میزان استفاده از میلگرد

09:0093420
میزان استفاده از میلگرد

بررسی میزان استفاده از میلگرد در ساختمان 100 متری

مقدمه

بررسی میزان استفاده از میلگرد در ساختمان 100 متری یکی از موارد مهمی است که در هنگام طراحی و اجرا باید مورد بررسی قرار گیرد.  فردی که قصد دارد یک ساختمان بسازد قبل از هر چیز، باید هزینه هایی که قرار است بپردازد را برآورد کند. میلگرد یکی از مهم ترین قطعات فولادی است که کاربردهای فراوانی دارد. بسیاری از افراد بسیار تمایل دارند قبل از اینکه شروع به ساختمان سازی کنند مقدار مقاطع آهنی را تخمین بزنند و گاهی آن را جزء ضرورت می دانند. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی میزان استفاده از میلگرد در ساختمان 100 متری بپردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

میلگرد چیست و چه کاربردی در ساختمان سازی دارد؟

شیوه درست متره کردن برای بررسی میزان میلگرد برای ساختمان 100 متری

محاسبه مقدار میلگرد مصرفی برای ساختمان 100 متری

برای اسکلت ساختمانی چه مقدار میلگرد نیاز است؟

محاسبه آنلاین میلگرد ساختمان چگونه است؟

خرید میلگرد در اصفهان


 

میلگرد چیست و چه کاربردی در ساختمان سازی دارد؟

یکی از انواع مقاطع فولادی که از آن برای افزایش مقاومت سازه در برابر نیرو های جانبی استفاده می کنند، میلگرد است. میلگرد ها دارای شکل استوانه ای تو پر هستند و در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر ظاهری 4 نوع میلگرد وجود دارد. هر کدام از این نوع میلگرد ها کاربرد خاصی در صنعت و ساختمان سازی دارند. در تمامی قسمت های ساختمان از فونداسیون تا سقف میلگرد مورد استفاده می شود.

میزان استفاده از میلگرد در ساختمان سازی

کاربرد میلگرد

میلگرد ها عامل اصلی ایجاد مقاومت سازه در برابر زلزله هستند و موجب تقویت بتن در ساختمان می شوند. از کاربرد های میلگرد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. افزایش مقاومت کششی و چرخشی، جلوگیری از ترک و شکستگی است.
  2. برای ساخت بتن مسلح از میلگرد آجدار استفاده می شود.
  3. در سازه های بتنی، پل ها، ایستگاه های اتوبوس و… استفاده می شود.
  4. تقویت سازه در برابر نیرو های جانبی مانند سیل و زلزله

شیوه درست متره کردن برای بررسی میزان میلگرد برای ساختمان 100 متری

همه افراد زمانی که بخواهند هر کار کوچک یا بزرگی را شروع کنند نیاز به یک برنامه ریزی دارند. به طور مثال اگر شما بخواهید به یک مسافرت بروید به محلی که قرار است بروید فکر می کنید. با استفاده از روش های مختلف از جمله اینترنت، پرس و جو از دیگران و… سعی دارید هزینه ها را بررسی کنید.
ساختمان سازی نیز امری همانند سفر است و بررسی اینکه هر ساختمان چه مقدار مصالح و مهم تر از آن مقاطع فولادی نیاز دارد بسیار مهم است. یکی از این مقاطع میلگرد است. لازم است بدانید که هر چه ساختمان شما بزرگتر باشد به بررسی دقیق تری نیاز دارد. به بررسی میزان میلگرد مورد نیاز برای ساختمان قبل از آغاز متره کردن می گویند.

ضرورت متره کردن

متره کردن قبل از شروع بسیار ضروری است زیرا تخمین مقدار میلگردی که نیاز است در برآورد هزینه ها در مراحل بعدی اثر می گذارد. یکی از دلایل ضرورت متره کردن این است که اگر شما میلگرد بیش از حد نیاز سفارش دهید، در این زمان هزینه حمل و نقل زیادی را متحمل می شوید. زمانی که میلگرد کمی سفارش دهید باز هم باید برای سفارش دوباره و حمل و نقل هزینه بپردازید. تخمین مقدار میلگرد برای افرادی که در این کار سابقه دارند کار آسانی است. در نتیجه بهتر است در هنگام محاسبه میلگرد با افراد ماهر در این زمینه مشورت کنید.

اهمیت میزان استفاده از میلگرد

محاسبه مقدار میلگرد مصرفی برای ساختمان 100 متری

معمولا برای هر مترمربع نیاز است 60 تا 67 کیلو گرم میلگرد مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین برای یک ساختمان 100 متری 6000 تا 6700 کیلوگرم میلگرد نیاز داریم. اما اگر قصد دارید به صورت دقیق این موضوع را بررسی کنید باید میزان استفاده میلگرد در پی ریزی، تعداد ستون و سقف را نیز در نظر بگیرید. در صورتی که شما برای ساختمان 100 متری خود نیاز به خرید میلگرد دارید و می خواهید این موضوع را تخمین بزنید.

محاسبه میزان میلگرد فوندانسیون

میلگرد ها در پی ساختمان به سه صورت استفاده می شوند. سه صورت مورد نظر طولی، عرضی و تقویتی است. میلگرد های مخصوص طول برای طول محور پی به کار می روند. جای آن ها در محل های بالا و پایین پی است. برای اینکه وزن میلگرد را محاسبه کنید باید از طول آن مطلع باشید و جهت اینکه طول میلگرد را اندازه گیری کنید، باید طول محور پی را بدانید. اما منظور از کاور فاصله ای است که مقطع فولادی مورد نظر برای اینکه از زنگ زدگی آن جلوگیری شود از قسمت بیرونی بتن می گیرد. اما برای محاسبه طول میلگرد (عرضی و طولی) یک فرمول وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

(2 * طول کاور) – ( 2* طول خم) + طور محور = طول میلگرد

برای اینکه وزن میلگرد های تقویتی که در پی ساختمان 100 متری استفاده می شود را محاسبه کنید باید طول میلگرد از فرمول قبل را در تعداد وزن واحد طول ضرب کنید.
برای محاسبه میزان میلگرد سقف ها و ستون ها نوع اسکلت مهم است. معمولا برای اسکلت های بتنی 12 تا 18 کیلوگرم میلگرد نیاز است اما اگر نوع سقف دال دو طرفه باشد میلگرد مورد نیاز 60 تا 85 کیلوگرم بیشتر میلگرد نیاز می شود.

بررسی میزان میلگرد برای سقف های متفاوت

برای ساخت هر نوع سقفی مقدار میلگرد متفاوت است. به طور مثال اگر سقف شما از جنس تیرچه بلوک باشد، نیاز به 5 تا 7 کیلوگرم میلگرد به ازای هر مترمربع است. برای ساختمان صد متری با سقف تیرچه بلوک تقریبا به 500 تا 700 کیلوگرم میلگرد نیاز داریم.

اگر سقف ساختمان شما کامپوزیت باشد به 8 تا 12 کیلوگرم به ازای هر مترمربع میلگرد نیاز داریم. برای ساختمان صد متری 800 تا 1200 کیلوگرم میلگرد نیاز داریم. ممکن است است شما مایل باشید سقف بتنی توپر را برای ساختمان خود به کار ببرید. در این صورت به 10 تا 16 کیلوگرم میلگرد در هر متر مربع میلگرد نیاز دارید. همچنین برای ساختمان صد متری شما به 1000 تا 1600 کیلو میلگرد نیاز است. علاوه بر این شما می توانید از جدول اشتال میلگرد برای بررسی وزن میلگرد استفاده کنید.

محاسبه میزان استفاده از میلگرد

برای اسکلت ساختمانی چه مقدار میلگرد نیاز است؟

بعد از بررسی میزان استفاده میلگرد در پی و سقف قصد ما این است که این موضوع را بررسی کنیم که چه مقدار میلگرد برای اسلکت ساختمان نیاز است. برای اسکلت فولادی در هر مترمربع به 45 تا 65 کیلوگرم میلگرد نیاز است. اسکلت ساختمان 100 متری به 4500 تا 6500 کیلوگرم میلگرد نیاز داریم.
در صورتی که اسکلت فولادی قاب خمشی را استفاده کنید به 65 تا 90 کیلو در هر مترمربع میلگرد نیاز است. برای یک ساختمان 100 متری به 6500 تا 9000 کیلوگرم با اسکلت فولادی قاب خمش میلگرد نیاز داریم. اگر شما قصد ساخت ساختمان با اسکلت بتنی دارید به 40 تا 55 کیلوگرم در هر مترمربع میلگرد، برای ساختمان صد متری با اسکلت بتنی به 4000 تا 4500 کیلوگرم میلگرد و اگر از قاب خمشی استفاده کنید 35 تا 45 کیلوگرم در هر متر مربع میلگرد نیاز است. در نتیجه برای ساختمان 100 متری به 3500 تا 4500 کیلوگرم میلگرد نیاز داریم.

محاسبه آنلاین میلگرد ساختمان چگونه است؟

شما می توانید مقدار میلگرد مورد نیاز خود را به صورت آنلاین بررسی کنید. این امکان را برخی سایت ها در اختیار کاربران قرار می دهند. برای استفاده از این سایت ها باید اطلاعاتی در رابطه با محل ساخت پروژه، مقدار زیر بنا، نوع سازه، تعداد طبقات، نوع سقف، تعداد ستون و نوع خاک داشته باشید. پس از وارد کردن این اطلاعات مقدار میلگرد مورد نیاز در هر متر برای شما نمایش داده می شود. توصیه می شود برای محاسبه ی مقدار میلگرد از افراد با تجریبه در این زمینه کمک بگیرید. زیرا علاوه بر موارد گفته شده، موارد دیگری نیز در محاسبه و مقدار میلگرد تاثیر گذار است.

خرید میلگرد در اصفهان

یکی از مصالح مورد نیاز در ساختمان سازی میلگرد است. کارخانه های زیادی میلگرد را در انداز های مختلف تولید و به بازار عرضه می کنند. برای اینکه میلگرد را با کفیت بالا خریداری کنید باید آن را از شرکت های معتبر خریداری کنید. یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی پخش انواع میلگرد و دیگر مصالح ساختمانی شرکت فیدار مبین آژند است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت و نحوه ی خرید به سایت آهن 505 مراجعه کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان


نتیجه گیری

میلگرد یکی از پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی است که از آن برای افزایش مقاومت در سازه استفاده می شود. میلگرد ها انواع مختلفی دارند و نمی توان از اهمیت آن چشم پوشی کرد. در همه ی قسمت های ساختمان سازی از فونداسیون تا سقف از میلگرد استفاده می شود. در صورتی که قصد خرید میلگرد را دارید توصیه می شود آن را از شرکت های معتبر در این زمینه خریداری کنید. یکی از این شرکت ها، شرکت فیدار مبین آژند است و شما می توانید با ورود به سایت آهن505 از قیمت های روز مصالح ساختمانی اطلاعاتی به دست آورید. در این مقاله قصد داشتیم به طور کامل به بررسی میزان استفاده از میلگرد در ساختمان 100 متری بپردازیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با میزان استفاده از میلگرد در ساختمان 100 متری با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2795

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند