7 مطلب مهم لوله

06:002370
7 مطلب مهم لوله

لوله ها اجزایی هستند که در ساختمان سازی و صنعت بسیار استفاده می شوند. لوله ها انواع مختلفی دارد و با توجه به کارایی هر کدام در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. در هنگام استفاده از لوله ها باید به یک سری نکات توجه شود که در ادامه 7 مطلب مهم لوله که باید بدانید را به شما عزیزان توضیح می دهیم.

فهرست

لوله چیست

کاربرد لوله در ساختمان سازی

انواع لوله

7 مطلب مهم لوله که باید بدانید

خرید انواع لوله


7 مطلب مهم لوله که باید بدانید

لوله چیست؟

به پروفیل های توخالی که معمولا دارای مقاطع دایره ای هستند، لوله گفته می شود. از لوله ها معمولا برای انتقال مایعات استفاده می کنند. از زمان های قدیم مردم از لوله در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می کردند. امروزه این لوله ها، دارای اندازه و انواع مختلفی هستند که در ادامه مقاله بیشتر به آن ها اشاره می کنیم.

کاربرد لوله در ساختمان سازی

از لوله ها در ساختمان سازی و صنایع مختلف، همچنین در کارخانه هایی مانند پتروشیمی استفاده می شود. از کاربردهای لوله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در فاضلاب، انتقال آب، لوله کشی برای ساختمان های مسکونی، انتقال سیالات مانند مواد نفتی، انتقال گاز برای فاصله های طولانی، پوشش برای ستون در ساختمان و… از لوله استفاده می شود.

انواع لوله

لوله ها انواع مختلفی دارند و هر کدام کاربرد خاصی را در صنعت و ساختمان سازی ارائه می دهند.
اگر بخواهیم لوله ها را به طور کلی تقسیم بندی کنیم باید بگوییم، لوله ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند.
1) لوله های فلزی: این لوله ها خود به چهار دسته ی لوله های فولادی، چدنی، گالوانیزه و مسی تقسیم می شوند.
2) لوله های غیر فلزی: لوله های غیر فلزی نیز انواع مختلفی دارند. لوله های استیل، پلاستیکی، سیمانی، بتنی و پلی اتیلن.

گالوانیزه

در ساخت این لوله از روکش آلیاژ روی استفاده شده و جوشکاری آن بسیار سخت است. در هنگام جوشکاری از آن دودی خارج می شود که می تواند به تنفس آسیب بزند. جنس این لوله ها از نوع آهنی یا فلزی است. لوله های گالوانیزه جزئی از لوله های فلزی به شمار می روند که بسیار پر استفاده می باشند. این لوله در دو نوع درز دار و بدون درز تولید می شوند.
کاربرد: از این نوع لوله ها به دلیل مقاومت در برابر خوردگی در لوله کشی های ساختمان و همچنین در لوله کشی فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.

استیل

جنس این نوع لوله استیل است. لوله های استیل در برابر حرارت بالا و خوردگی مقاوم بوده و همچنین قابلیت بازیافت و طول عمر بالایی دارد.

کاربرد: برای انتقال سیالات حساسی مانند نفت مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع نیز برای انتقال برخی از جامدات پودری شکل از آن استفاده می شود.

پلی اتیلن

پلی اتیلن در پالایشگاه های نفت خام تولید می شود. این لوله ها مقاومت بالایی در برابر خورگی، شکستگی و نشتی دارند به همین دلیل امروزه از آن ها بیشتر استفاده می شود. لوله های پلی اتیلن در شهرها به جای لوله های سیمانی و فلزی مورد استفاده قرار می گیرند.
کاربرد: استفاده در کشاورزی برای کاهش مقدار آب مصرفی، در لوله های ساختمانی

لوله پلاستیکی

لوله های پلاستیکی که معمولا مقطع توخالی دایره ای شکل دارند، امروزه بیشتر در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله ها وزن کمی دارند و انعطاف پذیری بالای آن باعث شده که امروزه در ساختمان سازی و صنعت مورد استفاده قرار گیرند.
کاربرد: برای انتقال سیالات، گازها و مایعات حساس از آن ها استفاده می شود.

لوله سیمانی

این لوله ها از سیمان و ازبست تشکیل می شوند و بسیار شکننده هستند اما در برابر خوردگی مقاومند. استفاده از این لوله ها صرفه اقتصادی دارد زیرا هزینه های استفاده از آن نسبت به لوله های دیگر کمتر است . بهتر است از این لوله ها در قسمت هایی استفاده شود که امکان ضربه وجود ندارد.

لوله چدنی:

لوله های چدنی که از ریخته گری ماسه و شن ساخته می شوند، باعث دفع خاک و آب می شوند.
کاربرد: از این لوله ها در بیمارستان،خانه،  مدرسه و… استفاده می شود.

لوله پلیکا:

لوله پلیکا یا لوله pvc، یکی از لوله های کاربردی است که دچار زنگ زدگی نمی شود و انعطاف پذیری بالایی دارد.
کاربرد: ساخت و ساز، لوله کشی فاضلاب، لوله کشی آب آشامیدنی شهری

لوله های داربستی، مبلی، اسپیرال، مانیسمان، گازی و… از انواع دیگر لوله های پرکاربرد هستند که امروزه از آن ها در ساختمان سازی و صنعت استفاده می شود.

لوله سیمانی

7 مطلب مهم لوله که باید بدانید

  1.  در هنگام لوله کشی قسمت های مختلف ساختمان از نکات گفته شده در کتاب مقررات ملی ساختمان استفاده شود.
  2. مهندس ناظر باید در مراحل لوله کشی حضور داشته تا کار به درستی صورت گیرد.
  3. لوله هایی که نیاز به عایق کاری دارند حتما باید قبل از تکمیل شدن آن قسمت ایزوگام و عایق کاری شوند.
  4. قبل از خرید لوله باید به محل نصب آن، کاربرد و قطر مورد نیاز توجه کرد.
  5. به هنگام لوله کشی ساختمان، استاندار های لوله کشی باید رعایت شود.
  6. لوله کشی باید در عمقی مناسب انجام گیرد تا در صورت بروز مشکل امکان تعمیر آن وجود داشته باشد.
  7. توجه داشته باشید که لوله کشی در بخش های سرمایشی و گرمایشی متفاوت و دارای اصول خاصی است.

خرید انواع لوله

امروزه انواع لوله ها در کارخانه های ایران تولید و به فروش می سد. به هنگام خرید لوله به نوع کارخانه سازنده آن، کیفیت، نوع مواد اولیه مصرف شده در تولید آن و محل قرار گیری آن توجه کنید. شرکت آهن505 ارائه دهنده لوله و دیگر اجزای ساختمانی می باشد. شما به راحتی با مراجه یه سایت ahan505 می توانید لوله مورد نیاز خود را سفارش داده و از مرغوب بودن کالای خود اطمینان داشته باشید.


برای اطلاع از آخرین نوسانات قیمت لوله می توانید با مشاوران ما در شرکت ahan505 در ارتباط باشید.

تلفن همراه:09131184637

تلفن ثابت:03131505


خرید انواع لوله

سخن آخر

یکی از اجزای پر استفاده در ساختمان سازی، صنایع و کارخانه ها لوله ها هستند. از لوله ها برای انتقال سیالات، گازها و بعضی از جامدات پودری استفاده می شود. بهتر است در هنگام استفاده از آن نکات مهم گفته شده در مقاله توجه لازم را داشته باشید. سعی کنید لوله ی مورد نیاز خود را از سایت های معروف و معتبر (آهن505) خریداری کنید تا در هنگام استفاده از آن با مشکل مواجه نشوید. امیدواریم توضیحات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=1671

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند