما دغدغه ی ماست!

مقایسه آهن زنگ زده و زنگ نزده

معرفی شرکت فیدار مبین آژند با برند تخصصی آهن505

شرکت بازرگانی آهن 505، مرکزی گسترده در جهت خرید و فروش انوع آهن آلات واقع در استان اصفهان است.

این مرکز در زمینه خرید و فروش انواع آهن آلات، در تلاش برای ایجاد سهولت در مسیر تجارت است.

خدمات شرکت فیدار مبین آژند

  • فروش انواع میلگرد، تیرآهن، خاموت و…
  • امکان مشاهده لحظه ای قیمت آهن آلات در کشور
  • تأمین آهن آلات مورد نیاز در پروژه های سنگین و سوله
  • برشکاری تخصصی انواع آهن
  • خرید انواع محصولات آهنی
  • و…

خدمات ویژه

  • ارائه مشاوره رایگان در زمینه صادرات آهن مانند میلگرد، تیرآهن و…
  • صادرات انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی به خارج از کشور
  • ارسال سریع و تحویل به موقع بار به سراسر کشور
  • فروش اعتباری محصولات پس از اعتبارسنجی مشتریان

برای دریافت مشاوره رایگان، همین حالا با ما تماس بگیرید.

تلفن ثابت: 31505-031  تلفن همراه: 09131184637


قیمت خرید آهن ضد زنگ

قیمت انواع مصالح ساختمانی از جمله آهن، روز به روز در حال تغییر است. برای خرید محصولات فولادی و آهنی لازم است که از قیمت دقیق آن با خبر باشیم. شرکت فیدار مبین آژند همه روزه و به صورت آنلاین قیمت لحظه انواع آهن آلات را در وب سایت خود به نمایش می گذارد. شما می توانید برای مشاهده قیمت انواع آهن آلات ضد زنگ به وب سایت آهن 505 مراجعه کنید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2033

224 نوشته

2 Comments

  1. علی

    سلام. مرسی ازینکه زیاده گویی نمیکنید لذت بردم

      1. فاطمه عبدالهی

        سلام دوست عزیز! ممنون از نگاه زیبای شما

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند