آنالیز میلگرد ذوب آهن

07:0012490
آنالیز میلگرد ذوب آهن

یکی از انواع مقاطع فولادی که به دلیل مقاومت بالا در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند، میلگردها هستند. علاوه بر مقاومت بالا در برابر نیروهای جانبی مانند زلزله، میلگردها تحمل نیروی کششی و فشاری را نیز بر عهده دارند. کارخانه های زیادی در ایران وجود دارد که میلگردها را در انواع مختلف و با استاندارد های متفاوت تولید و به بازار عرضه می کنند. یکی از معروف ترین کارخانه های تولید کننده مقاطع فولادی به خصوص میلگرد کارخانه ذوب آهن اصفهان است. در این مقاله به آنالیز دقیق میلگرد ذوب آهن می پردازیم.

فهرست

میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟

کارخانه های تولیدکننده میلگرد

آنالیز میلگرد ذوب آهن

نحوه شناسایی میلگرد اورجینال کارخانه ذوب آهن

همه چیز درباره ی پلاک بندیل میلگرد

آنالیز قیمت میلگرد ذوب آهن

انواع میلگرد ذوب آهن

خرید انواع میلگرد


بررسی و آنالیز میلگرد ذوب آهن

میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگرد ها نوعی از مقاطع فولادی به حساب می آیند که دارای سطح مقطع دایره ای تو پر هستند. این نوع مقاطع دارای انواع مختلفی از نظر جنس، سایز، کارخانه تولیدکننده و استاندارد تولید بوده و در ساختمان سازی در کنار بتن استفاده می شوند. میلگردها کاربردهای مختلفی دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

کاربرد انواع میلگرد:

  1. ساختن درز انقباض برای اتوبان به جهت جلوگیری از ترک بتن
  2. انعطاف پذیری بالا
  3. قابلیت جوشکاری آسان
  4. مقاوم در برابر حرارت
  5. ایجاد استحکام در ساختمان

کارخانه های تولیدکننده میلگرد

میلگرد جز مصالحی به شمار می رود که در کارخانه های ایران تولید و برای مصرف به بازار عرضه می شود. از انواع کارخانه های تولیدکننده میلگرد می توان به کارخانه ذوب آهن اصفهان، سیرجان حدید جنوب، فولاد خراسان، فولاد آذربایجان، آریان فولاد و… اشاره کرد. در این مقاله به آنالیز دقیق میلگرد ذوب آهن اصفهان می پردازیم.

آنالیز میلگرد ذوب آهن

یکی از قدیمی ترین و معروف ترین کارخانه های تولید کننده ی انواع محصولات فولادی، کارخانه ذوب آهن اصفهان است. این کارخانه اکثر محصولات فولادی به خصوص میلگرد را تولید و به بازار عرضه می کند. میلگردها به صورت آجدار و ساده در این کارخانه قابل تولید است. به دلیل رعایت استاندارد های بین المللی و کیفیت بالای میلگردهای کارخانه ذوب آهن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و کمتر کسی هست که تا به حال نام این کارخانه به گوشش نخورده باشد.
در ساخت میلگرد ها عناصر مختلفی مانند منگنز، کربن، فسفر، نیکل و… به کار می رود. کارخانه ذوب آهن با داشتن متخصصان ماهر در این زمینه بهترین نوع عناصر را در ساخت انواع میلگرد استفاده کرده و در نتیجه محصولات با کیفیت تر نسبت به کارخانه های دیگر ارائه می دهد.
خوب است بدانید که میزان معتبر بودن و بالا بودن میلگرد، با نزدیک بودن آن به استاندارد های جهانی مشخص می شود. میلگردهای تولید شده در کارخانه ی ذوب آهن اصفهان به دلیل نزدیک بودن به استانداردهای میلگرد در سطح جهانی بسیار معتبر و با کیفیت است. در کارخانه ی ذوب آهن بخشی به نام کنترل کیفیت محصولات وجود دارد. وظیفه ی این بخش آنالیز دقیق میلگرد ذوب آهن و دیگر اجزای تولید شده است. دلیل وجود این بخش رفع مشکلاتی است که هنگام تولید آن ممکن است رخ دهد. پس از تولید انواع میلگرد و کنترل کیفیت آن را آزمایش می کنند. در صورتی که محصول تولید شده خطایی نداشته باشد آن را برای مصرف به بازار می فرستند.
سایز و وزن میلگردها جز نکات مهمی است که باید به آن توجه شود. میلگردهای کارخانه ی ذوب آهن به صورت شاخه ای و وزنی قابل فروش است. برای خرید میلگرد ذوب آهن باید از اصل بودن آن اطمینان داشته باشید.

نحوه شناسایی میلگرد اورجینال کارخانه ذوب آهن

برای تشخیص اصلی بودن میلگرد می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  1. میلگردها در این کارخانه به صورت تعداد مشخص با یک بند فلزی کنار هم قرار می گیرند. به این نوع بسته بندی بندیلی می گویند که کارخانه ذوب آهن از این نوع بسته بندی استفاده می کند.
  2. هر کارخانه برای خود علائم مخصوص بر روی میلگرد ایجاد می کند. علامت احتصاصی میلگرد ذوب آهن ESCO است که یکی از راه های تشخیص این میلگرد به حساب می آید.
  3. پلاک بندیل که برای درج مشخصات میلگرد از آن استفاده می شود راهی سریع برای تشخیص نوع و کارخانه سازنده میلگرد است.
  4. میلگرد ذوب آهن توسط پنج تسمه بسته می شود.
  5. در اطراف شاخه های میلگرد سه خاموت وجود دارد که حمل و نقل آن را راحت تر می کند.
  6. معمولا بسته های میلگرد این کارخانه با وزن 5 یا 5.5 تن به فروش می رسد.

همه چیز درباره ی پلاک بندیل میلگرد

همه چیز درباره ی پلاک بندیل میلگرد

یکی از راه های شناسایی و دستیابی به مشخصات میلگرد استفاده از پلاک بندیل است. هر کارخانه پلاک بندیل مخصوص به خود را دارد. در کارخانه ذوب آهن علاوه بر میلگرد بندیل نیز تولید می شود.

اطلاعات روی پلاک بندیل ملگرد:

  1. نوع میلگرد (ساده، آجدار، آجدار جناقی یا آجدار مرکب)
  2. سایز میلگرد (8، 10،12،14 و…)
  3. وزن هر بسته میلگرد
  4. علامت کنترل کیفیت کارخانه
  5. مشخصه ی استاندارد ملی
  6. نام کارخانه تولید کننده آن
  7. شماره بهر یا ذوب آن

آنالیز قیمت میلگرد ذوب آهن

قیمت میلگرد با توجه به کارخانه سازنده آن، اندازه، عناصر استفاده شده در تولید آن، کیفیت و برند انتخابی، و محل قرار گیری آن متغییر است. عوامل دیگری در قیمت میلگرد ذوب آهن تاثیرگذار است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

  1. نوسانات ارز
  2. میزان عرضه و تقاضای کالا
  3. افزایش قیمت مواد اولیه ی مصرفی
  4. هزینه هایی که باید برای حمل و نقل آن در نظر گرفته شود.
  5. نگهداری در انبار

ممکن است در برخی موارد قیمت میلگرد ذوب آهن کمی گران تر از قیمت میلگرد با برندهای دیگر باشد ولی باید در نظر داشته باشید که کیفیت بالای آن نسبت به دیگر برند ها ارزش دادن هزینه ی بیشتر را دارد.

انواع میلگرد ذوب آهن

میلگردها از نظر ظاهری به 4 گروه تقسیم بندی می شوند. میلگردهای ساده، آجدار، آجدار جناقی و آجدار مرکب در اکثر کارخانه های ایران قابل تولید هستند. میلگرد ساده و آجدار بیشتر در کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید می شود. در این کارخانه میلگردها بر اساس استاندارد GOST آلمان و DIN شوروی قابل ساخت هستند. شکل ظاهری میلگردها نوع کاربرد آن را مشخص می کند. میلگرد های ساده معمولا در صنعت و میلگردهای آجدار در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع میلگرد ذوب آهن

خرید انواع میلگرد

برای خرید انواع میلگرد راه های زیادی وجود دارد. شما می توانید میلگرد مورد نظر خود را از کارخانه خریداری کرده یا آن را از سایت های معتبر در این زمینه سفارش دهید. یکی از سایت های معتبر در زمینه ی فروش انواع اجزای ساختمانی به خصوص میلگرد، سایت آهن505 است. این سایت به پخش انواع میلگرد می پردازد. میلگرد کارخانه ذوب آهن به دلیل کیفیتی که دارد مورد استقبال زیادی قرار گرفته و به فروش می رسد.


قیمت میلگرد مدام در حال تغییر است. برای اطلاع از قیمت روز میلگرد می توانید با مشاوران ما در ahan505 تماس بگیرید.

تلفن همراه:09131184637

تلفن ثابت:03131505


 سخن آخر

در ساختمان سازی از مصالح مختلفی استفاده می شود. یکی از انواع مصالح فولادی پرکاربرد در ساخت و ساز میلگرد ها هستند. کارخانه های زیادی میلگرد مورد نیاز را تولید می کنند. یکی از این کارخانه ها ذوب آهن اصفهان است. کارخانه ذوب آهن اصفهان میلگرد های آجدار و ساده تولید می کند. برای خرید انواع میلگرد باید از معتبر بودن برند و کارخانه سازنده آن اطمینان حاصل شود. میلگردها وظیفه ی افزایش مقاومت و تحمل نیروی کششی و فشاری را بر عهده دارند. در صورتی که از میلگرد معتبر و مناسب استفاده نشود استحکام کل سازه به خطر می افتد. در این مقاله قصد داشتیم به آنالیز دقیق میلگرد ذوب آهن بپردازیم. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=1826

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند