جدول وزنی ورق فولادی

06:161970
جدول وزنی ورق فولادی

جدول وزنی ورق فولادی و نحوه محاسبه آن

مقدمه

یکی از انواع مصالح صنعتی و ساختمانی که از آن برای ساخت اجزای مختلف استفاده می کنند ورق فولادی است. ورق فولادی در کارخانه های مختلفی در ایران تولید می شود. از جمله این کارخانه ها می توان به فولاد مبارکه اصفهان، اکسین، فولاد کاویان و… اشاره کرد. ایران به دلیل تولید این محصول جزء بزرگ ترین تولید کنندگان ورق محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی جدول وزنی ورق فولادی و نحوه محاسبه آن بپردازیم. پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

فهرست

ورق فولادی و کاربرد آن

جدول وزنی ورق فولادی

نحوه ی محاسبه وزن ورق ها

خرید ورق فولادی و دیگر مصالح ساختمانی


ورق فولادی و کاربرد آن

ورق ها از انواع مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی و صنعت به شمار می روند. این ورق ها با وزن، جنس، ابعاد و… تولید و به بازار عرضه می شوند. از کاربرد های مهم ورق فولادی می توان به مواردی مانند ساخت بدنه ی انواع خودرو ها، استفاده برای کف خودرو، لوله های دارای درز، پروفیل ها، کشتی سازی، تانکرسازی و… اشاره کرد. در صورتی که ورق های فولادی ضد زنگ شوند کارایی آن ها به شدت افزایش پیدا می کند. ورق های فولادی ضد زنگ نسبت به انواع دیگر ورق ها قیمت بیشتری دارد اما به دلیل کاربرد های آن بهتر است در قسمت های مورد نیاز استفاده شود.

انواع ورق های فولادی

ورق های فولادی در انواع مختلف تولید می شوند. از انواع این ورق ها می توان به ورق فولادی ضد زنگ، ورق مسی، ورق برنجی، ورق آجدار، گالوانیزه و… اشاره کرد. ورق های ضد زنگ کاربرد بسیار زیادی دارند زیرا در برابر خوردگی و عوامل شیمیایی مقاومت بالایی دارند.

ورق فولادی و کاربرد آن

کاربرد ورق های ضد زنگ

  1. استفاده از آن در ماشین سازی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی
  2. ساخت کانال کولر و تهویه هوا
  3. اجرای پشت بام های فلزی
  4. مناسب برای ساخت انواع نرده و حفاظ برای استفاده در ساختمان
  5. به دلیل زیبایی که ورق ها دارند از آن ها برای زیبایی در نما هم استفاده می شود.
  6. اجرای سقف فرودگاه ها
  7. ساخت پل ها

جدول وزنی ورق فولادی

کارخانه های مختلفی در ایران انواع ورقهای فولادی را تولید و به بازار عرضه می کنند. جداول وزنی و مشخصات ورق های فولادی هر کارخانه متفاوت است. از این رو توصیه می شود اگر قصد خرید ورق ها را دارید به جداول و شخصات مربوط به آن توجه کنید.

جدول وزن ورق سیاه st37 (فولاد مبارکه)

جدول وزنی ورق فولادی مبارکه

وزن ورق سیاه st37 (فولاد کاویان)

جدول وزنی ورق فولادی کاویان

جدول وزن ورق سیاه st37 (فولاد اکسین خوزستان)

جدول وزنی ورق فولادی خوزستان

نحوه ی محاسبه وزن ورق ها

قبل از خرید ورق های فولادی باید از مقدار آن با توجه به محل استفاده اطلاعاتی به دست آورید. شما می توانید با استفاده از جداول بالا یا به کمک فرمول هایی که در ادامه به آن اشاره می کنیم ورق های مورد نیاز خود را سفارش دهید.

فرمول محاسبه ورق فولادی

محاسبه وزن ورق = طول × عرض× ضخامت ×1000/7.8

برای اینکه حجم ورق را محاسبه کنید طول، عرض و ضخامت را در هم ضرب و حاصل را در 1000 تقسیم نمایید و عدد بدست آمده را در 7.8 ضرب کنید.

به طور مثال وزن ورقی با ضخامت 3 و عرض 1500میلی متر و با طول 6000 میلیمتر چند گرم است.

27000= 1500×3 ( 6= طول بر اساس متر)

سپس عددی که به دست آمد را بر 1000 تقسیم کنید و در 7.8 ضرب نمایید.

210/6= 7.8 × 27000/1000


علاوه بر موارد گفته شده برای محاسبه ی ورق های فولادی یک روش دیگر نیز وجود دارد و آن استفاده از سایت هایی است که به صورت آنلاین وزن را محاسبه می کند. برای استفاده از این سایت ها کافی است ضخامت و عرض ورق در چگالی آن وارد شود. سپس به صورت آنلاین وزن محاسبه می شود. برای سایر انواع ورق های فولادی نظیر ورق روغنی، ورق گالوانیزه و… به دلیل برابر بودن وزن مخصوص آهن برای ورق های سرد و گرم، وزن ورق روغنی، وزن ورق سیاه و نیز وزن ورق گالوانیزه همگی از همین رابطه به دست خواهند آمد. اگرچه وزن ورق فولادی محاسبه شده از طریق فرمول و یا محاسبه آنلاین تا حد بالایی قابل قبول و معتبر است، اما به دلیل تفاوت جزئی در میزان چگالی ورق ها، وزن دقیق ورق سیاه هنگام بارگیری و بر روی باسکول مشخص خواهد شد.


خرید ورق فولادی و دیگر مصالح ساختمانی

در ساختمان سازی از مصالح مختلفی استفاده می شود. ورق های فولادی یکی از انواع مصالح هستند که در ساخت مصالح مختلف نیز به کار می رود. شرکت های مختلفی امروزه به پخش انواع مصالح ساختمانی مشغول اند. کیفیت و نوع مصالح بسیار مهم است. در نتیجه قبل از خرید باید از مرغوب بودن کیفیت آن اطلاعاتی به دست آورید. یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی پخش و فروش انواع مصالح با کیفیت بالا و قیمتی مناسب شرکت فیدار مبین آژند است. شما می توانید قیمت روز مصالح ساختمانی را در سایت آهن505 مشاده و سپس مصالح خود را خریداری کنید. اگر قصد دارید به صورت حضوری مصالح را خریداری کنید می توانید به انبار آهن واقع در اصفهان پل تمدن مراجعه کنید.


در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن ثابت: 31505-031 ( شماره تلفن 5 رقمی با پیش شماره اصفهان)


نتیجه گیری

ورق های فولادی یکی از قطعات مهم در صنعت و ساختمان سازی به شمار می روند. این ورق ها با توجه به جنس، سایز، وزن و… در قسمت های مختلف به کار می روند. از کاربرد های ورق فولادی می توان به ساخت کف خودرو، لوله های دارای درز، پروفیل ها، کشتی سازی، تانکرسازی و… اشاره کرد. کارخانه های مختلفی در ایران انواع ورق ها را تولید می کنند. زمانی که قصد خرید میلگرد را دارید باید جداول وزنی آن را مشاهده و بررسی کنید.همچنین پیشنهاد می کنیم مصالح مورد نیاز خود را از شرکت های معتبر پخش کننده خریداری کنید. در این به بررسی جدول وزنی ورق فولادی و نحوه ی محاسبه آن پرداختیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با جدول وزنی ورق فولادی با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=2910

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند