تولید کننده میلگرد در ایران

10:222440
تولید کننده میلگرد در ایران

برای ساخت سازه و انواع ساختمان ها از مصالح و اجزای مختلفی استفاده می شود که یکی از معروف ترین آن ها، میلگرد می باشد. اکثر ما در اطراف محل زندگی یا در مسیر هایی که روزانه طی می کنیم به ساختمان های نیمه کاره ای برخورد کردیم که در کنار آن ها میلگرد قرار گرفته است. میلگردها در قسمت های مختلف ساختمان با توجه به سایز، اندازه و نوع آن استفاده می شوند. هنگام انتخاب میلگرد باید به کیفیت و کارخانه ی سازنده آن توجه کنید زیرا در صورت مرغوب نبودن آن کل سازه دچار آسیب می شود. در ادامه این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره ی تولید کننده برتر میلگرد در ایران به شما دوستان عزیز ارائه دهیم پس تا پایان همراه ما باشید.

فهرست:

میلگرد چیست؟

انواع میلگرد

کاربرد میلگرد

تولید کننده برتر میلگرد در ایران

تشخیص کیفیت میلگرد

نحوه قیمت گذاری میلگرد

میلگرد دست دوم

خرید میلگرد

نکاتی درباره ی نگهداری میلگرد


معرفی تولید کننده میلگرد در ایران

میلگرد چیست؟

یکی از پروفیل های پر کاربرد در ساختمان سازی که معمولا سطح مقطع آن ها دایره ی شکل است و از جنس فولاد می باشد میلگرد نام دارد. میلگردها در سازه با قرار گرقتن در کنار بتن سبب افزایش مقاومت آن در برابر نیروهای جانبی مانند زلزله می شوند. استفاده از میلگرد در ساختمان روش جدیدی نیست و در گذشته هم زیاد از آن استفاده می شد. در ساخت میلگرد از نورد گرم استفاده می شود. و در نهایت دو نوع میلگرد به صورت ساده و آجدار تولید می شود.

انواع میلگرد

میلگردها بر اساس سایز، کارخانه تولید کننده آن، مواد اولیه مصرفی، شکل ظاهری و استاندارد ها در تولید تقسیم بندی می شوند.

میلگردها در سایز های 8، 10، 12، 14، 16، 18، 20، 22، 25، 28، 32 و 36 میلی متر در بازار موجود هستند. هر کدام از این میلگردها در قسمتی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا از میلگرد شماره ی 12 در ساخت ساختمان های مسکونی، سوله ها، استادیوم و… استفاده می شده و در ساخت ساختمان های بلند و پل ها  میلگرد 14 مورد استفاده قرار می گیرد.
بر اساس شکل ظاهری میلگرد ها به انواع A1 ،A2 ،A3 ،A4 تقسیم بندی می شوند. شکل این میلگردها به صورت ساده، آجدار، آجدار جناقی و آجدار مرکب می باشند.
جنس میلگردها مختلف بوده و با توجه به نوع کاربردی که ارائه می دهند مورد استفاده قرار می گیرند. از انواع میلگردها با توجه به جنس می توان به اروپایی، فولاد کربنی، میلگرد باروکش اپوکسی، گالوانیزه، کامپوزیتی و ضد زنگ اشاره کرد.
کارخانه های زیادی در ایران میلگرد تولید میکنند که در ادامه به توضیح مفصلی درباره آن ها می پردازیم.

کاربرد میلگرد

میلگردها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها کاربرد خاصی را ارائه می دهند.
معمولا میلگردها در سازه باعث افزایش مقاومت کششی و همچنین موجب جلوگیری از ترک و بیرون زدگی آرماتور های طولی می شوند. در بتن ریزی دال، فونداسیون و دیوارها نیز از انواع میلگرد استفاده می شود. کاربرد اصلی میلگردها افزایش مقاومت سازه در برابر نیروی جانبی مانند زلزله می باشد.

تولید کننده برتر میلگرد در ایران

کارخانه های زیادی در ایران میلگردهای مورد نیاز را با سایز های مختلف تولید و عرضه می کنند. از مهمترین این کارخانه ها می توان به ذوب آهن اصفهان، فولاد خراسان، فولاد آذربایجان، ظفر بناب، ابرکوه یزد، فولاد سیرجان، سیرجان حدید جنوب و… اشاره کرد.

1.کارخانه ذوب آهن اصفهان:

این کارخانه، یکی از قدیمی ترین و معروف ترین تولید کننده ی میلگرد در ایران است که معمولا میلگرد ساده و آجدار و دوکی شکل تولید می کند.

2.سیرجان حدید جنوب:

تولید میلگردهای آجدار جناقی و آجدار مرکب با سایز های 10تا 32 در این کارخانه صورت می گیرد. که از اهمیت زیادی بر خوردار است.

3.فولاد خراسان:

حتما نام میلگرد نیشابور به گوشتان خورده است. میلگرد نیشابور یکی از معروف ترین نوع میلگرد است که معمولا میلگرد آجدار جناقی، ساده و مارپیچ تولید می کند.

4.کارخانه فولاد آذربایجان:

این کارخانه که در غرب کشور و در شهرستان میانه قرار دارد، تولید کننده ی میلگرد در سایزهای 8 تا 32 و از نوع A2 و A3 است.

5.فولاد روهینا جنوب:

میلگرد ها از نوع ساده، آجدار، جناقی، مرکب در این کارخانه با سایز های 8 تا 40 و به صورت کلافی در سایز های 5 تا 16 میلی متر تولید می شود.

6.ظفر بناب:

کارخانه ی ظفر بناب جز 15 کارخانه ی برتر میلگرد در ایران است. این کارخانه علاوه بر میلگرد نبشی، ناودانی و تیرآهن هم تولید می کند.

7.فولاد کویر کاشان:

این کارخانه تولید کننده ی میلگرد آجدار مرکب است و در کنار آن میلگرد ساده نیز در سایز های مختلف تولید می کند. میلگرد سایز 40 به دلیل کاهش مصرف آن در سازه های بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است که این کارخانه آن را نیز تولید می کند.

8.فولاد تیکمه داش:

کارخانه ی فولاد تیکمه داش که در منطقه ای در تبریز واقع است، تولید کننده ی انواع میلگرد ساده و آجدار می باشد.

9.آریان فولاد:

آریان فولاد تولید کننده میلگرد و دیگر اجزا ساختمانی که در قزوین قرار دارد تولیدکننده ی میلگرد های آجدار و آجدار جناقی است. این میلگردها تا سایز 32 در این کارخانه تولید می شوند.

10.پرشین فولاد:

کارخانه ی پرشین فولاد واقع در نزدیکی استان تهران تولید کننده ی انواع میلگرد است. همچنین این کارخانه به دلیل تولید میلگرد A4 از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا کمتر کارخانه ای این میلگرد را تولید می کند. یکی دیگر از نکات مورد توجه این کارخانه نزدیکی آن به تهران است.

11.فولاد البرز ایرانیان:

فایکو یا فولاد البرز ایرانیان کارخانه ای معروف در استان مازندران شهر نکا است که از معروف ترین کارخانه های تولید کننده ی میلگرد A2 و A3 می باشد.

12.فولاد زاگرس:

این کارخانه تامین کننده ی میلگرد A4 و A3 در استان چهار محال و بختیاری می باشد.

13.فولاد کرمان:

کارخانه فولاد کرمان تولید کننده ی میلگرد آجدار و آجدار جناقی به روش نورد گرم و ترمکس می باشد. این میلگردها در سایزهای 8 الی 32 میلی متری تولید و به بازار عرضه می شود.

14.سیما جهان فولاد:

این کارخانه ی تازه تاسیس در غرب ایران، هدف خود را بر تولید میلگرد A3 قرار داده است. و بسیار هم در این زمینه موفق بوده.

15.فولاد سیادن:

میلگر هایی با نام میلگرد ابهر تولید شده توسط این کارخانه بوده و بسیار با کیفیت هستند. این کارخانه به تولید انواع میلگرد ساده و آجدار در سایزهای مختلف مشغول است.

تولید کننده برتر میلگرد در ایران

تشخیص کیفیت میلگرد

راه های زیادی برای تشخیص میلگرد با کیفیت وجود دارد.
میلگرد های تولید شده ای که وزن آن ها تقریبا به وزن گفته شده در جدول اشتال نزیک باشد، از کیفیت بالایی برخوردار است.
لیبل های موجود روی میلگردها به عنوانی هویت آن را مشخص می کنند و این لیبل ها کمک زیادی به تشخیص میگرد های اصلی از تقلبی می کنند.
توجه داشته باشید که به خاطر وزن کمتر و راحت بودن هنگام حمل و نقل از میلگردهایی با کیفیت پایین استفاده نشود.
میلگرد هایی که رنگ معمول را ندارند از کیفیت پایینی برخوردار هستند.
میلگردهای دست دوم که در بعضی از موارد مورد استفاده قرار میگیرند اگر دارای زنگ زدگی باشند قابل استفاده نبوده و باعث پایین آمدن کیفیت سازه می شوند.

نحوه قیمت گذاری میلگرد

قیمت میلگرد در قیمت نهایی سازه اثر مستقیم می گذارد. قیمت میلگرد هم مانند قطعات دیگر ساختمانی مدام در حال تغییر است. اگر قصد خرید میلگرد را دارید بهتر است از قیمت آن به طور روزانه با خبر باشید. قیمت میلگرد با توجه به نوع میلگرد، کارخانه ی سازنده ی آن، هزینه های نگهداری در کارخانه، حمل و نقل، مواد اولیه مصرفی و… تغییر می کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که بهتر است میلگرد مورد نیاز خود را از کارخانه یا سایت های معتبر خریداری کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را به راحتی رفع کنید. شرکت آهن505 با سابقه بالا در ارائه انواع اجزای با کیفیت ساختمانی کمک زیادی به شما در تهیه انواع میلگرد مورد نظرتان می کند. کافی است با مراجعه به سایت میلگرد یا دیگر اجزا ساختمانی مورد نیازتان را انتخاب، و آن را به راحتی سفارش دهید.

خرید میلگرد

راه های زیادی برای خرید میلگرد وجود دارد. شما می توانید میلگرد مورد نظرتان را به طور مستقیم از کارخانه ها و یا به طور غیر مستقیم از سایت های فروش میلگرد و قطعات ساختمانی خریداری کنید. توجه داشته باشید که برای خرید میلگرد از کارخانه باید حتما آن را در تعداد زیاد خریداری کنید. توصیه می شود برای راحتی و افزایش سرعت و صرف هزینه های کمتر، میلگرد مورد نظر خود را از سایت ها خریداری کنید. شما می توانید از سایتی محصول را خریداره کرده که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد در غیر این صورت بهتر است از آن خریداری نشود.
ahan505 ارائه دهنده ی انواع میلگرد در اصفهان است که با مراجعه به آن می توانید به راحتی محصول خود را با کیفیت بالا خریداری کنید.

نکاتی درباره ی نگهداری میلگرد

در هنگام نگهداری میلگردها باید به نکاتی توجه کرد تا آن ها دچار زنگ زدگی و خرابی نشوند.
میلگردها را باید توسط تسمه پلاستیکی کنار هم بست تا دچار زنگ زدگی نشوند.
باید میلگردها را در محلی دور از رطوبت قرار داد. و همچنین باید آن ها را روی چوبی بالاتر از سطح زمین گذاشت زیرا در مجاورت با زمین ممکن است آسیب ببیند.
هنگام حمل و نقل باید توجه کافی داشت که میلگردها نشکنند و آسیب نبینند.
قبل از استفاده از آن ها در ساختمان باید سطح آن ها را تمیز کرد.
اگر مجبور به قرار دادن میلگرد در فضای باز شدید بهتر است روی آن را با ورق های پلی اتیلن بپوشانید.
میلگرد ها باید در انبار های تمیز نگهداری شوند. اگر میلگردها کثیف باشند هنگام قرار گیری در کنار بتن مقاومت لازم را پیدا می کنند و در نتیجه استحکام سازه به خطر می افتد.
اگر قرار است میلگرد ها به صورت طولانی در انبار بماند باید از سیمان پلاست برای جلوگیری از زنگ زدگی استفاده شود.
فاصله بین بتن ریزی ها نباید بیشتر از 3 ساعت باشد در غیر این صورت میلگرد که سطح آن را کمی ملات بتنی پوشانده باید حتما تمیز شده تا چسبندگی ایجاد شود.
بهتر است برای خم کردن میلگرد از دستگاه های مکانیکی استفاده شود.
میلگرد ها باید در انبار هایی نگهداری شود که دارای سقف باشد تا آفتاب به صورت مستقیم به آن ها برخورد نکند.

تشخیص کیفیت میلگرد

سخن آخر

میلگردها یکی از اجزا پرکاربرد در ساختمان سازی می باشند. جنس آن ها از فولاد بوده و وظیفه آن ها تحمل نیروهای جانبی به سازه مانند زلزله است. میلگرد با قرار گرفتن در کنار بتن موجب افزایش مقاومت آن می شود. میلگردها در سایز و کیفیت های مختلف تولید می شوند. در ایران کارخانه های زیادی میلگرد تولید می کنند. قبل از خرید میلگرد باید از محل مورد استفاده میلگرد و کاربرد آن اطلاع کافی داشته باشید. همچنین به هنگام خرید میلگرد باید از نوع و کیفیت کارخانه ی سازنده ی آن مطمئن باشید تا میلگرد شما دارای خرابی و یا زنگ زدگی نباشد زیرا این خرابی ها هر چقدر هم که جزئی باشند استحکام سازه را به شدت پایین می آورند. در این مقاله قصد داشتیم توضیحی درباره ی تولید کننده برتر میلگرد در ایران به شما ارائه دهیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=1690

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند