فرق وال پست با میلگرد بستر

06:132320
فرق وال پست با میلگرد بستر

وال پست و میلگرد بستر چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

مقدمه

در ساختمان سازی برای ایجاد استحکام سازه در برابر نیروهای جانبی مانند باد و زلزله نیاز است از اجزای مختلفی استفاده کنند. وال پست و میلگرد های بست دو نمونه از این اجزا هستند. هنگام قرار گیری این قطعات در محل مخصوص به خود باعث مقاوم سازی در ساختمان می شوند. علاوه بر کاربرد های مشترک این دو قطعه، تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند که در این مقاله قصد داریم به توضیح فرق وال پست و میلگرد بستر بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

وال پست چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگرد بستر و مزایای استفاده از آن

فرق وال پست با میلگرد بستر

خرید میلگرد بستر و وال پست


وال پست چیست و چه کاربردی دارد؟

برای ایجاد یکپارچگی در دیوار از وال پست استفاده می شود که شبیه به کلاف است. وال پست ها معمولا برای ایجاد مقاومت با دیوار درگیر می شوند. در نتیجه در برابر زلزله و دیگر نیروی های جانبی استحکام لازم برقرار می شود. مقطع آن ها معمولا به صورت فولادی یا بتنی است. در اکثر موارد به نبشی، ناودانی، میلگرد بستر و پروفیل های قائم و افقی که در دیوار استفاده می شود وال پست می گویند.

کاربرد وال پست

  1. ساخت میان سازهای سازه ای و غیر سازه ای مقاوم در برابر نیروهای جانبی
  2. نگهداری درب و پنجره
  3. نمای بیرونی ساختمان ها
  4. عایق و تاسیسات
  5. اتصال وسایل آویزی به محل قرارگیری وال پست و کمتر شدن بار وارده به دیوار

فرق وال پست با میلگرد بستر چیست

انواع وال پست

  1. وال پست عمودی: هنگامی که نیروی خمشی در دیوار ها بیشتر از نیروی های دیگر باشد لازم است از این نوع وال پست استفاده شود. در این روش کل ضخامت دیوار پوشش داده می شود.
  2. وال پست افقی: برای قسمت هایی از ساختمان که به عمودی هستند از وال پست های افقی استفاده می کنند.
  3. وال پست ترکیبی: هنگامی که نیاز باشد چند وال پست در کنار یکدیگر قرار بگیرند می توان از وال پست افقی و عمودی در کنار هم استفاده کرد.

میلگرد بستر و مزایای استفاده از آن

میلگرد بستر و مزایای استفاده از آن

یکی از المان های فولادی میلگرد بستر است که در بند افقی دیوار قرار می گیرد. وجود این المان کمک زیادی به مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله می کند. در هنگام استفاده معمولا از دو مفتول ساده و آجدار در میلگرد های بستر استفاده می کنند.

مزایای استفاده از میلگرد بستر

  1. ایجاد استحکام در برابر زلزله
  2. ایمن سازی ساختمان
  3. نسبت به اتصالات دیگر دارای هزینه های کمتری است.
  4. جدا سازی دیوار و ستون
  5. افزایش مقاومت برشی در سازه

نحوه ی اجرای میلگرد بستر

  1. روش افقی: در این روش از میلگر دهای کلافی با قطر 4 تا 6 سانتی متر استفاده می کنند و آن ها را به صورت خرپا در می آورند. عرض میلگرد باید با عرض دیوار بررسی می شود و معمولا دو الی سه سانتی متر کمتر از ضخامت دیوار است.
  2. روش عمودی: در هنگام چیدمان بلوک ها فضایی خالی در بین آن ها ایجاد می شود. در نتیجه باید میلگرد ها به صورت عمودی قرار داده شود. به این نوع از دیوار ها، دیوار های CMU می گویند.

فرق وال پست با میلگرد بستر

وال پست و میلگرد های بستر شباهت و تفاوت های بسیاری با هم دارند که در ادامه ی این مقاله به توضیح تفاوت های آن می پردازیم.

  1. نصب و راه اندازی وال پست ها نسبت به میلگرد های بستر دارای پیچیدگی هایی می باشد و باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده شود.
  2. هزینه های استفاده از وال پست نسبت به میلگرد بستر بیشتر است.
  3. نصب میلگرد بستر نسبت به وال پست سریع تر انجام می شود.
  4. در وال پست حتما باید از جوشکاری استفاده شود.
  5. توانایی وال پست در تحمل نیروهای جانبی و همچنین کشش و برش بیشتر از میلگرد های بستر است.
  6. میلگرد بستر دارای انعطاف پذیری بالا است و در برابر خوردگی و پوسیدگی نسبت به وال پست مقاوم تر است.
  7. مواد اولیه و روش ساخت وال پست ها با میلگرد های بستر متفاوت است.
  8. وال پست تحمل بیشتری در برابر فشار و نیروهای مختلف دارد.

کدام بهتر است؟

در این مقاله به توضیح ویژگی های وال پست و میلگرد بستر پرداختیم. ممکن است هنوز این سوال در ذهن شما باشد که کدام یک از این دو برای استفاده در ساختمان سازی مناسب تر است؟ امروزه به دلیل ویژگی هایی که میلگردهای بستر دارند و هزینه ی مناسب آن ها می توانند جایگزین مناسبی برای وال پست ها باشند. اما توجه داشته باشید که وال پست مقاومت بالایی نسبت در برابر زلزله و طوفان دارد. در نتیجه انتخاب اینکه در چه منطقه و شرایطی از وال پست یا میلگرد بستر استفاده شود بسیار مهم است.


خرید میلگرد بستر و وال پست

خرید میلگرد بستر و وال پست

امروزه شرکت های مختلفی به فروش انواع تجهیزات ساختمانی مشغول اند. وال پست و میلگرد های بستر از اجزای پر استفاده در ساختمان سازی به شمار می روند. روش های مختلفی برای خرید تجهیزات و مصالح ساختمانی وجود دارد. یکی از آسان ترین روش ها سفارش از طریق سایت های اینترنتی معتبر است. پیشنهاد ما به شما سفارش از سایت آهن505 است. شرکت فیدار مبین آژند یکی از شرکت های معتبر در ارائه ی انواع قطعات ساختمانی است که برای رفاه و خرید آسان مشتریان خود از سایت برای فروش نیز استفاده می کند.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن همراه:09131184637

تلفن ثابت:03131505


سخن آخر

یکی از اجزایی که به طور گسترده در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند میلگرد های بستر و وال پست ها هستند.هر دوی این قطعات برای ایجاد استحکام در سازه در برابر نیروهای جانبی مانند باد، زلزله و… مورد استفاده قرار می گیرد. اینکه از وال پست یا میلگرد بستر در ساختمان سازی استفاده شود به محلی که قرار است استفاده شود بستگی دارد. هزینه های عملیاتی میلگرد های بستر نسبت به وال پست ها کمتر است اما مقاومت وال پست ها در برابر نیروهای جانبی و کششی نسبت به میلگرد های بستر بیشتر می باشد. در این مقاله قصد داشتیم توضیحی در رابطه با فرق وال پست و میلگرد بستر خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با فرق وال پست با میلگرد بستر با ما در میان بگذرید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2305

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند