پروفیل فرانسوی و نحوه تولید

06:441680
پروفیل فرانسوی و نحوه تولید

پروفیل فرانسوی چیست و نحوه تولید آن چگونه است؟

مقدمه

در ساختمان سازی از مصالح مختلف استفاده می شود. یکی از مصالح جدید که از آن در ساخت چهارچوب در و پنجره استفاده می کنند پروفیل فرانسوی است. در این مقاله قصد داریم به بررسی پروفیل فرانسوی و نحوه تولید آن بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

پروفیل فرانسوی چیست؟

مزایا و معایب استفاده از پروفیل فرانسوی

نحوه تولید پروفیل فرانسوی و کارخانه های تولید کننده آن

خرید انواع پروفیل های فرانسوی


پروفیل فرانسوی چیست؟

در ساختمان سازی از مصالح مختلفی استفاده می کنند. یکی از انواع این مصالح پروفیل های فرانسوی هستند که جز پروفیل های فولادی محسوب می شوند.  به دلیل کیفیت بالا و زیبایی ظاهری که این پروفیل ها دارند از آن ها در ساخت انواع چهارچوب درب و پنجره استفاده می کنند. چهارچوب ها محلی هستند که از آن برای اتصال به درب و پنجره به ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. از پروفیل ها با جنس های مختلف استفاده می کنند. به عنوان مثال در قدیم بیشتر پروفیل چوبی به کار می رفت اما امروزه با رایج شدن فولاد و آهن بیشتر از آن استفاده می کنند. استفاده از چهارچوب های فولادی باعث افزایش استحکام می شود اما مشکلاتی از قبیل عایق نبودن و وزن بالا را به همراه دارد. از انواع چهارچوب های فولادی می توان به چهار چوب فرانسوی، مکزیکی، ساده و رومی اشاره کرد.

معرفی پروفیل فرانسوی و نحوه تولید

کاربرد آن

  1. ساخت انواع چهارچوب درب و پنجره
  2. استفاده در اجرای راه پله
  3. استفاده در نرده پیاده رو
  4. نرده کسی دیوار های اطراف کارخانه ها
  5. استفاده در نرده کشی خیابان ها
  6. در صورتی که اتاق خواب با ورودی 95 تا 85 سانتی متر داشته باشید می‌توانید از این پروفیل به عنوان چهارچوب استفاده کنید.
  7. همچنین اگر ورودی سرویس از 70 تا 80 سانتی ساخته شود باید پروفیل فرانسوی مورد استفاده قرار گیرد.

مزایا و معایب استفاده از پروفیل فرانسوی

مزایا

  1. دارای ظاهری زیباست و می توان از آن برای زیبا سازی درب و پنجره استفاده کرد.
  2. طول عمر این چهارچوب ها بالا است و مقاومت بالایی در برابر نیرو های جانبی دارد.
  3. به راحتی قابل رنگ است و می توان آن را در رنگ های مختلف تولید کرد.
  4. قیمت پروفیل های فرانسوی به صرفه است و می توان از آن استفاده کرد.

معایب

  1. این نوع پروفیل فولادی سنگین است.
  2. نصب و اجرای پروفیل های فرانسوی سخت تر از پروفیل های دیگر است.
  3. در برابر حرارت و صوت عایق نیست.

نحوه تولید پروفیل فرانسوی و کارخانه های تولید کننده آن

معمولا چهارچوب های فرانسوی در دو نوع 86-10-1 و 86-11-2 تولید و به بازار عرضه می شود. در سااخت پروفیل های فرانسوی از فولاد st37 استفاده می کنند به این دلیل که فولاد st37 قابلیت جوشکاری و تغییر شکل بالایی دارد. پروفیل های فرانسوی در ضخامت های مختلفی تولید می شود اما با ضخامت 2 میلی متر کاربرد بیشتری دارد. امروزه کارخانه های مختلفی در ایران انواع پروفیل به خصوص پروفیل های فرانسوی را تولید و به بازار عرضه می کنند که در ادامه به توضیح بیشتر آن می پردازیم.

  1. نحوه تولید پروفیل فرانسوی و کارخانه های تولید کننده آن
  2. صدرا پروفیل کاوه تبریز: در غرب و شمال غرب ایران کارخانه ای قرار دارد که پروفیل های فرانسوی تولید می کند. پروفیل های کارخانه صدرا تبریز دارای استاندار است که می توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید.
  3. شرکت شاهین فلز سپاهان: این شرکت در اصفهان واقع شده است و انواع پروفیل ها را تولید می کند. طول مقطع چهارچوب فرانسوی که در این شرکت ساخته می‌شود 6 متر و 68 سانتی متر است. پروفیل ساخته شده بین 2 تا 2.5 میلی متر ضخامت دارد و طول هر شاخه آن 6.68 متر است. وزن هر شاخه با ضخامت 2 میلی‌متر، 24.6 و با ضخامت 2.5 میلی‌متر، 30.8 کیلوگرم خواهد بود.
  4. شرکت تعاونی فولاد علویجه: یکی از شرکت های معروف و معتبر در پخش انواع چهارچوب های فرانسوی شرکت فولاد علویجه است که در اصفهان قرار دارد. ضخامت محصولات این شرکت بین 1.5 تا 2.5 میلی‌متر متغیر است و علاوه بر پروفیل های فرانسوی، پروفیل مکزیکی هم تولید می کند.

نحوه تولید

1. برای ساخت پروفیل های فرانسوی باید مواد اولیه آن تامین شود. این مواد معمولا از کارخانه های دیگر مانند فولاد مبارکه و برخی از کارخانه های خارج از کشور خریداری می شود. در ساخت پروفیل ها از ورق استفاده می شود و باید خواص مکانیکی و شیمیایی آن به نحوی تولید شود که به پروفیل اصلی آسیب نرساند.

2. پس از انجام مراحل قبل کلاف ها را به صورت نواری و با ابعاد مشخص برش می دهند. معمولا برای این کار از دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک استفاده می کنند.  از ابزار های دیگری که در تولید این پروفیل ها به کار می رود می توان به ذخیره کلاف، میز حامل، ضربه گیر، کلاف گیر، و سیستم باز کننده طوقه ‌های کلاف، سیستم کنترل کننده کناره برای بهتر تنظیم شدن، صاف کننده ورق، گیوتین و قرقره‌ های هدایت ورق، غلتک ‌های تغذیه ورق، قسمت اصلی برش، غلتک ‌های جدا کننده نوارهای بریده شده، نگه‌ دارنده نوارها و همچنین نوار جمع کن اشاره کرد.

3. پروفیل و قوطی به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم تولید می شود. پروفیل های باز باشیوه مستقیم تولید می شوند. دستگاه هایی که لوله و پروفیل تولید می کنند، معمولا بخش هایی چون تغذیه نوار، گیوتین، قسمت جوش سر و ته نوار، انباره، فرمینگ که از دو بخش شکل دهنده اولیه و نهایی ایجاد شده، قسمت جوش دو لبه پروفیل، براده برداری، سرد کن، سایزینگ با تعداد ۴ تا ۶ دروازه، خمش و پیچش گیر، برش یا اره اتوماتیک، شتاب دهنده و در نهایت میز تخلیه را دارا هستند.

همه چیز در مورد پروفیل فرانسوی و نحوه تولید

خرید انواع پروفیل های فرانسوی

روش های مختلفی برای خرید انواع مصالح ساختمانی وجود دارد. در صورتی که قصد خرید مصالح را دارید علاوه بر کیفیت باید به معتبر بودن شرکت پخش کننده آن توجه کنید. یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی پخش انواع مصالح ساختمانی شرکت فیدار مبین آژند است. شما می توانید با مراجعه به سایت آهن505 از قیمت روز مصالح مختلف اطلاع پیدا کرده و آن را خریداری کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان)


سخن آخر

یکی از انواع پروفیل های فولادی که از آن در ساخت درب و نجره استفاده می کنند پروفیل فرانسوی است. پروفیل فرانسوی و نحوه تولید به نوع کارخانه تولید کننده بستگی دارد. در نتیجه باید در هنگام خرید به نوع کارخانه و کیفیت آن توجه کنید. در این مقاله به طور کامل به بررسی پروفیل فرانسوی و نحوه تولید آن پرداختیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده و از خواندن آن لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با پروفیل فرانسوی و نحوه تولید آن را با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2951

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند