نکات خرید ناودانی

09:231900
نکات خرید ناودانی

ناودانی چیست و در هنگام خرید آن باید به چه نکاتی توجه شود؟

مقدمه

یکی از انواع مصالح ساختمانی که از آن در ساخت نما، چهارچوب، ساخت قطعات مختلف در ماشین آلات و… استفاده می شود، ناودانی نام دارد. به دلیل ویژگی های مهمی که این قطعه دارد از آن در قسمت های مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال می توان از ناودانی ها در قسمت هایی از ساختمان به عنوان تیر و ستون هم استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی نکات خرید ناودانی و روش های خرید آسان آن بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

ناودانی و کاربرد آن

آشنایی با انواع ناودانی

ویژگی ناودانی ها

نکات خرید ناودانی

خرید ناودانی در اصفهان


نکات خرید ناودانی چیست

ناودانی و کاربرد آن

یکی از پروفیل های فولادی پرکاربرد در ساختمان سازی ناودانی است و شبیه به حرف U انگلیسی ساخته می شود. این مصالح دارای جنس های مختلفی هستند و با توجه به محل استفاده خریداری می شوند. از انواع جنس های آن می توان به گالوانیزه، آلومینیوم و استنلس استیل اشاره کرد. در بین جنس های نام برده شده نوع آلومینیومی آن استحکام بالایی دارد و به راحتی می توان آن را به شکل دلخواه تغییر داد. در نتیجه بیشتر از آن استفاده می شود.

کاربرد ناودانی

  1. ساخت انواع چهارچوب
  2. استفاده در تولید ماشین آلات
  3. ساخت انواع تشکیلات مورد استفاده در دریا
  4. استفاده از آن به عنوان تیر و ستون
  5. تولید و ساخت انواع خرپا
  6. استفاده در نمای ساختمان و معماری

آشنایی با انواع ناودانی

ناودانی تقسیم بندی های متفاوتی دارد. همچنین کاربردهای گسترده ای دارد؛ لذا دانستن نکات خرید ناودانی ضروری است. در ابتدا با انواع ناودانی آشنا می شویم و سپس به بررسی نکات خرید ناودانی می پردازیم.

ناودانی ها معمولا بر اساس ظاهر، وزن، جنس و روش تولید دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به توضیح هر کدام آن می پردازیم.

تقسیم بندی ناودانی از لحاظ شکل ظاهری

ناودانی از نظر ظاهر به دو نوع ساده و مشبک تقسیم می شود. ناودانی های ساده جزء ناودانی های رایج و پرکاربرد هستند. این نوع با ورق گالوانیزه گرم ساخته می شود. از نوع ساده در قاب، دستگاه های صنعتی و چارچوب ها استفاده فراوانی می شود. ناودانی های مشبک نیز با نورد گرم ساخته می شود. این نوع ناودانی دارای سوراخ هایی هستند. قرار دادن این سوراخ ها به این دلیل است که امکان بستن پیچ و مهره با آن ها میسر شود و در ساخت قفسه های با دوام قابل استفاده هستند. دسته بندی دیگر ناودانی براساس شکل بال انجام می شود. یکی از انواع آن ناودانی UPE است. این ناودانی از بال های موازی برخوردار است. نوع دیگر آن ناودانی UPN به شکل مخروطی است. کاربرد این ناودانی در صنعت و پروژه های بزرگ به کرات دیده می شود.

آشنایی با نکات خرید ناودانی

ناودانی از نظر وزن

از لحاظ وزن ناودانی به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می شود. ناودانی های سبک ارزان تر از ناودانی های سنگین هستند. از این نوع ناودانی برای ساخت در اسکلت بندی ساختمان استفاده می شود. ناودانی ها از نظر ابعاد 8 تا 16 وجود دارند. ارتفاع آن ها 30 تا 40 سانتی متر است.

ناودانی از نظر روش تولید

یکی از نکات مهم این است که ناودانی ها از نظر تولید به دو روش پرسی و فابریک تولید می شوند. در روش پرسی برای حالت دهی ناوادانی ها از دستگاهی به نام رول فرمینگ استفاده می شود و برای شکل دادن به آن از دستگاهی با نام پرس استفاده می کنند. در روش تولید به صورت فابریک از همان آغاز تولید به صورت ناودانی خارج می شوند. این ناودانی ها به دو صورت نورد سرد و گرم قابل ساخت هستند.

تقسیم بندی ناودانی از لحاظ جنس

ناودانی آلومینیومی

ناودانی با جنس آلومینیوم از متداول ترین و رایج ترین نوع ناودانی ها هستند و کاربرد گسترده ای دارند. این نوع با استاندارهای AS و AA در بازار موجود است. در ساخت و ساز ها برای ایجاد مقاومت بالا از این نوع ناودانی استفاده می کند. از ویژگی های قابل توجه این ناودانی می توان به راحتی در جوشکاری، انعطاف پذیری راحت آن، استحکام بالا و امکان ایجاد سوراخ و…اشاره کرد.

ناودانی گالوانیزه

نوعی از ناودانی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد ناودانی گالوانیزه است. این نوع طی فرایندی با نام گالوانیزاسیون مقاومتشان افزایش پیدا می کند. داشتن ضخامت بیشتر روی ناودانی نشانه خاصیت ضد زنگ بالاتر است. این نوع از ناودانی به دلیل داشتن این ویژگی در صنایع دریایی، ماشین، صنعت، کفی تریلی و… استفاده می شود.

ناودانی استنلس استیل

این نوع از ناودانی از سطح مقطع باز برخوردار است و مانند نوع های قبلی به شکل U انگلیسی است. تفاوت اصلی آن با دیگر ناودانی ها جنس آن است. به دلیل جنس آن از دوام کافی نسبت به نوع های دیگر برخوردار است. از لحاظ قیمت نیز نسبت به نوع های دیگر ارزان تر است. از خصوصیات دیگر آن حالت گرد و زاویه نوک تیز آن است. ناودانی استیل نیز خود انواع مختلفی دارد.

نکات خرید ناودانی در اصفهان

ویژگی ناودانی ها

به دلیل ویژگی هایی که ناودانی ها دارند از آن ها در قسمت های مختلف ساختمانی استفاده می شود. دانستن این ویژگی ها به انتخاب بهتر آن کمک زیادی می کند که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

  1. ناودانی ها در برابر تنش های وارد شده مقاومت بالایی دارند.
  2. فضای کمی را اشغال می کنند.
  3. نصب و اجرای آن در ساختمان سازی بالا است.
  4. مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه دارند.
  5. کارایی بالا برای استفاده در مدت زمان طولانی
  6. وزن اسکلت فلزی کم است.

نکات خرید ناودانی

  • دانستن اصطلاحاتی که برای ناودانی به کار می رود. اصطلاحاتی مانند نرمال که دارای طول 6 تا 12 است.
  • سایز مورد نیاز. کوتاه و بلند که کوتاه دارای طول 6 و بلند دارای طول 12 است.
  • وزن ناودانی در محل مورد استفاده. ناودانی های سنگین که استاندارد هستند و هم وزن ناودانی های اروپا هستند.
  • برای خرید باید با توجه به نیاز به ضخامت آن توجه شود.
  • استفاده از جدول اشتال: جدولی که در آن ابعاد، ضخامت و وزن آهن آلات موجود است.
  • هزینه بنگاه داری: این هزینه جهت بارگیری، انبار داری و… هنگام بارگیری از خریدار دریافت می شود.
  • نوع کارخانه و یا شرکت پخش کننده آن بسیار مهم است زیرا در کیفیت تاثیر می گذارد.
  • در هنگام خرید به جنس ناودانی توجه کنید.

نکات خرید ناودانی پس از تحویل

  • صاف وبدون موج بودن محصول پس از خرید.
  • فاقد زنگ زدگی بودن ناودانی از نکاتی است که باید به آن توجه شود.
  • نداشتن پوسته پوسته بر روی ناودانی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه نمود.

کارخانه تولید کننده ناودانی

از معروف ترین کارخانه های تولید کننده ناودانی در ایران می توان به کارخانه فولاد تبریز، کارخانه آریان، فولاد تهران، فولاد توس، مجتمع فولاد البرز غرب و صنایع فولاد کوهپایه اشاره کرد. هر کدام از این کارخانه ها ناودانی را در ابعاد، ضخامت و با جنس های مختلف تولید می کنند. در نتیجه باید با توجه به محل استفاده ناودانی مورد نظر خود را خریداری کنید. معمولا کارخانه ها مصالح را در حجم بالا به فروش می رسانند که شاید بیش از حد نیاز ما باشد به این منظور توصیه می شود مصالح مورد نیاز خود را از شرکت های معتبر در این زمینه خریداری کنید.

خرید ناودانی در اصفهان

اگر قصد خرید ناودانی با کیفیت بالا و قیمت مناسب دارید توصیه می شود آن را از شرکت های معتبر خریداری کنید. قیمت ناودانی مانند دیگر مصالح ساختمانی مدام در حال تغییر است به همین دلیل لازم است هنگام خرید از قیمت آن مطلع شوید. کیفیت ناودانی باید جدی گرفته شود زیرا ممکن است در صورت انتخاب نوع نادرست آن امنیتی و مقاومت سازه به خطر بیفتد. توصیه می شود به هیچ عنوان برای کاهش هزینه ها از مصالح ارزان و بی کیفیت استفاده نکنید. برای خرید ناودانی باید بدانید قرار است در چه مکانی مورد استفاده قرار گیرد. محل استفاده تاثیر زیادی در جنس می گذارد. برای خرید آسان ناودانی و دیگر مصالح ساختمانی می توانید به شرکت فیدار مبین آژند واقع در اصفهان پل تمدن مراجعه کنید. همچنین اگر قصد خرید به صورت آنلاین را دارید کافی است به سایت آهن505 مراجعه کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان)


سخن آخر

یکی دیگر از پروفیل هایی که کاربرد گسترده ای در ساختمان سازی دارد، ناودانی است. برای ناودانی تقسیم بندی های گوناگونی وجود دارد. از این تقسیم بندی می توان به تقسیم بندی براساس شکل ظاهری، وزن، جنس و چگونگی تولید اشاره کرد. ناودانی ها از نظر شکل به دو نوع ساده و مشبک تقسیم می شوند. هر کدام از آن ها در جایی کاربرد دارند همچنین از نظر وزن به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می شوند که نوع سنگین آن گران تر است. از نکات خرید ناودانی می توان به آشنا بودن با اطلاحات ناودانی، اطلاع از برندهای معروف و با کیفیت و دانستن قیمت ناودانی و… اشاره کرد. پس از خرید ناودانی نیز باید به ظاهر آن توجه نمود. بر روی ناودانی ها نباید زنگ زدگی، پوسته و موج وجود داشته باشد. در این مقاله به طور کامل به بررسی نکات خرید ناودانی و نحوه ی خرید آسان آن اشاره کردیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با ناودانی و نکات آن را با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2924

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند