خرید تیرآهن در اصفهان

07:006070
خرید تیرآهن در اصفهان

در دنیای جدید امروزی خرید از هر جنس و کاربردی که باشد، چالش های خاص خود را به دنبال دارد. از خرید کالای دیجیتال گرفته تا کوچک ترین مصالح ساخت و ساز، همگی نیازمند آگاهی و توجه است. همه ما قبل از خرید علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول مورد نیاز خود هستیم. این نیاز بسیار طبیعی و حتی در برخی موارد بسیار حیاتی است. خرید تیر آهن از جمله این موارد است. در این مقاله قصد داریم با بیان ویژگی های تیرآهن و انواع آن، شما را برای خرید تیرآهن در اصفهان یاری دهیم.

فهرست مطالب

تیرآهن چیست؟

انواع تیرآهن و کاربرد آن

قیمت و خرید تیرآهن در اصفهان

معرفی آهن 505، شرکت خرید تیرآهن در اصفهان


تیرآهن چیست؟

یکی از انواع مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی تیرآهن است. معمولا از تیرآهن ها برای ستون و افزایش مقاومت در قسمت های مختلف سازه استفاده می کنند. تیرآهن ها انواع مختلفی دارند و با توجه به هر نوع آن کاربرد خاصی ایجاد می کنند که در ادامه به بررسی کاربرد و انواع آن می پردازیم.

انواع تیرآهن و کاربرد آن

اغلب پروژه هایی که در مرکز کشور در حال فعالیت هستند، تیرآهن مورد نیاز خود را از برند اصفهان تهیه می کنند. محصولات فولادی تولید شده توسط ذوب آهن اصفهان انواع مختلفی دارند. برای مثل: مدل شاخه ای به صورت بسته بندی شده با طول مشخص و سایز یکسان است. هر بسته دارای حداقل 2 پلاک شامل مشخصات محصول است. مشخصاتی مثل: سایز، طول، شماره ذوب، زمان تولید و… از جمله این موارد است. همچنین به همراه تمامی محصولات فروش گواهینامه فنی(سرتیفیکیت)به خریدار تحویل داده می شود.
تیرآهن ها از نظر استاندارد طراحی شامل چهار دسته INP، IPE، IPB و CPE می شوند.

1. INP

این نوع محصول شکل ظاهری شبیه به I انگلیسی دارد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید؛ در ابتدا ضخامت این بال ها نازک و در انتها به تدریج ضخیم می شود. تیر آهن INP مطابق با استاندار های کشور چین و روسیه تولید و از لحاظ ظاهری به تیر آهن IPE شبیه است. تفاوت این دو تیر آهن ثابت بودن ضخامت در IPE و افزایشی بودن  آن در نوع INP است.
یکی از کاربرد های تیرآهن INP، استفاده از آن در سازه­ های مرتفع است.

خرید تیرآهن در اصفهان و انواع آن

2. IPE

بیشتر محصولات اروپایی و ایرانی، از این نوع استاندارد پیروی می کنند. واضح‌ ترین مشخصه این نوع تیرآهن، ضخامت بال‌ ها در ابتدا و انتها آن به صورت کاملا یکنواخت است. معمولا نقشه هایی که توسط مهندسان ایرانی طراحی می شوند، براساس این نوع تیرآهن است. این عامل باعث شده که این تیرآهن از محبوبیت ویژه ای برخوردار شود. اغلب تیر آهن های وارداتی از نوع IPE از کشور هایی مثل اسپانیا، آلمان، لهستان، کره و همچنین چین و روسیه وارد می شوند.

مشخصات خرید تیرآهن در اصفهان

3. IPB

این نوع تیر آهن با عناوینی مثل: تیر هاش(H)، تیر بال پهن یا عریض مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع، طول بال ها نسبت به IPE  بیشتر است. شاید در نام گذاری این نوع محصول به علامت V وL انگلیسی برخورد کرده باشید. حرف V به معنای تیرآهن سنگین و علامت L نشان دهنده تیر سبک است. به عنوان مثال IPBV به معنای تیر آهن بال پهن و سنگین است.

کاربردی ترین نوع خرید تیرآهن در اصفهان

4. CPE

تیر آهن لانه زنبوری یکی دیگر از انواع تیر آهن است. شباهت به لانه زنبور، دلیل این نامگذاری شناخته می شود. مهم ترین علت برای این نوع طراحی، بالا بردن توان تنش خمشی سازه است. از سوی دیگر سبک تر بودن این نوع تیر آهن نسبت به دیگر نمونه ها باعث می شود که در وارد آمدن نیروی بادی پرقدرت، انحراف کم تری را داشته باشد. تیرآهن CPE اغلب در ساخت و ساز هایی همچون پل ها و سقف سوله ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردی ترین نوع خرید تیرآهن در اصفهان

تیرآهن IPE، تیرآهن هاش(IPB) و تیرآهن زنبوری(CPB) مناسب ترین نمونه هایی هستند که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین تیر آهن ها از سایز 12 الی 30 تولید و عرضه می شوند. در بین انواع مختلف تیرآهن در کشور ایران، تیرآهنی که مطابق با استاندارد IPE اروپا ساخته می‌شود، بیشترین کاربرد را دارد. این تیرآهن معمولا در سایز 12 تولید می‌شود.

 

قیمت و خرید تیرآهن در اصفهان

قیمت و خرید تیرآهن در اصفهان

تیرآهن از کاربردی ترین مصالح در ساخت و ساز کنونی کشور است. از تیرآهن به‌عنوان ستون برای نگهداری بار بر سازه استفاده می‌شود. کارخانه های بسیاری این محصول را تولید و روانه بازار مصرف می کنند. قیمت خرید تیر آهن در اصفهان و همچنین شهر های دیگر کشور همواره دستخوش تغییر است. اما در این میان، کارخانه تیر آهن اصفهان از شهرت و کیفیت بسیار بالایی بر خوردار است. در نتیجه اهمیت خرید از این بازار بر دیگر نمونه ها دارای اولویت است. شما می توانید برای دریافت قیمت لحظه ای انواع تیرآهن به سایت آهن505 مراجعه و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

نوسانات قیمت خرید تیرآهن در اصفهان

همانطور که گفتیم تیرآهن از جمله مصالح مهم در سازه های ساختمانی است. کاربرد بسیار این محصول سبب افزایش توجه عموم به نوسانات موجود در این بازار می شود. علت نوسانات قیمت خرید تیرآهن در اصفهان و شهر های دیگر به دلایلی همچون:
نرخ ارز و دلار، تورم داخلی و خارجی، میزان عرضه و تقاضا، تغییرات قیمت آهن خام، وضعیت مسکن، وضعیت آب و هوا، هزینه های حمل و نقل و باربری و… وابسته است.
همه این عوامل، به تنهایی و یا در کنار هم، می‌توانند روی قیمت تیرآهن و وضعیت بازار فعلی تاثیر بگذارند. معمولاً هم با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، قیمت این محصول، با روند افزایشی رو به رو است.

محاسبه قيمت تير آهن 12

تیرآهن 12 دارای بال‌هایی با طول 64 میلی متر است. با استفاده از جدول اشتال، می‌توان وزن هر متر از تیرآهن 12 را محاسبه كرد. وزن تیرآهن ها به ازای هر متر برای استانداردهای مختلف متفاوت است. اين مقدار براي تير آهن سايز 12 معمولا از 10.4 تا 26.8 کیلوگرم متغیر است. با این حساب، وزن هر شاخه ي 12 متری از این نوع تیرآهن، برابر با 124.8 کیلوگرم خواهد شد. با دانستن قيمت روز هر كيلوگرم از نوع مخصوص تيرآهن و ضرب آن در مقدار وزن نهایی، می توانیم قيمت نهايي محصول را به دست آوریم. در این مقاله با بیان ویژگی های هر یک و کاربرد آن ها سعی داريم شما را در خرید این نوع محصول یاری کنیم. اما قدم بعدی انتخاب نحوه خرید این کالا است که در ادامه با معرفی شرکت بازرگانی آهن 505 راه را برای شما هموار تر خواهیم کرد.

معرفی آهن 505،شرکت خرید تیرآهن در اصفهان

فيدار مبين آژند شرکت گسترده ای در جهت خرید و فروش انوع آهن آلات واقع در استان اصفهان است. این شرکت با فروش تیرآهن و دیگر محصولات از کارخانه ذوب آهن اصفهان، اطمینان در خرید را برای مشتریان خود فراهم می کند. تیرآهن اصفهان، یکی از معتبرترین محصولات فولادی در صنایع ساختمانی کشور به حساب می آید. در واقع کارخانه ذوب آهن اصفهان، تولیدکننده اصلی تیرآهن در کشور است. این کارخانه با رعایت استاندارهای داخلی و بین المللی اقدام به تولید انواع تیرآهن با سایزها و کاربرد های متنوع می کند.

خدمات ویژه این مرکز

  1. فروش انواع، تیرآهن، میلگرد، خاموت و…
  2. امکان مشاهده لحظه ای قیمت تیرآهن و دیگر محصولات فولادی
  3. برشکاری تخصصی انواع آهن
  4. صادرات آهن آلات ساختمانی و صنعتی به خارج از کشور
  5. ارسال سریع و تحویل به موقع بار به سراسر کشور
لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=1518

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند