ساخت پل عابر پیاده

05:472710
ساخت پل عابر پیاده

با گسترش شهرها و تردد انواع وسایل نقلیه، یکی از راه های حفظ سلامت انسان ها هنگام عبور از خیابان های پرتردد، استفاده از پل های عابر پیاده است. در سال های گذشته تصادفات در محل های شلوغ و پرتردد آمار بالایی داشته است. استفاده از انواع پل های عابر پیاده کمک زیادی به کاهش این نوع صدمات می کند. در این مقاله توضیحی درباره ی نحوه ساخت پل عابر پیاده ارائه می کنیم. پس تا انتهای آن همراه ما باشید.

فهرست

درباره ی پل عابر پیاده

ساخت پل عابر پیاده

انواع مختلف پل عابر پیاده

نصب پل عابر پیاده

نحوه قیمت گذاری پل های عابر پیاده


نحوه ساخت پل عابر پیاده

درباره ی پل عابر پیاده

در ساخت پل های عابر پیاده مقاطع فولادی به کار می رود. وظیفه ی پل عابر پیاده، حفظ امنیت انسان ها هنگام عبور ازخیابان های عریض و پرتردد است.
از پل های عابر پیاده برای عبور از خیابان ها، رودخانه ها، پارکینگ، دره و ریل های راه آهن استفاده می شود.

ساخت پل عابر پیاده

از اجزای مختلفی برای ساخت پل عابر پیاده استفاده می شود. در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

  1. یکی از اصلی ترین اجزا سازنده پل های عابر پیاده لوله های فولادی هستند. لوله های فولادی خود جزئی از مصالح فولادی محسوب می شوند که نوع درزدار صنعتی آن برای ساخت پل عابر پیاده مورد استفاده قرار می گیرد. نوع بدون درز لوله های فولادی بیشتر برای عبور نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار گران قیمت است.
  2. قوطی های ستونی و صنعتی که یکی دیگر از اجزا مورد استفاده در ساخت پل های عابر پیاده به شمار می روند، مانند لوله های فولادی ساخته می شود و تنها تفاوت آن در نحوه ی فرم دهی ورق سیاه و جوشکاری آن است. وزن قوطی های ستونی کم و مقاومت آن ها بالا است. در ساخت نرده های پل عابر پیاده از قوطی های مربعی در سایز های کوچک استفاده می شود.
  3. تیرآهن، نیروهای برشی و لنگر خمشی که به سازه وارد شده را تحمل می کند و همچنین بار روی آن را به پایه ی پل منتقل می کند تا سازه دچار آسیب نشود. تیرآهن ها توسط نورد گرم تولید می شوند و نوسانات قیمت آن در قیمت نهایی پل های عابر پیاده تاثیر گذار است.
  4. برای ایجاد زیبایی ظاهری پل های عابر پیاده، ورق های فولادی که توسط نورد مسطح تولید شده اند به کار می روند.
  5. پلیمر تقویت شده با الیاف یکی دیگر از اجزایی است که برای سبک بودن و دوام بالا، بیشتر در قسمت خرپا و نرده پل قابل استفاده است.
  6. برای ساخت برخی پل ها از چوب استفاده می کنند. مصالح چوبی ظاهر زیبایی به پل می دهند. این پل ها بیشتر برای عبور از رودخانه ها به کار می روند. دقت داشته باشید که پل های چوبی دوام بالایی نداشته و نمی توان در جاهایی که نیاز به تحمل نیروی بالا است از آن استفاده کرد.

انواع مختلف پل عابر پیاده

پل های عابر پیاده بر اساس محل استفاده و کاربردی که دارند دارای انواع مختلفی هستند.

  1. پرکاربرد ترین نوع پل ها، پل های عابر پیاده ساده هستند. در ساخت این پل ها سازه های خرپایی به کار می رود.
  2. نوع دیگر پل های عابر پیاده، پل های قوسی هستند ظاهر این پل ها به صورت دایره ای است. پل های قوسی بیشتر در محل هایی که امکان ساخت پایه ی میانی پل وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. پل عابر پیاده از نوع کابلی به دلیل استفاده از کابل، روشی ارزان محسوب می شود و صرفه اقتصادی دارد. این پل ها بسیار قوی، انعطاف پذیر و دارای طول عمر بالا هستند. به دلیل استفاده از کابل، این پل ها سبک تر از انواع دیگر آن هستند. برای مسافت های خیلی طولانی می توان از این پل ها استفاده کرد.
  4. امروزه از پل های عابر پیاده برقی یا مکانیزه برای آسان تر شدن تردد استفاده می شود. همچنین به دلیل مکانیزه بودن این پل ها، برای افراد معمول و کسانی که ناتوانی جسمی دارند، مناسب هستند.
  5. بر روی رودخانه ها پل های کالورت می سازند. برای افزایش استحکام روی آن بتن قرار می گیرد.
  6. هنگام عبور از مرداب و تالاب، از پل های صاف و بدون نرده استفاده می شود.

نصب پل عابر پیاده

نصب پل عابر پیاده شامل مراحل زیر است.

  1. برای نصب پل های عابر پیاده اول باید ستون آن نصب شود.
  2. عرشه به وسیله ی جرثقیل روی ستون قرار می گیرد.
  3. در مرحله سوم باید پیچ های پل را محکم کرد.
  4. مرحله آخر آسانسور و پله در محل مناسب خود طبق نقشه قرار می گیرند.
  5. در ساخت پل های عابر پیاده باید توجه زیادی به زیبایی ظاهری و مقاومت آن شود.

روش های ساخت پل عابر پیاده

نحوه قیمت گذاری پل های عابر پیاده

عوامل مختلفی در قیمت گذاری پل های عابر پیاده موثر است. قیمت لوله های فولادی، قوطی ستونی، تیرآهن و دیگر اجزای استفاده شده در ساخت پل های عابر پیاده در قیمت نهایی آن نیز تاثیرگذار هستند. قیمت اجزای مختلف پل های عابر پیاده مدام در حال تغییر است. برای خرید یا سفارش انواع پل های عابر پیاده باید از قیمت روز آن اطلاع پیدا کرد. سایت آهن505 یکی از سایت های معتبر در پخش انواع اجزای ساختمانی محصوب می شود. برای راحتی در سفارش می توانید اجزای مورد نیاز خود را از این سایت سفارش دهید. هنگام نصب و خریداری انواع پل های عابر پیاده باید از محلی که قرار است نصب شود اطلاع پیدا کرد.

سخن آخر

برای سهولت انسان ها هنگام رد شدن از خیابان های شلوغ و پر تردد، از پل عابر پیاده استفاده می شود. انواع مقاطع فولادی برای ساخت پل های عابر پیاده مورد استفاده قرار می گیرد. پل های عابر پیاده دارای انواع مختلفی از جمله پل های ساده، قوسی، کابلی، مکانیزه و… هستند. به هنگام نصب پل ها باید اصول اجرایی آن رعایت شود و بهتر است که نصب در حضور مهندس مربوطه انجام شود. زیرا در صورت بروز خطا و چشم پوشی از آن خسارت های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=1807

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند