تحلیل قیمت تیرآهن

06:022210
تحلیل قیمت تیرآهن

اجزای مختلفی در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این اجزا کاربرد خاصی دارند. یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت و ساختمان سازی تیرآهن ها هستند. تیرآهن ها وظیفه ی تحمل تنش بوجود آمده از نیروهای برشی و لنگر خمشی را بر عهده دارند. قیمت تیرآهن مانند دیگر مصالح ساختمانی دائما در حال تغییر است. در ادامه این مقاله به تحلیل و پیش بینی قیمت تیرآهن می پردازیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

فهرست

تیرآهن چیست؟

کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی

انواع تیرآهن کدام است؟

مزایای و معایب استفاده از تیرآهن

تحلیل و پیش بینی قیمت تیرآهن

کارخانه های تولیدکننده تیرآهن

خرید تیر آهن در اصفهان


تحلیل قیمت تیرآهن اصفهان

تیرآهن چیست؟

تیرآهن ها که جزئی از پروفیل های فولادی محسوب می شوند و در صنعت و ساختمان سازی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از وظایف اصلی آن ها تحمل تنش های بوجود آمده از نیروهای برشی و لنگر خمشی است. برای تولید تیرآهن باید از روش نورد گرم استفاده شود. تیرآهن در قسمت های مختلف ساختمان مخصوصا در اسکلت فلزی مورد استفاده قرارمی گیرد. دو بخش اصلی تشکیل دهنده تیرآهن قسمت بال و جان است و معمولا به صورت H و I شکل هستند.

کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی

وظیفه اصلی تیرآهن ها تحمل تنش حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی است اما غیر از این کار، کاربردهای دیگری نیز در ساختمان سازی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  1. حتما در ساختمان ها با اسکلت فلزی تیرآهن وجود دارد و بیشتر در ستون ها قرار می گیرد.
  2. در کفی ساختمان به دلیل راحت و سریع بودن جوش و برشکاری تیرآهن برای اتصال به ستون قابل استفاده است.
  3. به دلیل یکپارچه بودن تیرآهن ها در ستون ساختمان های بلند بسیار کاربردی هستند.
  4. برای اتصال ستون و تیرک میانه طبقات قابل استفاده و مقاوم است.
  5. استفاده از تیرآهن در مقاطع خرپایی، سقف سوله و انبار ها

انواع تیرآهن کدام است؟

تیرآهن ها با توجه به شکل ظاهری و روند تولید آن دارای انواع مختلفی هستند. در ادامه این مقاله به بررسی انواع تیرآهن و کاربرد هر کدام می پردازیم.

تیرآهن IPE:

یکی از انواع تیرآهن ها، تیر آهن معمولی یا IPE است. این نوع تیرآهن که I شکل است و ضخامت بال یکسانی دارد در ایران به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت این تیرآهن از استاندارد اروپایی استفاده شده است.

کاربرد: این تیرآهن در پل هایی که به شکل لانه زنبوری است و مقاطع خرپایی قابل استفاده است.

تیرآهن INP:

از نظر شکل ظاهری تیرآهن INP شبیه به تیرآهن IPE می باشد ولی استانداری که در ساخت آن استفاده می شود استاندارد چین و روسیه است. با دور شدن و فاصله گرفتن از جان ضخامت بال ها نیز کاهش می یابد.

کاربرد: در ساخت پل ها، برج و ساختمان های بسیار بلند استفاده می شود.

تیرآهن IPB:

IPB یا تیرآهن هاش یکی از انواع تیرآهن است که بال و جانش با هم برابر است و در سه نوع سبک، سنگین و خیلی سنگین موجود است.

کاربرد: از این تیرآهن در ساخت سوله و مجتمع های بزرگ استفاده می شود به دلیل نصب آسان و مقاومت بالا از اهمیت زیادی برخوردار است.

تیرآهن لانه زنبوری:

این تیرآهن در سایز ها و شکل های مختلف قابل تولید است ولی عمدتا در جان تیر به صورت خانه های توخالی پنج ضلعی ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد: تحمل لنگر خمشی بسیار زیاد، استفاده در قسمت هایی که قرار است لوله تاسیسات از آنجا عبور کند.

پیشبینی و تحلیل قیمت تیرآهن

مزایای و معایب استفاده از تیرآهن

مزایای استفاده از انواع تیرآهن:

  1. اتصال راحت و آسان در قطعات فولادی و اسکلت فلزی ساختمان
  2. سرعت بالا در هنگام اجرا که باعث صرفه جویی در وقت می شود.
  3. ساخت قطعات پیش ساخته به وسیله تیرآهن ها برای استفاده در محیط های بزرگ مثل کارخانه ها
  4. استفاد از آن در اسکلت ستون و ساختمان های مرتفع

معایب استفاده از تیرآهن:

  1. با زیاد شدن دما مقاومت تیرآهن پایین می آید.
  2. در اثر رطوبت و دیگر عوامل خارجی امکان خوردگی و از بین رفتن آن وجود دارد.
  3. اگر جوشکاری این قطعات به خوبی انجام نشود موجب خرابی در قسمت های مختلف ساختمان می شود.
  4. به دلیل فلزی بودن جنس آن امکان کمانش وجود دارد.

تحلیل و پیش بینی قیمت تیرآهن

قیمت تیرآهن مانند دیگر اجزای ساختمانی مدام در حال تغییر است. برای خرید تیرآهن بهتر است قیمت آن را به صورت روزانه مورد بررسی قرار دهید. کارخانه های زیادی در ایران تیرآهن های مختلف را تولید و به بازار عرضه می کنند. تغییرات قیمت تیرآهن به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  1. نوسانات بازار ارز
  2. هرچه تولید تیرآهن و عرضه آن بیشتر باشد قیمت کاهش میابد در نتیجه عرضه و تقاضا جز عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی تیرآهن است.
  3. تورم و تغییرات قیمت مواد سازنده ی تیرآهن در قیمت آن موثر است.
  4. هزینه های حمل و نقل و نگهداری آن
  5. بورس کالا

کارخانه های تولیدکننده تیرآهن

کارخانه های زیادی در ایران انواع تیرآهن را تولید و به بازار عرضه می کنند. از انواع این کارخانه می توان به : ظفر بناب، فایکو ساری، ناب تبریز، ارین فولاد، گروه ملی اهواز، فولاد غرب کرمانشاه، فولاد احرامیان یزد، ماهکار مشهد اشاره کرد.

کارخانه های تولیدکننده تیرآهن

خرید تیرآهن در اصفهان

در ایران کارخانه های زیادی تیرآهن تولید می کنند. شما می توانید تیرآهن مورد نیاز خود را از کارخانه تهیه کرده و یا به صورت آنلاین آن را سفارش دهید. امروزه به دلیل مشغله ی زیاد مردم و برای صرفه جویی در وقت و هزینه ها بهتر است تیرآهن و دیگر مصالح ساختمانی خود را از سایت های معتبر در این زمینه خریداری کنید. یکی از سایت های باسابقه و معتبر در این زمینه ahan505 است. با مراجعه به این سایت می توانید محصولات مورد نیاز خود را راحت و سریع خریداره کرده و از با کیفیت بودن برند آن اطمینان داشته باشید.


قیمت تیرآهن مدام در حال تغییر است. برای اطلاع از قیمت روز تیرآهن و سفارش آن می توانید با مشاوران ما در ahan505 تماس بگیرید.

تلفن همراه:09131184637

تلفن ثابت:03131505


سخن آخر

یکی از اجزای اصلی در ساختمان سازی و صنعت تیرآهن است. تیرآهن ها از انواع مقاطع فولادی به شمار می روند که توسط نورد گرم تولید می شوند. وظیفه ی اصلی آن ها تحمل تنش ناشی از نیروهای برشی و لنگر خمشی است. تیرآهن ها انواع مختلفی دارند و هر کدام نقش خاصی را ایفا می کنند. قیمت تیرآهن ها مانند دیگر اجزای ساختمانی مدام در حال تغییر است. برای خرید تیرآهن بهتر است روزانه از قیمت آن اطلاع داشته باشید و تیرآهن مورد نظرتان را از سایت های معتبر خریداری کنید. در این مقاله توضیحی درباره ی تحلیل و پیش بینی قیمت تیرآهن در اختیار شما عزیزان قرار گرفته شد.امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید.

لینک کوتاه
https://ahan505.com/mag /?p=1775

224 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند