مزایای دیوار پیش ساخته

06:001900
مزایای دیوار پیش ساخته

دیوار پیش ساخته و مزایای آن

مقدمه

در ساختمان سازی از مصالح مختلفی استفاده می کنند. هر کدام از مصالح کاربرد های خاصی دارند و امکانات مختلفی به سایت اضافه می کنند. یکی از انواع این مصالح که سرعت ساخت و ساز را بهبود می بخشد دیوار ها هستند. دیوار ها انواع مختلفی دارند و هر کدام آن ها از مصالح مختلفی تولید می شوند. در این مقاله به بررسی مزایای دیوار پیش ساخته می پردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

فهرست

دیوار پیش ساخته چیست؟

کاربرد دیوار های از پیش ساخته شده

مزایای دیوار پیش ساخته

انواع این دیوار ها

خرید آسان مصالح ساختمانی


دیوار پیش ساخته چیست؟

در ساختمان سازی از مصالح مختلف استفاده می کنند. یکی از انواع مصالح پرکاربرد دیوار های پیش ساخته هستند. دلیل محبوبیت این دیوار ها به خاطر این است که سرعت انجام کار و روند ساخت و ساز را افزایش می دهد. وزن این دیوار ها بسیار کم است به همین دلیل باعث کاهش وزن کلی ساختمان می شود. معمولا این نوع دیوار ها را از قبل در کارگاه و کارخانه ها تولید می کنند و سپس برای اجرا به محل ساختمان سازی می فرستند. به دلیل ویژگی و مزایای مختلفی که این دیوار دارد جایگزینی مناسب برای دیوار‌های خشتی، سفالی، آجری و سنتی محسوب می شود.

مزایای دیوار پیش ساخته چیست

کاربرد دیوار های از پیش ساخته شده

عوامل مختلف طبیعی مانند سیل، زلزله و… به سازه و ساکنین آن آسیب می رساند. در نتیجه برای جلوگیری از وارد شدن صدمات به ساکنین و سازه ها می توان از این دیوار ها استفاده کرد. زیرا این دیوار ها علاوه بر زیبایی که دارند در برابر آتش سوزی و زلزله از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. از کاربرد های دیگر این دیوار ها می توان به استفاده از آن در احداث کارخانه ها، سوله ها و مسکن‌ اشاره کرد.

مزایای دیوار پیش ساخته

  1. صرفه جویی در وقت
  2. سریع تر شدن روند اجرای ساختمان
  3. تولید همزمان دیوار ها و انجام کار های دیگر مانند خاکبرداری و نقشه کشی
  4. مقاومت بسیار بالا
  5. کیفیت و طول عمر طولانی
  6. مقاومت بالا در برابر اسید و خوردگی
  7. حشرات و موریانه نمی توانند به این مصالح وارد شوند.
  8. کاهش میزان استفاده از مصالح مختلف در هنگام ساخت و ساز
  9. صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های خانوار
  10. کمک به سبک شدن ساختمان در هنگام اجرا و مقاومت آن در برابر ضربه

علاوه بر مزایای این دیوار ها، استفاده از آن معایبی به همراه دارد. از معایب آن می توان به هزینه ی بالای اجرای آن، حمل و نقل با تریلی و هزینه زیاد آن، نیازمند به نیروی متخصص برای اجرا و… اشاره کرد.

انواع این دیوار ها

این دیوار ها انواع مختلفی دارند و در ساخت هر کدام آن از مصالح گوناگون استفاده می شود که در ادامه به توضیح بیشتر این موارد می پردازیم.

1. کناف

برای جدا کردن قسمت های مختلف ساختمان از دیوار های کلاف استفاده می کنند. برای اجرای دیوار های کلافی می توانید از سیستم سازه ای و غیر سازه ای کمک بگیرید. نصب این دیوار ها بسیار آسان و سریع انجام می شود به همین دلیل بیشتر در ساختمان ها و آپارتمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.

2. چوبی

به دلیل وزن سبکی که این دیوار ها دارند معمولا از آن ها در قسمت های مختلف کلبه های چوبی، ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری استفاده می کنند. برای افزایش مقاومت این دیوار ها را به پی بتنی ساختمان متصل می کنند.

آشنایی با مزایای دیوار پیش ساخته

3. گچی

در ساخت دیوار های گچی از لیاف سبک نظیر پلی یورتان و پشم شیشه با آب و گچ استفاده می شود. دیوار های گچی ضد رطوبت هستند و از آن ها برای اجرا و جدا سازی در قسمت های مختلف مانند حمام، سرویس های بهداشتی، آشپزخانه و… استفاده می کنند.

4. بتنی

برای ساخت دیوار های بتنی از آب، سیمان، سنگریزه و میلگرد استفاده می کنند. دیوار های بتنی مقاومت و وزن بالایی دارند و به همین علت از آن در اجرای دیوار های نما استفاده می کنند.

6. یونولیتی

در بازار دیوار های یونولیتی را با نام تری دی پنل نیز می شناسند. توجه کنید که در اجرای آن بین یونولیت ها از میلگرد استفاده می شود در نتیجه تغییر قیمت میلگرد بر قیمت نهایی ساخت و ساز تاثیر می گذارد. به دلیل ضد آب بودن و مقاومت بالایی که این میلگرد ها دارند معمولا از آن ها در مناطق مرطوب استفاده می شود.

خرید آسان مصالح ساختمانی

شما می توانید مصالح مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از کارخانه سفارش دهید یا آن را از شرکت های معتبر پخش کننده خریداری کنید. برای خرید به صورت مستقیم باید بدانید که کارخانه ها مصالح را در حجم بالا به فروش می رسانند. در نتیجه اگر قصد خرید در حجم کم را دارید پیشنهاد می کنیم آن را از شرکت های معتبر پخش کننده خریداری کنید. یکی از این شرکت ها که سابقه ی بالایی در فروش انواع مصالح با کیفیت را دارد، شرکت فیدار مبین آژند است. شما می توانید با ورود به سایت آهن505 از قیمت روز مصالح اطلاع پیدا کنید و به راحتی آن را سفارش دهید. در صورت نیاز به مراجعه حضوری می توانید به انبار شرکت واقع در پل تمدن اصفهان مراجعه کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان)


کاربرد دیوار های از پیش ساخته شده

سخن آخر

در ساختمان سازی از مصالح مختلفی استفاده می کنند. هر کدام از این مصالح کارایی خاصی دارند. یکی از مصالح پرکاربرد دیوار های پیش ساخته هستند که در قسمت های مختلف ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. این دیوار ها انواع و کاربرد های مختلفی دارند. از مزایای استفاده از این دیوار ها می توان به صرفه جویی در وقت، انجام سریع روند ساخت و ساز، مقاومت بالا در برابر اسید و خوردگی و… اشاره کرد. در این مقاله به طور کامل به بررسی مزایای دیوار پیش ساخته و کاربرد های آن پرداختیم. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. شما می توانید سوالات خود را در خصوص موضوع این مقاله و نحوه ی خرید آسان مصالح ساختمانی را با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2958

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند