جدول وزنی ناودانی

06:0082130
جدول وزنی ناودانی

جدول وزنی ناودانی و نحوه محاسبه این مقاطع

مقدمه

جدول وزنی ناودانی فولادی یکی دیگر از نیازها در پروژه های ساختمانی است. مقطع این قطعه فولادی به شکل U انگلیسی است. پروفیل مورد نظر دارای جان و دو سطح عمودی که با نام بال شناخته می شوند. جالب است بدانید ناودانی ها به دلیل ظاهر مناسبی که دارند در پروژه های ساختمانی متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. ناودانی ها انواع گوناگون دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی جدول وزنی ناودانی و نحوه ی محاسبه ی آن برای ساختمان سازی بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

فهرست

ناودانی چیست و چه کاربردی در ساختمان سازی دارد؟

جدول وزنی ناودانی و نحوه ی محاسبه آن

خرید ناودانی در اصفهان


ناودانی چیست و چه کاربردی در ساختمان سازی دارد؟

ناودانی چیست و چه کاربردی در ساختمان سازی دارد؟

یکی از انواع مقاطع فولادی که جزئی از پروفیل های باز محسوب می شود، ناودانی است. ناودانی ها دارای جنس های مختلفی مانند گالوانیزه، استنلس استیل و آلومینیوم هستند. ناودانی ها بر اساس ظاهر و روش تولید دارای انواع مختلفی دارند.

  1. پرسی: از پرس کردن ورق ها ناودانی تولید می شود. این نوع ناودانی ها به دلیل ظاهری مناسب و لبه های صافی که دارد در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. نورد شده: در تولید این نوع ناودانی ابتدا با غلتک از روی شمش ها عبور می کنند تا سطح آن ها صاف شود. سایز این نوع ناودانی ها متفاوت است و کاربرد های مختلفی دارد.
  3. ساده: این ناودانی ها در صنعت و ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارند. از کاربرد های آن می توان به استفاده در پایه و قاب دستگاه های صنعتی، اتاق کامیون، چهارچوب ها و … اشاره کرد.
  4. مشبک: به دلیل سوراخ هایی که بر روی سطح ناودانی است برای اتصال با پیچ و مهره بسیار مناسب است. به همین منظور در ساخت قفسه های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد.
  5. سنگین: وزن و ابعاد ناودانی های سنگین با اعداد نوشته شده در جدول اشتال کاملا برابر است. هزینه نهایی ناودانی ها نیز معمولا بر اساس وزن و ابعاد آن محاسبه می شود.

کاربردهای ناودانی ها

ناودانی ها کاربرد های فراوان دارند اما از اساسی ترین کاربرد آن ها در صنعت ساختمان سازی است. ناودانی ها به عنوان قاب و پایه کاربرد وسیعی دارند. از دیگر موارد استفاده آن ها در نمای ساختمان است. ناودانی هایی که با نورد گرم تولید می شود از ناودانی های پر کاربرد در ماشین های صنعتی است. ناودانی UNP یکی دیگر از انواع ناودانی است که به دلیل اینکه دارای استحکام مناسب است برای پروژه های بزرگ استفاده می شود.

جدول وزنی ناودانی و نحوه ی محاسبه آن

برای محاسبه ناودانی سبک و سنگین فرمولی مخصوص وجود دارد که با استفاده از آن می توانید با توجه به ابعاد وزن ناودانی مورد نظر را به دست آورید.

وزن ناودانی = بر حسب کیلوگرم

ضخامت و طول بال= بر حسب میلی متر

طول ناودانی= بر اساس متر

وزن ناودانی= براساس کیلوگرم

در زیر به ارائه این فرمول می پردازیم تا شما به آسانی بتوانید وزن ناودانی را محاسبه کنید.

1000÷ چگالی × طول ( ضخامت جان × طول جان) + (ضخامت بال × عرض بال) × 2 = وزن ناودانی

جدول وزنی ناودانی ها

ناودانی ها در سایز های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. اما در بین انواع آن بعضی از سایز ها از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. از ناودانی های پراستفاده و محبوب می توان به سایزهای 6، 8، 10، 12، 14 و 18 اشاره کرد. یکی از راه هایی که باعث می شود شما راحت تر بتوانید به وزن ناودانی ها را به دست آورید استفاده از جدول وزنی ناودانی است که در ادامه به ارائه آن می پردازیم.

ارائه جدول وزنی ناودانی سنگین

جدول وزنی ناودانی سنگین

ارائه جدول وزنی ناودانی سبک

جدول وزنی ناودانی سبک

جدول وزنی اشتال ناودانی

پس از ارائه جدول وزنی ناودانی ها نوبت به جدول اشتال ناودانی ها می رسد. این جدول اطلاعات با ارزشی را در اختیار ما قرار می دهد که در زیر به ارائه آن می پردازیم. هر کدام از این حروف نماینده مفهومی هستند. به طور مثال EY: فاصله از سطح مرکزی تا ضلع بیرونی، XM: بیان کننده فاصله مرکز برش تا مرکز سطح است. AL: فاصله دو پروفیل برای مساوی شدن ممان اینرسی را بیان می کند.

جدول وزنی اشتال ناودانی

خرید ناودانی در اصفهان

همان طور که گفتیم ناودانی یکی از انواع مصالح ساختتمانی پرکاربرد است که در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. روش های مختلفی برای خرید ناودانی وجود دارد. اگر قصد خرید ناودانی و دیگر مصالح ساختمانی دارد پیشنهاد می کنیم آن ها از شرکت های معتبر در این زمینه خریداری کنید. کیفیت مصالح تاثیر بسیار زیادی در کیفیت نهایی ساختمان ها دارد. یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی فروش انواع مصالح ساختمانی شرکت فیدار مبین آژند است. این شرکت سابقه ای بالا در ارائه ی انواع مصال ساختمانی دارد. شما می توانید مصالح مورد نیاز خود را به صورت آنلاین و حضوری خریداری کتنید. برای خرید حضوری کافی است به انبار آهن505 واقع در اصفهان پل تمدن مراجعه کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان)


سخن آخر

یکی از انواع مصالح ساختمانی که از آن در ساخت نمای ساختمان، ماشین های صنعتی، قفس های فلزی، اتاق کامیون و… استفاده می شود، ناودانی است. ناودانی ها معمولا بر اساس ظاهر و نحوه ی ساخت دارای انواع مختلفی هستند. برای استفاده از ناودانی باید با توجه به جدول وزنی آن نوع ناودانی مورد نیاز خود را مشخص کنید. با استفاده از فرمول و جداول مختلف وزن ناودانی به دست می آید. وزن ناودانی تاثیر مستقیمی بر هزینه نهایی دارد. شرکت های مختلفی در به پخش ناودانی و انواع مصالح ساختمانی مشغول اند. توصیه می شود ناودانی مورد نظر خود را از شرکت های معتبر خریداری کنید. در این مقاله به بررسی جدول وزنی ناودانی و کاربرد آن در صنایع مختلف پرداختیم. ناودانی کاربرد های فراوانی دارد و نمی توان از اهمیت آن در ساختمان سازی و صنعت چشم پوشی کرد. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با جدول وزنی ناودانی با ما در میان بگذارید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2919

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند